Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Op 31 juli kreeg ik een mail van Whatsapp dat per 1 aug. de bestaane versie van Whattsapp verouderd is en er wordt gevraagd een nieuwe update te downloaden in de Play Store.
De download gaat niet starten, de groene cirkel blijft draaien en draaien, er gebeurt verder niets.
Gevolg ik kan niet Whattsappen.
Is er een oplossing?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

• holygame
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:28
Al geprobeerd WhatsApp te verwijderen en opnieuw te installeren?

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:20
Verwijderd schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 16:03:
Mijn vraag
Op 31 juli kreeg ik een mail van Whatsapp dat per 1 aug. de bestaane versie van Whattsapp verouderd is en er wordt gevraagd een nieuwe update te downloaden in de Play Store.
De download gaat niet starten, de groene cirkel blijft draaien en draaien, er gebeurt verder niets.
Gevolg ik kan niet Whattsappen.
Is er een oplossing?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Begin eens met de 2 vragen in te vullen van de Topic start :)

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:49

Vos

AFCA

Je kreeg een mail van WhatsApp? Probeer je wel de officiële app in de PlayStore? Niet dat iemand je probeert te flessen ofzo...

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:15
Een mailtje van Whatsapp is al hoogst verdacht. Dat doen ze namelijk niet....

• xSmooth-
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-11 22:40
Mits het een officieel bericht is, (klinkt niet aannemelijk via mail) zou je eens kunnen kijken of de rest van je apps in de Play Store een update nodig hebben.
Als je automatische updates uit hebt staan zal er een wachtrij klaar staan die je telefoon eerst gaat installeren.

• Netsrek
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Het klinkt in mijn ogen eerder op phishing, ik heb nooit een mailadres bij Whatsapp moeten achterlaten?

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
en de 31ste krijg je een mail dat het de 1ste niet meer werkt... jaja. Klinkt als een hoogst onbetrouwbare mail. Wie was de afzender?

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-11 16:47

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Telefoon weg gooien, en een nieuwe halen. Liefst 1 zonder mogelijkheid om apps te installeren. SMS is nu toch vaak gratis.

Niet lullig bedoeld maar met je poging tot het installeren via de email heb je mogelijk ik weet niet wat geactiveerd. Of whatsapp web ergens geactiveerd / whatsapp zelf.

Bij android telefoons altijd via de play store werken. Bij oudere toestellen kan het zijn dat je een melding in de app krijgt dat deze niet meer ondersteund zal worden. Maar dat is niet een dag van te voren. Bij twijfel over de echtheid van een email. nooit iets aanklikken, maar ga vervolgens bijvoorbeeld naar de play store zelf, of naar je bank etc. En doe alles op de vertrouwde manier.

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-11 09:36
ik zou zelfs dit topic een poging tot pihising markeren haha

[ Voor 25% gewijzigd door Mel33 op 05-08-2020 16:26 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-09 16:40
Het kan zijn dat TS een melding als mail benoemd ;) Gebeurt namelijk veel dat mensen WhatsApp berichtjes smsjes noemen enz enz.

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:15
Dan nog is het onwaarschijnlijk dat je een dag voordat het zover is pas een melding krijgt.
Klinkt als een veelgebruikte tactiek in phishing mails: urgentie creëren zodat men (te) gehaast actie onderneemt en op de neplinks klikt.

Als er is geklikt op links in de mail i.p.v. zelf naar de play store te gaan: er is een kans dat je toestel nu besmet is en/of nu wordt gebruikt om jouw contacten te spammen met nepberichten uit jouw naam.
Sta vooral niet toe om "uit onbekende bron" te installeren.

Ga zelf naar de play store app en download daar je updates.
Het kan op dit moment waarschijnlijk geen kwaad om een malwarescan uit te voeren met een app zoals 'Malwarebytes'.

p.s. het verwarrende is dat er een kern van waarheid in het bericht kan zitten. Whatsapp stopt namelijk met het ondersteunen van zeer oude mobiele telefoons met iOS <8 (zoals iPhone 4) of Android <2.3.7 (we zitten nu op 10.x.x). Hier valt echter ook met een update van Whatsapp niets aan te doen.

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

welkom op het forum van Tweakers. Juist voor nieuwe bezoekers hebben we de start van een topic zo eenvoudig mogelijk gemaakt door wat essentiële vragen alvast klaar te zetten. Als je die dan alsnog niet invult houdt het, zoals je ook in de reacties kan lezen, een beetje op. Om die reden gaat dit topic dicht. Als je geprobeerd heb wat hier beschreven is en het werkt nog steeds niet, dan helpen we je graag in een nieuw topic.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.