Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denagammi
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-03 14:28
Hi allemaal,

Ik ben momenteel bezig met een boek en wil dit waarschijnlijk onder een pseudoniem uitbrengen. Nu zou het wel leuk zijn als dat pseudoniem echt een gezicht heeft. Dus een niet bestaand persoon een eigen gezicht geven.

Voor platte afbeeldingen kan ik mij wel voorstellen hoe ik dit zou kunnen doen. Bijvoorbeeld het mergen van diverse andere gezichten om zo tot een nieuw en niet bestaand gezicht te komen. Met wat Photoshop creativiteit moet dat lukken. Of gebruik maken van iets als http://www.whichfaceisreal.com/.

Nu vraag ik mij alleen af wat er op dit moment qua tools beschikbaar zijn om een korte video te maken, bijvoorbeeld dat deze virtuele persoon iets zegt over dit boek. Buiten techniek om kom je met visagie heel ver, maar ik vind het wel leuk om te kijken wat de technische mogelijkheden zijn.

Stel ik neem mijzelf of iemand anders op. Qua geluid, mond en gezichtsbewegingen zit ik dan al goed, maar hoe kom ik vanaf hier naar een ander/uniek gezicht? Afzonderlijke frames bewerken? Of kent iemand software waarmee je dit makkelijker zou kunnen doen?

Mocht er niet standaard iets beschikbaar zijn hiervoor, dan ben ik wel benieuwd hoe jullie dit zouden aanpakken.

Alvast dank voor het meedenken!

*plop*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Hoe bewijs je in dat geval, dus met foto, dat jij achter het pseudoniem zit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Denagammi schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 12:22:
Stel ik neem mijzelf of iemand anders op. Qua geluid, mond en gezichtsbewegingen zit ik dan al goed, maar hoe kom ik vanaf hier naar een ander/uniek gezicht? Afzonderlijke frames bewerken? Of kent iemand software waarmee je dit makkelijker zou kunnen doen?
Deepfake?
DR!5EQ schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 12:26:
Hoe is dat een antwoord op de vraag en wie zegt dat TS dat überhaupt wil bewijzen?

[ Voor 30% gewijzigd door RobIII op 05-08-2020 12:30 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
RobIII schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 12:27:
[...]

Hoe is dat een antwoord op de vraag en wie zegt dat TS dat überhaupt wil bewijzen?
Goed gezien, het is geen antwoord op zijn vraag. Ik ben benieuwd naar zijn redenen om iets onder een pseudoniem uit te brengen, zoals Banksy dat doet. Als je er een foto bij gaat plaatsen, kan er zo maar iemand zijn die er sprekend op lijkt en misbruik van de situatie kan maken. Moet je dat willen? Iets onder een pseudoniem uitbrengen heeft bepaalde gevolgen. Ik ben nieuwsgierig of TS dat heeft gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:28

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denagammi
DR!5EQ schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 12:26:
Dat is niet zo moeilijk, ik doe dit in samenwerking met een uitgever, die weet uiteindelijk wel wie jij echt bent en wat je doet om het pseudoniem enigzins echt te laten overkomen. Verder heb ik meelezers die op de hoogte zijn van deze aanpak. En een website, mail, social media met de naam van mijn pseudoniem. En ik heb overal toegang.

Als ik vastleg hoe ik het filmpje maak, dan kan ik naderhand altijd laten zien dat ik erachter zit.

NB. Het doel is niet om het pseudoniem voor eeuwig geheim te houden, het heeft meer met een marketingstunt te maken met als doel het boek wat meer diepgang te geven.

*plop*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denagammi
DR!5EQ schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 12:42:
[...]

Goed gezien, het is geen antwoord op zijn vraag. Ik ben benieuwd naar zijn redenen om iets onder een pseudoniem uit te brengen, zoals Banksy dat doet.
Als je er een foto bij gaat plaatsen, kan er zo maar iemand zijn die er sprekend op lijkt en misbruik van de situatie kan maken. Moet je dat willen?
Er kan ook een dubbelganger van jou rondlopen. Als ik zelf een gezicht samenstel op basis van iemand die zijn goedkeuring hiervoor heeft gegeven, dan bestaat er een minimale kans dat je toevallig een gezicht maakt dat ergens anders op aarde al bestaat. Ik acht die kans zelf verwaarloosbaar.
Iets onder een pseudoniem uitbrengen heeft bepaalde gevolgen. Ik ben nieuwsgierig of TS dat heeft gedaan.
Dat heb ik gedaan ja. En de gevolgen zijn aanvaard :)

De reden heeft te maken met de inhoud van mijn boek. Zonder dat ik er teveel over kan vertellen, moet het idee ontstaan dat mijn hoofdpersoon echt bestaat en dat de ervaringen in het boek ook echt zijn.

*plop*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denagammi
Dit ziet er wel heel cool uit ja. Alleen hiermee plak je een bestaand gezicht op iemand anders, toch? Zo kan je dus een fake Obama maken als op YouTube: Jordan Peele uses AI, President Obama in fake news PSA.

Maar dat is niet precies wat ik wil, al komt het qua techniek misschien wel heel erg in de buurt Ik wil niet het gezicht van iemand anders kunnen gebruiken om zelf iets te zeggen, ik wil een gezicht gebruiken dat niet bestaat.

*plop*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:33

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

Even flink F5-en op https://thispersondoesnotexist.com/ totdat je iets vindt wat je wilt?

edit:
@Lumics was eerder

[ Voor 17% gewijzigd door Belindo op 05-08-2020 14:01 ]

Coding in the cold; <brrrrr />

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denagammi
Belindo schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 14:00:
Even flink F5-en op https://thispersondoesnotexist.com/ totdat je iets vindt wat je wilt?

edit:
@Lumics was eerder
Dat is inderdaad een mooie manier om tot een afbeelding te komen, maar niet tot een video.

*plop*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anon054630
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-03-2024
-

[ Voor 100% gewijzigd door anon054630 op 27-04-2021 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:33

Honesty

kattenneus!

Heeft de uitgever geen marketingbudget waardoor je misschien een grafisch iemand kan inhuren die dit wel kan, lijkt me dat je cgi wel een eind kan komen.
Je kan ook werken met een acteur of jijzelf die dan geblurd vertelt wat hijzij allemaal meegemaakt heeft.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denagammi

*plop*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denagammi
Honesty schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 16:36:
Heeft de uitgever geen marketingbudget waardoor je misschien een grafisch iemand kan inhuren die dit wel kan, lijkt me dat je cgi wel een eind kan komen.
Je kan ook werken met een acteur of jijzelf die dan geblurd vertelt wat hijzij allemaal meegemaakt heeft.
Dit wordt mijn eerste boek. ik ben al in gesprek geweest met enkele uitgevers, maar nog niets concreets. Daarnaast verwacht ik nog wel zeker een jaar bezig te zijn met het boek. Oftewel, het enige budget dat ik nu heb is mijn eigen budget.

Daarnaast ben ik diep van binnen wel graag een tweaker die zulk soort dingen zelf wil proberen en tips van personen die dit al eens gedaan hebben helpen mij dan wat meer op weg.

*plop*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 13:32
RobIII schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 12:27:
[...]

Deepfake?

[...]

Inderdaad deepfake met als bron dan een gezicht dat je al samengesteld hebt.
Pagina: 1