Vraag

• xXabrussi
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 11-05 21:52
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Beste MedeTweakers, eind dit jaar, als de nieuwe 30 series kaarten uitkomen, ben ik van plan van mijn 1060 6GB te upgraden naar een 2070 of 2080. Nu heb ik niet heel veel verstand van complete setups en daarom is mijn vraag dan ook of de rest van mijn systeem goed genoeg is om zo'n nieuwe kaart er in te stoppen of dat ik daar ook nog iets in moet wijzigen?

Wat is je budget?
Wat het mag kosten wil ik tzt bekijken wat de prijzen doen na de introductie van de nieuwe 30 series

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb nu een MSI GeForce GTX 1060 GAMING X 6G, als het maar een kwalitatief goede kaart is die me niet in de steek gaat laten.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Puur gamen, COD - Battlefield e.d.

Huidige build:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-8400 Boxed€ 172,20€ 172,20
1MoederbordenMSI Z370 Gaming Plus€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenMSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G€ 423,99€ 423,99
1Processorkoelingbe quiet! Pure Rock Slim€ 22,90€ 22,90
2Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK8GX4M2C3000C16€ 42,02€ 84,04
1VoedingenCooler Master MWE Bronze 650€ 74,99€ 74,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 778,12

Alle reacties

• Ramoonster
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-05 13:52
Je huidige systeem is best gebaat bij een nieuwere GPU, en kan je er zo bij steken. Processor is nog krachtig zat voor nu. Zou er wel een setje geheugen bij kopen zodat je 16GB totaal hebt, 8GB is tegenwoordig wat aan de lagere kant.

[Voor 7% gewijzigd door Ramoonster op 05-08-2020 14:55. Reden: Niet gezien dat er 2x geheugen in het lijstje stond.]

• xXabrussi
Ramoonster schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 14:38:
Je huidige systeem is best gebaat bij een nieuwere GPU, en kan je er zo bij steken. Processor is nog krachtig zat voor nu. Zou er wel een setje geheugen bij kopen zodat je 16GB totaal hebt, 8GB is tegenwoordig wat aan de lagere kant.
Bedankt voor je reactie, er zit momenteel ook 2x 8 GB in :) Als ik jou dus zo begrijp is alleen een nieuw videokaartje er in voldoende en hoef ik dan verder geen aanpassingen te doen?

• Ramoonster
xXabrussi schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 14:54:
[...]

Bedankt voor je reactie, er zit momenteel ook 2x 8 GB in :) Als ik jou dus zo begrijp is alleen een nieuw videokaartje er in voldoende en hoef ik dan verder geen aanpassingen te doen?
Whoops, niet goed gezien dat er een tweetje voor stond.

Ja hoor. Je processor is krachtig zat voor de meeste nieuwere games, tenzij dat in jouw ervaring anders is natuurlijk. 16GB geheugen is zat en je voeding kan het prima aan.

Gewoon een kwestie van oude kaart eruit halen, nieuwe erin steken en de stekkers weer aansluiten.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
xXabrussi schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 14:54:
[...]

Mijn systeem is een i5-2500k waar ik in de tijd meer geheugen, ssd en nieuwere videokaarten in gestoken (elke 3 jaar een upgrade) heb. Er zit nu een GTX2060 in. Voor de meeste games die ik speel is het meer dan genoeg (geen FPS iig). Mijn conclusie is dat de meeste CPU's vanaf de 2e-3e generatie i5's nog prima mee kunnen als je games niet al teveel cpu eisen stellen.

https://discord.com/invite/tweakers

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-05 22:27
Ik heb dezelfde processor gehad en merkte juist in enkele games een flinke bottleneck toen ik m'n gpu had geüpgraded. Ik speel wel voornamelijk Battle Royale spellen als Apex Legends en Warzone, maar deed kreeg ik echt flinke stutters in.

Uiteindelijk overgegaan op een Ryzen setup (3700X) en dat was een groot verschil.

• xXabrussi
redfoxert schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 15:04:
[...]

