Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-05 13:58
Hi mede-Tweakers,
In onze zoektocht naar een nieuwe laptop, hopen mijn vriendin en ik op jullie hulp. Ikzelf ben al begonnen aan mijn master, mijn vriendin start over een maand. Zij heeft op dit moment geen laptop, ik gebruik een Macbook Air die ik via mijn werk heb verkregen. Mijn vriendin heeft dus sowieso een nieuwe laptop nodig, maar ook ik ga hiervan gebruik maken. Als ik op de Air namelijk SPSS gebruik, loopt dat niet altijd even soepel. Hieronder meer over onze wensen.

Wat ga je met je laptop doen?
Mijn vriendin gaat een geneeskundige studie doen en zal dus mogelijk afbeeldingen in 3D moeten bekijken. Wordt niet specifiek aangegeven als 'vereiste' van de zelf mee te brengen laptop overigens. Dat geldt wel voor SPSS, waarbij staat dat je laptop dit programma moet kunnen draaien (en je het zelf dient aan te schaffen) . Als gezegd zal ook ik gebruik maken van SPSS.

Wat is je budget?
Mijn vriendin streeft naar max € 500, maar ik rek dat graag tot max € 700 als dat 'nodig' is.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Voorlopig niet 8)7 Maar gezien het feit dat haar studie drie jaar duur (pre-master eerst), verwacht ik wel dat ze er regelmatig mee richting de universiteit zal gaan. Merendeel met de auto overigens. In het algemeen zal ze eerder kiezen voor een 13 inch model, dan een 17 inch.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Mijn zoektocht heeft vier kandidaten opgeleverd, gebaseerd op artikelen hier op Tweakers als ook Hardware.info en reviews op Coolblue of Bol.com:Daarnaast kwam ik ook nog de Lenovo Ideapad 5 15ARE05 tegen uit de guide van juli dit jaar, maar die lijkt al nergens meer verkrijgbaar? Sowieso zie je door alle typenummers het bos niet meer. Of ik in elk geval niet.

Gezien wat ik erover gelezen heb, zou ik op dit moment gaan voor een AMD-processor in plaats van een Intel-variant. We hebben geen voorkeur voor een specifiek merk, dus als ik een grandioze optie heb gemist dan houden we ons aanbevolen _/-\o_

Beste antwoord (via mefjoew op 05-08-2020 20:41)

• TmcM
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 16:01
De Lenovo IdeaPad 5 15ARE05https://www.lenovo.com/nl...d-5-15ARE05/p/88IPS501393 is bij Lenovo zelf weer te koop en met deze (KORTINGSCODE10) kortingscode gaat er ook nog tien procent vanaf. En de komende 30 uur zijn er ook nog back-to-school aanbiedingen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• TmcM
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 16:01
De Lenovo IdeaPad 5 15ARE05https://www.lenovo.com/nl...d-5-15ARE05/p/88IPS501393 is bij Lenovo zelf weer te koop en met deze (KORTINGSCODE10) kortingscode gaat er ook nog tien procent vanaf. En de komende 30 uur zijn er ook nog back-to-school aanbiedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
Dank voor de tip. Direct maar besteld, mede ook gezien alle goede reacties over dit model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-06 17:06
mefjoew schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 20:41:
Dank voor de tip. Direct maar besteld, mede ook gezien alle goede reacties over dit model.
Haha dat is snel! Maar goede keuze lijkt me. De goedkoopste slim7 was ook goede keuze geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1260028

Maar was dat de recente Air waar het niet mee werkt ? Ben zelf ook in de markt voor een laptop voor de zelfde studie... (zonde om daar een nieuw topic voor te openen) Budget zal ongeveer hetzelfde zijn, met eeen uitloop tot 1100 euro indien het een Air betrefd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
Nee, dit is de Air uit 2015 (1,6 Ghz i5-processor, 8GB geheugen). In hoeverre de nieuwe SPSS 'beter' aankan, durf ik niet te zeggen. Sowieso had mijn Air wat kuren, dus kan niet stellen dat een Air per definitie niet geschikt is voor SPSS.
Pagina: 1