Stillere voeding!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Keesknd
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10:54
Ik zoek een?
>Stillere voeding<

Ik heb mijn systeem vorig jaar aangeschaft maar helaas bleek dat de componenten erg veel lawaai maakten. Ik heb daarom de processor koeling en ventilatoren al vervangen maar merk dat er toch nog wel wat geluid uit komt en ik denk dat het om de voeding gaat.

Wat is je budget?
Het liefst tot 100 euro en echt max 125 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb laatst een processor koeling en 4 ventilatoren van be quiet aangeschaft, deze bevallen erg goed en zijn stil. Dit merk heeft wel mijn voorkeur.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

Intel Core i7-6700 Boxed
ASUS Prime Z270-P
Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming (rev 1.0)
Cooler Master MasterBox MB511 RGB
be quiet! Shadow Rock 3
be quiet! Shadow Wings 2 | 120mm PWM White, 120mm x4
Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16
Antec TruePower Classic TP-550C
Intel 660p 512GB
Samsung 970 Evo Plus 1TB

Ik vind het lastig om een voeding uit te kiezen, zeker als ik niet zeker weet of het gaat passen.

Graag hoor ik van de experts! Alvast bedankt.

[ Voor 13% gewijzigd door Keesknd op 09-08-2020 14:36 ]

Beste antwoord (via Keesknd op 09-08-2020 14:23)

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
3L3ktr1k schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 14:35:
Deze heeft ook een modus waarbij de ventilator bij lichte belasting niet draait: pricewatch: Seasonic Focus GX-550
Seasonic is bij zware belasting bijna altijd luidruchtig, Focus serie is dat ook zo en zijn huidige voeding geld dat ook. Zijn huidige is een Seasonic, een S12G om precies te zijn. Als je een echt stille voeding wil dan is Seasonic veel vaker niet interessant dan wel.

Semi-passief is vooral nuttig als je geld wil besparen als fabrikant zijnde. Zo hoef je geen high-end fan in de voeding te plaatsen om hem onhoorbaar stil te krijgen bij lichte belasting. Een high-end fan neemt namelijk een flink deel van het budget in van een voeding.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Alle reacties

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:25

br00ky

Moderator Harde Waren
Als ik zo even rondklik is jouw case ook geen koning in het tegenhouden van geluid :+. Maar goed, die heb je nou eenmaal al. Wat betreft stil en van be quiet is de pricewatch: be quiet! Straight Power 11 550W een erg nette optie, maar er zijn vast nog alternatieven te verzinnen.

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:39
Deze heeft ook een modus waarbij de ventilator bij lichte belasting niet draait: pricewatch: Seasonic Focus GX-550

En wat br00ky ook zegt, op z'n tijd misschien de kast omruilen voor iets als een Define van Fractal of SilentBase van BeQuiet. Scheelt een hoop geluid.

• Keesknd
Oke bedankt! Hier heb ik zeker wat aan. Gr

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Denk je dat het om de voeding gaat of weet je dat? Zou lullig zijn om dat ding te vervangen en er dan achter te komen dat het niks oplevert.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:34

sapphire

Die-hard pruts0r

En de vraag natuurlijk of dit altijd is of alleen onder load. Onder load ga je bijvoorbeeld je videokaart wel horen maar idle zou een dergelijk systeem best stil moeten zijn :)

Gabriël AM5

• Keesknd
Craven schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 20:43:
Denk je dat het om de voeding gaat of weet je dat? Zou lullig zijn om dat ding te vervangen en er dan achter te komen dat het niks oplevert.
Ja dat is ook waar.. ik ben dan weer vrij makkelijk, lekker vervangen en dan zien we wel weer.

Acties:
  • Beste antwoord

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
3L3ktr1k schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 14:35:
Seasonic is bij zware belasting bijna altijd luidruchtig, Focus serie is dat ook zo en zijn huidige voeding geld dat ook. Zijn huidige is een Seasonic, een S12G om precies te zijn. Als je een echt stille voeding wil dan is Seasonic veel vaker niet interessant dan wel.

Semi-passief is vooral nuttig als je geld wil besparen als fabrikant zijnde. Zo hoef je geen high-end fan in de voeding te plaatsen om hem onhoorbaar stil te krijgen bij lichte belasting. Een high-end fan neemt namelijk een flink deel van het budget in van een voeding.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W

Lijkt me een goede optie voor deze build.
Het heeft weinig zin een dure highend te kiezen. Rm650 is ook erg stil, maar 650W is wel erg extreem. En dan komt de al eerder genoemde be quiet die ik wel erg duur vind.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Pagina: 1