Mijn systeem is een i5-2500k waar ik in de tijd meer geheugen, ssd en nieuwere videokaarten in gestoken (elke 3 jaar een upgrade) heb. Er zit nu een GTX2060 in. Voor de meeste games die ik speel is het meer dan genoeg (geen FPS iig). Mijn conclusie is dat de meeste CPU's vanaf de 2e-3e generatie i5's nog prima mee kunnen als je games niet al teveel cpu eisen stellen.
Dan probeer ik tzt gewoon de 2070 of 2080. mocht het niet willen kan ik altijd nog wat anders erbij upgraden.

• xXabrussi
MitchellHearth schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 15:06:
Ik heb dezelfde processor gehad en merkte juist in enkele games een flinke bottleneck toen ik m'n gpu had geüpgraded. Ik speel wel voornamelijk Battle Royale spellen als Apex Legends en Warzone, maar deed kreeg ik echt flinke stutters in.

Uiteindelijk overgegaan op een Ryzen setup (3700X) en dat was een groot verschil.
Oke, ik denk dat ik het tzt gewon probeer. mocht het niet goed werken kan ik altijd nog kijken of ik mn cpu ga upgraden.

Naar welke kaart ben jij geupgrade ? en welke voeding gebruikte je?

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:53
redfoxert schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 15:04:
[...]

Die conclusie kan je niet alleen op basis van FPS geven. want er is meer als FPS als het gaat om vloeiende gameplay. Maar een i5 8400 is nog prima.

Loki Gaming Mmo pvp channel

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
loki504 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 15:10:
[...]

Die conclusie kan je niet alleen op basis van FPS geven. want er is meer als FPS als het gaat om vloeiende gameplay. Maar een i5 8400 is nog prima.
Ik doelde op de soort games met FPS, First Person Shooters. Maar in dat licht maakt ook het aantal frames per second natuurlijk uit ;)

Ben het met je eens dat er meer dan enkel fps een factor speelt bij het wel of niet lekker kunnen spelen van games.

https://discord.com/invite/tweakers

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-05 22:27
xXabrussi schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 15:08:
[...]

Dan probeer ik tzt gewoon de 2070 of 2080. mocht het niet willen kan ik altijd nog wat anders erbij upgraden.
Ik heb nu een 2070 Super. Voeding is een Seasonic M12II evo van 520w. Gaat prima!
Die voeding presteert erg slecht met de hardware die je hebt. Komt door het oude interne design wat niet goed om kan gaan met het lage idle verbruik en het dynamische verbruik van moderne systemen. Daarnaast zijn de beveiligingen ronduit slecht of zelfs afwezig. Denk er eens over na of je die wil vervangen.

• xXabrussi
Uszka schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 15:52:
Die voeding presteert erg slecht met de hardware die je hebt. Komt door het oude interne design wat niet goed om kan gaan met het lage idle verbruik en het dynamische verbruik van moderne systemen. Daarnaast zijn de beveiligingen ronduit slecht of zelfs afwezig. Denk er eens over na of je die wil vervangen.
Dank voor je reactie, ik heb wel eens gehad dat de pc uitviel en hij niet meer aan wilde, na een tijdje wachten en de kast even opengemaakt te hebben deed hij weer ( is nu 2 keer gebeurd ) kan dat met jouw opmerking te maken hebben of iets anders?

En welke voeding zou jij aanbevelen, ook een beetje toekomstbestendig uitteraard.

• Ramoonster
Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar het kan zeer goed het geval zijn.

Een upgrade van je voeding is in deze misschien nog wel belangrijker dan een nieuwe videokaart.

Een van deze zou moeten volstaan:

pricewatch: Seasonic Focus GX-550
pricewatch: Corsair TX550M V2
pricewatch: be quiet! Straight Power 11 550W

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:13
Persoonlijk zou ik nog heel even wachten met een nieuwe videokaart.

Als het goed is komen zo rond oktober/november de 3000 series van Nvidia eraan. Daarmee heb je grote kans dat de 2000 series goedkoper zullen worden.

Daarnaast als het budget het toelaat zou je ook kunnen kijken voor een 3060 of 3070. Die zullen uiteraard krachtiger zijn dan hun vorige generatie.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• kyrillajax
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 29-05 17:44
Wylana schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 15:54:

Als het goed is komen zo rond oktober/november de 3000 series van Nvidia eraan. Daarmee heb je grote kans dat de 2000 series goedkoper zullen worden.

