Context: ik ben samen met een vriend in maart begonnen met het verzorgen van de live stream vanuit onze kerk (ik hoop dat ik nu geen mensen afschrik
). Tot nu toe hebben we alles met prive hardware gedaan (Lenovo P70 van mijn werk en iPhone Xr als camera). We zijn nu bezig om een stap te maken zodat we ook andere mensen kunnen betrekken en we zelf ook eens een zondag vrij kunnen nemen.
We gaan 2 PTZOptics NDI camera's aanschaffen en hebben een PC (liefst desktop) nodig om de NDI feed binnen te halen in OBS, te voorzien van audio en te streamen naar youtube.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC gaat gebruikt worden om 2 NDI feeds binnen te halen (wellicht op termijn nog een USB feed erbij) in OBS en te streamen naar youtube.
Wat mag het systeem gaan kosten?
We hopen de PC voor ongeveer 1000 euro te kunnen kopen, incl 2 Full HD monitoren (welke 2de hands mogen zijn). Minder is altijd fijn, maar het moet wel stabiel werken.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
We hebben momenteel nog niets liggen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Tja, goede vraag. Ik heb al jaren geen PC meer opgebouwd dus ben eigenlijk een beetje blanko. Ik vraag mij af of de onboard video kaart van de i7 voldoende zou zijn om de encoding aan te kunnen. Maar laat mij graag adviseren.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik laat mij verrassen en sta open voor merken en advies.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het zou fijn zijn als het systeem niet te veel lawaai produceert, dit aangezien het in de kerk zal staan. Tevens hoeft het geen stoere look te hebben.
Ga je overklokken?
Nope!!
Wat verwacht je van ons?
Het zou fijn zijn als jullie de no-no op gebied van hardware een stukje op weg kunnen helpen in de hardware-wereld. Op sommige plekken heeft men hele compacte systemen staan zoals de NUC series, bijv. https://tweakers.net/pric...i7hnk-met-eu-stekker.html. Zou zoiets volstaan? Deze is wel lekker compact.
We gaan 2 PTZOptics NDI camera's aanschaffen en hebben een PC (liefst desktop) nodig om de NDI feed binnen te halen in OBS, te voorzien van audio en te streamen naar youtube.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC gaat gebruikt worden om 2 NDI feeds binnen te halen (wellicht op termijn nog een USB feed erbij) in OBS en te streamen naar youtube.
Wat mag het systeem gaan kosten?
We hopen de PC voor ongeveer 1000 euro te kunnen kopen, incl 2 Full HD monitoren (welke 2de hands mogen zijn). Minder is altijd fijn, maar het moet wel stabiel werken.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
We hebben momenteel nog niets liggen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Tja, goede vraag. Ik heb al jaren geen PC meer opgebouwd dus ben eigenlijk een beetje blanko. Ik vraag mij af of de onboard video kaart van de i7 voldoende zou zijn om de encoding aan te kunnen. Maar laat mij graag adviseren.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | ?? | - | - |
| 1 | Moederborden | ?? | - | - |
| 1 | Behuizingen | ?? | - | - |
| 1 | Processorkoeling | ?? | - | - |
| 1 | Geheugen intern | 16G | - | - |
| 1 | Voedingen | ?? | - | - |
| 1 | Solid state drives | SSD 500G / 1T ?? | - | - |
| Totaal | - | |||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik laat mij verrassen en sta open voor merken en advies.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het zou fijn zijn als het systeem niet te veel lawaai produceert, dit aangezien het in de kerk zal staan. Tevens hoeft het geen stoere look te hebben.
Ga je overklokken?
Nope!!
Wat verwacht je van ons?
Het zou fijn zijn als jullie de no-no op gebied van hardware een stukje op weg kunnen helpen in de hardware-wereld. Op sommige plekken heeft men hele compacte systemen staan zoals de NUC series, bijv. https://tweakers.net/pric...i7hnk-met-eu-stekker.html. Zou zoiets volstaan? Deze is wel lekker compact.