PS4 Externe hdd. 2tb of hoger. ~70 euro

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IM_YOUR_MAMA
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 25-09-2021
Hoi.

Binnenkort komt er een verjaardag aan en wil een externe hdd als cadeau geven die op de ps4 wordt aangesloten. (Met de mogelijkheid om in de toekomst gebruikt te worden voor ps4 games op de ps5, daarom dus ook extern ipv inbouw)

Ik ben een totale noob als het gaat om een ps4, Dus heb ik online gezocht naar de requirements:
USB 3.0 of later
Capaciteit van minimaal 250 GB en maximaal 8 TB

Ik heb nu deze gevonden voor 78 euro.
pricewatch: WD Elements Portable USB 3.0 3TB Zwart

Wat ik ook in gedachte heb is om een oude hdd die ik thuis heb liggen (2tb, 3.5inch) in een adapter / behuizing te doen om m via usb te gebruiken. Maar met dat heb ik al helemaal geen ervaring en verstand.

Heeft iemand suggesties of ervaringen?

Die zou ik graag willen horen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psych
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:03
Met die losse 3.5 inch hdd zou ik verwachten dat je ook een losse power supply nodig hebt.
Volgens spec zou die WD aan de usb kabel genoeg hebben, maar er staan ook user reviews bij die klagen over de power draw.

D3-profile: psych#2469 WoW profile: Tharagh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Voor zover ik weet heeft elke 3.5inch hdd een stroomadapter nodig. Die usb-only cases zijn voor 2.5" hdd schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-05 10:06

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Voor zover ik weet kan de PS5 alleen de disk gebruiken voor spellen die er al op staan van de PS4; geruchten gaan dat de PS5 een "gewone USB disk" niet kan gebruiken voor PS5 dingen, zeg maar

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeepie67
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 06-02-2023
Ik heb me daar zelf een poosje geleden in verdiept, en kreeg het advies om een Seagate Game-driver voor aan te schaffen.
Is een 4T harde schijf die voor de PS4 is ontwikkeld.
Mij werd verteld dat deze meer geschikt is dan de standaard externe schijf vanwege het feit dat tijdens spelen deze vaker word aangestuurd dan een schijf waar zo nu en dan gegevens op wordt weggeschreven.
Deze heb ik toen aangeschaft en bevalt prima!
Prijs zit ergens rond de 110 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
IM_YOUR_MAMA schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 15:41:
Hoi.

Binnenkort komt er een verjaardag aan en wil een externe hdd als cadeau geven die op de ps4 wordt aangesloten. (Met de mogelijkheid om in de toekomst gebruikt te worden voor ps4 games op de ps5, daarom dus ook extern ipv inbouw)

Ik ben een totale noob als het gaat om een ps4, Dus heb ik online gezocht naar de requirements:
USB 3.0 of later
Capaciteit van minimaal 250 GB en maximaal 8 TB

Ik heb nu deze gevonden voor 78 euro.
pricewatch: WD Elements Portable USB 3.0 3TB Zwart

Wat ik ook in gedachte heb is om een oude hdd die ik thuis heb liggen (2tb, 3.5inch) in een adapter / behuizing te doen om m via usb te gebruiken. Maar met dat heb ik al helemaal geen ervaring en verstand.

Heeft iemand suggesties of ervaringen?

Die zou ik graag willen horen
toon volledige bericht
In principe zou deze gewoon moeten werken. Ik zou alleen de gebruikersreviews even lezen als ik jou was, ik klikte net op je link en zag absurd veel klachten over de betrouwbaarheid van deze specifieke schijf.
Dus even verder shoppen naar een andere vergelijkbare schijf is wellicht geen gek idee.
Speciale hardeschijven voor gameconsoles zijn verder gewoon onzin. Er wordt op gameconsoles minder naar een hardeschijf geschreven dan bij normaal PC gebruik, dus je hebt niets bijzonders nodig voor een console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-05 15:38
MAX3400 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 15:53:
Voor zover ik weet kan de PS5 alleen de disk gebruiken voor spellen die er al op staan van de PS4; geruchten gaan dat de PS5 een "gewone USB disk" niet kan gebruiken voor PS5 dingen, zeg maar
Dat heb ik ook gelezen, al verwacht ik dat dat alleen bij exclusives een probleem gaat zijn. Lijkt me stug dat een cross-platform game daar niet op zal werken, aangezien die ook op andere consoles zal moeten werken die niet die snelle SSD hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Seal64 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 10:01:
[...]

Dat heb ik ook gelezen, al verwacht ik dat dat alleen bij exclusives een probleem gaat zijn. Lijkt me stug dat een cross-platform game daar niet op zal werken, aangezien die ook op andere consoles zal moeten werken die niet die snelle SSD hebben.
Een beetje offtopic dit, aangezien TS al zegt dat de schijf in de toekomst ook gebruikt zal worden voor het spelen van PS4 games op de PS5:
(Met de mogelijkheid om in de toekomst gebruikt te worden voor ps4 games op de ps5, daarom dus ook extern ipv inbouw)
Dus het is in dit geval een non-issue of er straks wel of geen PS5 games op geïnstalleerd kunnen worden.

Dat gezegd hebbend :+ :
Ik kan me niet voorstellen dat er PS5 games komen die gebruik kunnen maken van een normale externe harde schijf. Dan wordt het te verwarrend voor consumenten: "Deze PS5 game kan wel op de externe harde schijf, en deze weer niet".
Plus dat dan de bottom line ineens weer een standaard harde schijf wordt, terwijl het uitgangspunt van consoles juist is dat iedereen dezelfde hardware heeft en developers dus op een minimale performance van de hardware kunnen rekenen.
Pagina: 1