Daarnaast als het budget het toelaat zou je ook kunnen kijken voor een 3060 of 3070. Die zullen uiteraard krachtiger zijn dan hun vorige generatie.
Let wel op dat high-end kaarten eerder uitkomen. Ze komen uit rond midden september als het goed is en de 3070 & 3060 komen inderdaad rond oktober/november uit.

• xXabrussi
Wylana schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 15:54:

Dat doe ik ook, eind van het jaar als de 30 series uitkomen ga ik kijken wat de prijzen doen.
Direct een nieuwe 30 serie kopen 3060 of 3070 vind ik zonde van mijn geld. Dan koop ik tzt liever een 2070 S of 2080 S, als je kijkt wat de kaarten na een jaar al doen in de prijs. Als de prijzen echt voordelig gaan worden denk ik misschien na over een 2080ti

• xXabrussi
kyrillajax schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 21:30:
[...]

Let wel op dat high-end kaarten eerder uitkomen. Ze komen uit rond midden september als het goed is en de 3070 & 3060 komen inderdaad rond oktober/november uit.
Klopt, we wachten dat gewoon even af om te zien wat de prijs doet.

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Uszka schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 15:52:
Echt kom op, je hebt geen 100 euro voeding nodig. De Coolermaster is prima voor een normale gebruiker met een normaal systeem.
Dat je een betere voeding wil als je het systeem tot achter de komma wil tweaken is iets anders, maar kom op de voeding is prima veilig. |:( |:( |:(
Het is geen Sweex.

Dat je het voor een nieuw systeem niet gaat aanraden is een heel andere discussie natuurlijk, dan gaat het om het aanschaffen van voeding A of B. In dit geval is het gewoon 50 euro de sloot ingooien voor iets waar TS weinig van gaat merken.

edit:
Als je problemen hebt met de voeding, er zit nog garantie op de voeding normaal gezien (3 jaar geleden uitgebracht met 3 jaar garantie...) : maar het kan net zo goed een heating issue zijn. Wat voor kast heb je en hoeveel koelers?

[Voor 11% gewijzigd door Quacka op 07-08-2020 10:57]

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:32
xXabrussi schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 14:09
Ik zoek een?
Beste MedeTweakers, eind dit jaar, als de nieuwe 30 series kaarten uitkomen, ben ik van plan van mijn 1060 6GB te upgraden naar een 2070 of 2080. Nu heb ik niet heel veel verstand van complete setups en daarom is mijn vraag dan ook of de rest van mijn systeem goed genoeg is om zo'n nieuwe kaart er in te stoppen of dat ik daar ook nog iets in moet wijzigen?
Zoals al gezegd hier, is je systeem prima in orde voor een nieuwere videokaart. De voeding heeft genoeg power iig. Of die ook voor je problemen zorgde (het niet meer aan willen van je systeem) is zo niet te zeggen. Kunnen ook andere factoren zijn.

Slim van je trouwens om rustig te wachten tot de 30xx series uitkomen :)
De prijzen van de 20xx series zullen dan gestaag gaan dalen.

Ik heb zelf nu een Geforce RTX 2060 (de "oude" met 6GB Vram) https://tweakers.net/pric...2060-windforce-oc-6g.html en ik draai alles prima op high/ultra (met af en toe een beetje tweaken in de settings van een game) op 1080p.
En als ik de vergelijkings sites moet geloven doet een 2060 het ook best goed op 1440p.

Maar stel dat ik NU een nieuwe GPU zou moeten kopen zou ik gaan voor 1 van deze twee 2070 Super kaarten:

https://tweakers.net/pric...uper-gaming-oc-3x-8g.html

of

https://tweakers.net/pric...-super-gaming-x-trio.html

MSI en Gigabyte kaarten hebben het altijd goed gedaan bij mij. Evenals kaarten van Asus trouwens.
Die drie merken hebben nog steeds mijn voorkeur wanneer het weer tijd is voor een upgrade.

