Windows 10 startup repair nutteloos?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ds65ag5g5as78a
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 26-06-2022
Mijn windows 10 is laatst vastgelopen. Laptop uitgezet met de power knop. (niet aan te raden maar soms heb je geen andere keus) Na opnieuw opstarten bleek dus windows corrupt te zijn geraakt. Geen probleem dacht ik want windows maakt altijd een recovery partitie aan. Maar na al die jaren blijkt dat nog steeds niet te werken. Het is mij eigenlijk nog nooit gelukt om windows te herstellen op die manier. (startup repair). Systeem herstel punten had ik niet dus het is toch maar weer een verse installatie geworden. Opzich geen probleem maar het valt mij wel echt tegen van microsoft dat startup repair gewoon nog steeds niet werkt. Delen jullie deze ervaring? Of hebben jullie wel ooit een succesvolle startup repair kunnen doen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-09 23:58
Bij mij is het heel vaak wel gelukt.

Maar een Startup repair doet niet veel, dus als het echt corrupt is geraakt dan moet je toch een recovery hebben of een systeem herstel punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ds65ag5g5as78a
Ik dacht dat juist daar die recovery partitie voor bedoelt was. Het herstellen van bestanden die essentieel zijn om te booten. (als het nodig is)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

ds65ag5g5as78a schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 17:00:
Ik dacht dat juist daar die recovery partitie voor bedoelt was. Het herstellen van bestanden die essentieel zijn om te booten. (als het nodig is)
Precies, maar dat is ook het enige wat-ie doet. Dus als je corruptie in andere bestanden zit dan de bestanden die essentieel zijn voor het booten, is je windows nog steeds corrupt

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ligt nogal aan wat eraan scheelt. Veel zaken kunnen wel worden gefixt. Ofwel vanzelf, ofwel vanaf de command line.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ds65ag5g5as78a
Brahiewahiewa schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 17:44:
[...]

Precies, maar dat is ook het enige wat-ie doet. Dus als je corruptie in andere bestanden zit dan de bestanden die essentieel zijn voor het booten, is je windows nog steeds corrupt
Maar dan zou ik toch moeten kunnen booten? En dat was niet het geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-09 16:14

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

De startup repair kan heel veel dingen repareren zonder dat een herinstallatie nodig is. Voor klanten gebruiken wij het zeer regelmatig met vele successen. Zeker in Windows 10 is het enorm verbeterd. Met Windows 7 viel dat wel vaak tegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

ds65ag5g5as78a schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 17:51:
[...]

Maar dan zou ik toch moeten kunnen booten? En dat was niet het geval.
Er zijn meerdere redenen waarom je niet kan booten; die worden niet allemaal door startup repair afgevangen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik heb helaas dezelfde ervaringen als @ds65ag5g5as78a, ook genoeg keren dat hij bij een BIOS verandering in een startup repair loop bleef hangen omdat hij perse CSM wilde aan hebben staan.

Het is mij overigens wel één keer gelukt om te recoveren bij een corrupte Windows upgrade, maar omdat deze keer-op-keer mislukte is het ook een reinstall geworden destijds.
Pagina: 1