Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dedicated stream PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• mkuijpers
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-12-2021
Context: ik ben samen met een vriend in maart begonnen met het verzorgen van de live stream vanuit onze kerk (ik hoop dat ik nu geen mensen afschrik O-) ). Tot nu toe hebben we alles met prive hardware gedaan (Lenovo P70 van mijn werk en iPhone Xr als camera). We zijn nu bezig om een stap te maken zodat we ook andere mensen kunnen betrekken en we zelf ook eens een zondag vrij kunnen nemen.
We gaan 2 PTZOptics NDI camera's aanschaffen en hebben een PC (liefst desktop) nodig om de NDI feed binnen te halen in OBS, te voorzien van audio en te streamen naar youtube.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC gaat gebruikt worden om 2 NDI feeds binnen te halen (wellicht op termijn nog een USB feed erbij) in OBS en te streamen naar youtube.

Wat mag het systeem gaan kosten?
We hopen de PC voor ongeveer 1000 euro te kunnen kopen, incl 2 Full HD monitoren (welke 2de hands mogen zijn). Minder is altijd fijn, maar het moet wel stabiel werken.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
We hebben momenteel nog niets liggen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Tja, goede vraag. Ik heb al jaren geen PC meer opgebouwd dus ben eigenlijk een beetje blanko. Ik vraag mij af of de onboard video kaart van de i7 voldoende zou zijn om de encoding aan te kunnen. Maar laat mij graag adviseren.
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1Processors??--
1Moederborden??--
1Behuizingen??--
1Processorkoeling??--
1Geheugen intern16G--
1Voedingen??--
1Solid state drivesSSD 500G / 1T ??--
Totaal-

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik laat mij verrassen en sta open voor merken en advies.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het zou fijn zijn als het systeem niet te veel lawaai produceert, dit aangezien het in de kerk zal staan. Tevens hoeft het geen stoere look te hebben.

Ga je overklokken?
Nope!!

Wat verwacht je van ons?
Het zou fijn zijn als jullie de no-no op gebied van hardware een stukje op weg kunnen helpen in de hardware-wereld. Op sommige plekken heeft men hele compacte systemen staan zoals de NUC series, bijv. https://tweakers.net/pric...i7hnk-met-eu-stekker.html. Zou zoiets volstaan? Deze is wel lekker compact.

Alle reacties

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-11 10:24
Waarom streamen van YouTube? Kun je niet beter streamen naar een algemene site?

https://kerkdienstgemist.nl/

Ik zou ook wat professioneler apparatuur nemen ipv een eigen bouw oplossing. Zodat de camera’s ook bestuurd kunnen worden door andere mensen.

Met name inzoomen en switchen tussen camera’s is gewoon lastig in OBS.

[ Voor 51% gewijzigd door grote_oever op 05-08-2020 12:18 ]

• mkuijpers
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-12-2021
Goede vragen.

Wij streamen naar YouTube omdat dit best wat voordelen biedt voor ons. Het is een gratis platform en geeft ons veel zichtbaarheid op social media. We zetten naast de livestreams ook regelmatig andere video's online en vanwege de zichtbaarheid is het mooi als die op YouTube tussen de livestreams staan.
Dit is een stuk lastiger als we kerdienstgemist.nl zouden gebruiken. Tevens lopen de kosten daar snel op.

Het bouwen van een eigen oplossing is toch wel een bewuste keuze. Deels financieel, de professioneler oplossingen kosten als snel 10 tot 20k en dat hebben we niet.
De eigen oplossing is goed te bouwen en te supporten als het goed ingericht is. De PTZOptics kun je vanuit OBS aansturen. We werken hoofdzakelijk met een aantal vaste preset punten. Dit is goed in te stellen, ook binnen OBS.
Daarnaast kunnen we voor de momenten waar het echt nodig is een tablet inzetten om de camera's te sturen, dan wel een XBox controller, want ook dat behoord tot de mogelijkheden.

Het switchen tussen scenes en sources in OBS doen we met een StreamDeck en dat gaat heel soepel. Mogelijk dat we in de toekomst nog een keer naar VMIX overstappen, maar op dit moment zien we daar nog geen noodzaak toe.

• Thehope
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 05-03-2024
Ik denk dat een ryzen apu voldoende zou moeten zijn. Wat zeg je bijvoorbeeld van een ryzen 5 3400g, g skill aegis 16 3200, Kingston a2000, een goedkoop b450 moederbord, cooler master mwe bronze 450 v2, 500gb ssd en misschien nog een 2 tb hdd om de streams op op te slaan en dan een goedkoop kastje. Zelf heb ik ook zo'n soortgelijk project gedaan in mijn kerk en wat ik daarbij merkte is dat kerken vaak best veel geld willen trekken, maar dag zo min mogelijk geld het best is (misschien bij jouw kerk anders) . Met dit setje ben je voor rond de 450 euro klaar

[ Voor 18% gewijzigd door Thehope op 05-08-2020 13:53 ]