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Ik denk dat als je nog 1 x de videokaart upgrade, je maximale uit het systeem haalt.

...

• xXabrussi
Vortigen schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:42:
[...]

Zoals al gezegd hier, is je systeem prima in orde voor een nieuwere videokaart. De voeding heeft genoeg power iig. Of die ook voor je problemen zorgde (het niet meer aan willen van je systeem) is zo niet te zeggen. Kunnen ook andere factoren zijn.

Slim van je trouwens om rustig te wachten tot de 30xx series uitkomen :)
De prijzen van de 20xx series zullen dan gestaag gaan dalen.

Ik heb zelf nu een Geforce RTX 2060 (de "oude" met 6GB Vram) https://tweakers.net/pric...2060-windforce-oc-6g.html en ik draai alles prima op high/ultra (met af en toe een beetje tweaken in de settings van een game) op 1080p.
En als ik de vergelijkings sites moet geloven doet een 2060 het ook best goed op 1440p.

Maar stel dat ik NU een nieuwe GPU zou moeten kopen zou ik gaan voor 1 van deze twee 2070 Super kaarten:

https://tweakers.net/pric...uper-gaming-oc-3x-8g.html

of

https://tweakers.net/pric...-super-gaming-x-trio.html

MSI en Gigabyte kaarten hebben het altijd goed gedaan bij mij. Evenals kaarten van Asus trouwens.
Die drie merken hebben nog steeds mijn voorkeur wanneer het weer tijd is voor een upgrade.
Dat wachten is het wat mij betreft wel waard, de 30 series zullen wel weer knetter duur worden en voor die paar extra fps heb ik dat geld niet over. Ik heb nu mijn 2e MSI kaart en deze bevallen altijd super. Asus of Gigabite zou ik ook nog wel aandurven maar dat gaan we aan het eind van dit jaar bekijken.

• xXabrussi
Luxicon schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:44:
Ik denk dat als je nog 1 x de videokaart upgrade, je maximale uit het systeem haalt.
En dat is goed bedoel je? of moet ik daarna dingen gaan wijzigen?

• Luxicon
xXabrussi schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:49:
[...]

En dat is goed bedoel je? of moet ik daarna dingen gaan wijzigen?
Dat is positief inderdaad. Het enige dat je kunt doen is er een 8700K in doen, omdat je een Z-moederbord hebt. Waardoor je vervolgens de CPU kunt delidden / overclocken. Maar dat kost teveel, tenzij je een hele goede deal kunt scoren. (bijvoorbeeld 1 voor 125E)

...

• xXabrussi
Quacka schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:53:
[...]

Echt kom op, je hebt geen 100 euro voeding nodig. De Coolermaster is prima voor een normale gebruiker met een normaal systeem.
Dat je een betere voeding wil als je het systeem tot achter de komma wil tweaken is iets anders, maar kom op de voeding is prima veilig. |:( |:( |:(
Het is geen Sweex.

Dat je het voor een nieuw systeem niet gaat aanraden is een heel andere discussie natuurlijk, dan gaat het om het aanschaffen van voeding A of B. In dit geval is het gewoon 50 euro de sloot ingooien voor iets waar TS weinig van gaat merken.

edit:
Als je problemen hebt met de voeding, er zit nog garantie op de voeding normaal gezien (3 jaar geleden uitgebracht met 3 jaar garantie...) : maar het kan net zo goed een heating issue zijn. Wat voor kast heb je en hoeveel koelers?
Haha ik was stiekem al aan het kijken naar een andere voeding.

Ik ervaar verder geen problemen met de voeding, enige wat ik dus ervaren heb is dat de pc 2 keer in ongeveer 3 jaar tijd is uitgevallen en ik hem lastig weer aankreeg. Binnen 5 minuten opgelost en geen problemen meer ervaren.

Momenteel heb ik de be quiet! Pure Rock Slim als enige koeler, temperatuur blijft onder de 65 graden bij continu gamen.
Quacka schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:53:
[...]

Het is geen Sweex.

Mijn reactie was meer gericht op @MitchellHearth

• xXabrussi
Uszka schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:55:
[...]

