Toon posts:

Nieuwe autoradio werkt niet wanneer het contact aangaat

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik de autoradio aansluiten zodat deze werkt wanneer ik mijn contact van de wagen start

Ik heb een Mercedes vito ouder model. Nieuwe radio jvc kd-x351bt.

De radio werkt wanneer het contact van de auto af ligt. Als ik het contact opstart valt de radio uit. Wie kan mij helpen?

Thanks

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-10 14:22
Rode en gele 12 volt draad achter de radio omwisselen.

De een is continue 12 volt voor het geheugen en de ander de geschakelde 12 volt voor het aan/uit gaan tijdens starten/uitschakelen van de motor. Als je deze omdraait krijg je het effect wat jij ervaard.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peer_76
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 22:43
Theo74 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 20:04:
De een is continue 12 volt voor het geheugen en de ander de geschakelde 12 volt
Maar dan geven beide toch 12 volt zodra het contact aan staat? Ik ken het principe wat jij beschrijft wel, maar dan met het effect dat het geheugen (voorkeuze zenders) elke keer gewist zijn.

Zoekerman, zoek op meerdere zoekmachines tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:47
Dat wordt meten. Je hebt waarschijnlijk ergens spanning staan waar je geen spanning moet hebben. Zwart geel en rood even doormeten met en zonder contact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peer_76 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 20:14:
[...]

Maar dan geven beide toch 12 volt zodra het contact aan staat? Ik ken het principe wat jij beschrijft wel, maar dan met het effect dat het geheugen (voorkeuze zenders) elke keer gewist zijn.
Basje heeft gelijk hier. Dat wordt meten - iets met je 12v of werkt niet goed, of zit niet goed aangesloten. De multimeter op rood en geel geeft je wel een goede indicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-10 14:22
Peer_76 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 20:14:
[...]

Je hebt helemaal gelijk, ik heb de foutmelding niet goed gelezen blijkbaar...

Als het contact aan staat moet er op de gele en rode draad 12 volt staan via de zwarte min draad.
Als het contact uit staat moet er op de gele draad spanning staan voor het geheugen en de rode draad moet spanningsloos zijn.

Het lijkt er op dat er in de Afbeeldingslocatie: http://www.caraudioforbeginners.nl/wp-content/uploads/2014/06/image29.jpg van de Vito een draad fout zit want als er ergens na starten van de motor 12 volt op komt te staan dan gaat de radio uit. Dat wordt inderdaad meten tijdens starten en na uitschakelen.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Pagina: 1