Windows installatie op nieuwe PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nando1991
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-05-2024
Beste medetweakers,

Voor mijn zwager ga ik straks Windows installeren op zijn nieuwe PC.
Deze is geassembleerd via Azerty en ik ga de rest afmaken.
Voor zover ik weet, hoef ik alleen de volgende stappen te doorlopen

- Windows installeren (incl partities)
- Windows Update laten lopen
- Antivirus e.d. installeren
- Programma's installeren

Is dit voldoende om de PC goed te laten werken? Worden alle drivers via Windows Update automatisch gezocht (voor ssd etc) of vergeet ik iets?

Alvast super bedankt!

Groetjes,
Nando

Beste antwoord (via Nando1991 op 06-08-2020 00:50)

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:35
Bij de Windowsinstallatie worden toch de laatste updates binnengehaald, dus punt 2 vervalt.
Punt 3: je kan gewoon Windows Defender gebruiken, die is tegenwoordig goed genoeg.
Programma's installeren moet je natuurlijk wel doen (als je ermee wil werken tenminste :) )

Alle nodige drivers worden vanzelf binnengehaald - en of je iets vergeet? Hangt er vanaf wat je allemaal wil weten, maar voor klassiek Windowsgebruik niet. (al kunnen we natuurlijk nog honderd zaken opnoemen van denk daar aan, denk hier aan,...)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• passer
Bij de Windowsinstallatie worden toch de laatste updates binnengehaald, dus punt 2 vervalt.
Punt 3: je kan gewoon Windows Defender gebruiken, die is tegenwoordig goed genoeg.
Programma's installeren moet je natuurlijk wel doen (als je ermee wil werken tenminste :) )

Alle nodige drivers worden vanzelf binnengehaald - en of je iets vergeet? Hangt er vanaf wat je allemaal wil weten, maar voor klassiek Windowsgebruik niet. (al kunnen we natuurlijk nog honderd zaken opnoemen van denk daar aan, denk hier aan,...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nando1991
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-05-2024
Dank!! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Ik mis drivers van Moederbord/Chipset en andere devices. En waarom meerdere partities? Meerdere partities is nog iets van jaren 70 vorige eeuw.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passer
Wim-Bart schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 00:57:
Ik mis drivers van Moederbord/Chipset en andere devices. En waarom meerdere partities? Meerdere partities is nog iets van jaren 70 vorige eeuw.
Mijn schijf heeft nog 6 partities.

@TS: vertel dan maar wat je precies wil - ik vermoed de serial? Maar die kan ik hier niet zomaar open en bloot in een post zetten hé?
en - verbeter me als ik fout zit - 'k ben al wel een tijdje op Tweakers, maar pb's bestaat hier niet dacht ik? (privéberichten)
Verder heb ik géén facebook, twitter, ... en een mailadres hier neerzetten is ook niet dàt.
(maar 'k heb wel een workaround eventueel: aanmelden in een ander forum dat wèl met pb's werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

passer schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 15:04:

Alle nodige drivers worden helaas niet vanzelf binnen gehaald, alleen oude drivers die je eigenlijk niet wil.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Pagina: 1