Mijn reactie was meer gericht op @MitchellHearth
Oke dus mijn voeding is gewoon prima :)

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:32
xXabrussi schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:48:
[...]

Dat wachten is het wat mij betreft wel waard, de 30 series zullen wel weer knetter duur worden en voor die paar extra fps heb ik dat geld niet over. Ik heb nu mijn 2e MSI kaart en deze bevallen altijd super. Asus of Gigabite zou ik ook nog wel aandurven maar dat gaan we aan het eind van dit jaar bekijken.
Ik koop nooit het nieuwste van het nieuwste op PC gebied precies voor die reden.
De vorige generatie van bv een GPU is dan niet ineens waardeloos ofzo.
En ja, de 30xx serie zal ongetwijfeld megaduur worden ! Hopelijk komt AMD met gezonde concurrentie met hun Big Navi !

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

• xXabrussi
Vortigen schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:58:
[...]

Ik koop nooit het nieuwste van het nieuwste op PC gebied precies voor die reden.
De vorige generatie van bv een GPU is dan niet ineens waardeloos ofzo.
En ja, de 30xx serie zal ongetwijfeld megaduur worden ! Hopelijk komt AMD met gezonde concurrentie met hun Big Navi !
Nee precies, heel begrijpelijk. Denk als je met een kaart van een generatie terug, vanaf 6 / 8 GB dat je het prima uit kunt zitten tot de volgende series.

Idd die concurrentie is wel nodig om de prijzen wat te drukken...
xXabrussi schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:58:
[...]

Oke dus mijn voeding is gewoon prima :)
Dat zou ik nu ook weer niet willen zeggen. Wat kwaliteit en prestaties betreft is het zo'n beetje het laagste dat geschikt is voor een recent systeem.

• xXabrussi
Luxicon schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:52:
[...]

Dat is positief inderdaad. Het enige dat je kunt doen is er een 8700K in doen, omdat je een Z-moederbord hebt. Waardoor je vervolgens de CPU kunt delidden / overclocken. Maar dat kost teveel, tenzij je een hele goede deal kunt scoren. (bijvoorbeeld 1 voor 125E)
Wanneer dat nodig is tzt, ga ik naar een i7 en als dat dan nodig is een nieuw moederbord.

• Luxicon
xXabrussi schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 14:06:
[...]

Wanneer dat nodig is tzt, ga ik naar een i7 en als dat dan nodig is een nieuw moederbord.
In dat laatste geval kun je beter compleet een nieuwe computer samenstellen (als je ruimte hebt, heb je dan een hele prima 2e PC).

...

• xXabrussi
Hey medetweakers, ik kon een nieuwe RTX 2070 Super op de kop tikken voor 435 dus heb ik dat maar gedaan. Dit pas gedaan hebbend nadat ik op internet had onderzocht of het een bottleneck is met mijn processor i5 - 8400. Nu kwam ik op deze site uit:
https://pc-builds.com/cal..._RTX_2070_SUPER/0NX14oo4/

Pas toen ik hem gekocht had, kwam ik er achter dat ze de test hebben gedaan op 120% van de processor. tenminste, dat is wat er op die website staat.

Nu vraag ik mij af, deze processor is niet te overclocken is mij verteld, dus waar staat deze 120% voor? betekend dat de turboclock die er op zit of zit ik overal mis mee en heb ik een verkeerde aankoop gedaan?

Ik hoor het graag nog even :)
Vage websites altijd, die zogenaamd een bottlekneck kunnen bereken. Het is net als het opzoeken van een ziekte op het www. Er zit altijd wel een symptoom tussen wat er op zou kunnen duiden dat je die ziekte hebt. Installeer de boel gewoon, ga gamen en je ziet vanzelf wel of het lekker draait. Zo niet dan ga je onderzoeken waarom niet en kom je er echt niet uit dan zien we je hier vanzelf wel weer terug. ;w

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Hahaha zo denk ik ook altijd, @Uszka. Voelt alles beter aan, prima. Helpt t niet, dan is het minder prima ;)

Als je een probleem met de voeding hebt, dan zal dat nu erger worden. Ook iets om over te denken

[Voor 31% gewijzigd door Quacka op 12-08-2020 18:06]

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee