Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roandl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-05-2024
HI All,

mijn macbook pro uit 2011 is net vastgelopen. Bij de apple store lieten ze mij weten dat het gaat om de videokaart. Schijnt een bekend probleem te zijn. Maar nu wil ik mijn SSD uitlezen. Deze Heb ik al uit mijn macbook gehaald en nu probeer ik deze uit te lezen met deze kabel : https://www.bol.com/nl/p/...0rDs3TY-R0YhoCVD8QAvD_BwE maar ik vraag me af of dit wel de juiste kabel is om deze harde schijf uit te lezen, want ik kom er niet in. Wat nog wel goed is om te weten is dat ik de SSD probeer uit te lezen op een windows laptop.

Heeft iemand een idee hoe ik het beste de harde schijf kan uitlezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:25

Tens

No 24 hours, no 3 or 100 days.

dit was de eerste hit op mijn zoekterm:

https://webwereld.nl/how-...en-onder-windows-3775011/

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Roandl schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 18:47:
Heeft iemand een idee hoe ik het beste de harde schijf kan uitlezen?
Met een Mac.

De kabel is prima, daar kun je wel een SSD aan hangen. Het probleem is dat Windows de standaard indeling van de Mac schijf niet ondersteunt en er dus niks mee kan.

Zodra je je schijf aan een Mac hangt, kan een iMac, MacBook of Mac mini zijn dat maakt niet uit, kun je er van opstarten en er mee werken. Je kunt de schijf dan ook benaderen vanuit het werkende OS op de betreffende Mac als externe schijf. Ook dan kun je bij je bestanden, zij het met je gebruikersnaam en wachtwoord wat je gebruikte.

Mocht je FileVault aan hebben staan dan is er nog geen man overboord, een kwestie van de boel ontgrendelen met gebruikersnaam en wachtwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roandl
Helaas is mijn windows PC niet van mijzelf, maar zakelijk, dus daar kan ik niets op installeren. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roandl
sypie schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 19:01:
[...]
Met een Mac.

De kabel is prima, daar kun je wel een SSD aan hangen. Het probleem is dat Windows de standaard indeling van de Mac schijf niet ondersteunt en er dus niks mee kan.

Zodra je je schijf aan een Mac hangt, kan een iMac, MacBook of Mac mini zijn dat maakt niet uit, kun je er van opstarten en er mee werken. Je kunt de schijf dan ook benaderen vanuit het werkende OS op de betreffende Mac als externe schijf. Ook dan kun je bij je bestanden, zij het met je gebruikersnaam en wachtwoord wat je gebruikte.

Mocht je FileVault aan hebben staan dan is er nog geen man overboord, een kwestie van de boel ontgrendelen met gebruikersnaam en wachtwoord.
IK ga op zoek naar iemand met een Mac. Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ach, in Amsterdam zijn er genoeg te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:50
Roandl schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 19:17:
[...]

IK ga op zoek naar iemand met een Mac. Thanks!
Loop gewoon is een Apple reseller in. Zijn service gerichte winkels en met een beetje geluk heb je een medewerker die wil meewerken, tenminste dat is mijn ervaring bij Amac. Let wel op dat je in sommige gevallen admin rechten nodig hebt op de macbook die je gebruikt.
Pagina: 1