Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

mobo ASRock 970Extreme3 R2.0 SATA III kabel past niet

Pagina: 1
Acties:

• atthias
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 27-11 16:41
hoi allemaal

Ik heb een nieuwe Samsung 860 EVO gekocht en de bij behorende nieuwe kabel wil niet klikken (dwz hij zit wel vast maar gaat zeer makkelijk los en Windows ziet hem ook niet) op mijn moederbord, de nieuwe kabel is dikker dan de sata port waar hij in moet lijkt wel.

Het gekke is dat de andere schijven met de oude kabels wel willen klikken in diezelfde port als ik ze erin stop.

Andere ports werken ook niet met de nieuwe kabel maar wel met de oude kabel.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iWZgRMZc5GZygoxSuHPFWI3gwTI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TZ7qEfunkwRLDXMZBwZTWM9y.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door atthias op 05-08-2020 12:12 ]

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:05
Dat klinkt als een slechte kwaliteit kabel. Aangezien het met de andere kabels wel werkt.

Dan toch even een goed kabeltje halen en deze ruilen.

• atthias
Hartelijk bedankt voor je reactie.

Welk merk kabel zou je me dan aan raden?

Wel vervelend want deze nieuwe kabel zat bij dit product dus dan mag ik toch verwachten dat hij goed past?

Of word dat niet getest?

bij de mouting bracket sorry dus inderdaad mogelijk beroerde kabel

[ Voor 19% gewijzigd door atthias op 05-08-2020 12:41 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

"de kabel" " de kabel"

Het scheelt echt enorm als je een foto zou posten van "de kapotte" en "de goede" kabels in jouw bezit; wie weet kunnen we er dan iets nuttigs over zeggen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• atthias
MAX3400 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 12:02:
"de kabel" " de kabel"

Het scheelt echt enorm als je een foto zou posten van "de kapotte" en "de goede" kabels in jouw bezit; wie weet kunnen we er dan iets nuttigs over zeggen.
je heb gelijk excuses ik heb het iets aangepast

• 3L3ktr1k
atthias schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 12:00:
Hartelijk bedankt voor je reactie.

Welk merk kabel zou je me dan aan raden?

Wel vervelend want deze nieuwe kabel zat bij dit product dus dan mag ik toch verwachten dat hij goed past?

Of word dat niet getest?
Pfoe, ik heb altijd de SATA-kabels gebruikt die bij m'n mobo zaten, en daar heb ik nooit gezeik mee gehad. Heb je er niet nog een paar over? Anders even kijken of een Tweaker/iemand in jouw buurt zo'n kabeltje overheeft.

Kreeg je deze kabel bij je SSD? Ik wist niet dat Samsung SATA-kabels meeleverde tegenwoordig, in de 840 EVO tijden nog niet iig.

• atthias
neee helaas niet

zat bij de mounting bracket inderdaad net de SSD sorry ik heb me vergist

• bierschuit
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ziet er afgebroken uit. Beide zijdes horen hol te zijn, bij jou zit er iets in, waarschijnlijk stuk van je SSD en moederbord aansluiting.

@atthias Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R82bbVOhWQXB1KGpgRSE-A97ATs=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iOBfaacC5UyiWF8qi0kZURIV.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 59% gewijzigd door bierschuit op 05-08-2020 13:05 . Reden: foto ]

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:04

nelizmastr

Goed wies kapot

bierschuit schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 12:54:
Ziet er afgebroken uit. Beide zijdes horen hol te zijn, bij jou zit er iets in, waarschijnlijk stuk van je SSD en moederbord aansluiting.

@atthias [Afbeelding]
Nu je het zegt... of het komt door de 13 bij 18 pixels van de foto, of er zitten inderdaad stukken plastic in van afgebroken SATA poorten.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• atthias
ik zal dat even extra checken al geloof ik zelf van niet maar je weet maar nooit

• 3L3ktr1k
Maak anders ook even een fotootje van je SSD en SATA-poort op je mobo. Kunnen we ook zien of daar alles in orde is.

Misschien een hele stomme opmerking, maar je hebt bij het aansluiten van de SSD ook een SATA-power kabel (ong. 2 keer zo breed, met dezelfde L-vormige uitsparing) gebruikt mag ik hopen, anders herkent 'ie hem ook niet in Windows.

[ Voor 9% gewijzigd door 3L3ktr1k op 05-08-2020 14:04 ]

• atthias
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oqm4gQiWJFux9-cRXKoH5fFsmyY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/McsCpzTak1rcWPzWNgpWhgTc.jpg?f=fotoalbum_large

mobo en sata port (is imiddels schoongemaakt voor dat ik de ssd aaansloot)

ja zit een powerkabel aan die ik nog over had van de PC

EDIT sorry voor de grote foto's hoe kan ik deze in een spoiler zetten

[ Voor 6% gewijzigd door atthias op 05-08-2020 14:16 ]

• 3L3ktr1k
atthias schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 14:15:
[Afbeelding]

mobo en sata port (is imiddels schoongemaakt voor dat ik de ssd aaansloot)

ja zit een powerkabel aan die ik nog over had van de PC

EDIT sorry voor de grote foto's hoe kan ik deze in een spoiler zetten
De twee open SATA-poorten zien er iig nog oke uit, op al het stof na. De kans is aanwezig dat 'ie geen lekker contact maakt door het stof. Een goede beurt van een compressor zou die PC wel goed doen ;).

Maak nog even een fotootje van de aansluitingen bij de SSD.

Ik weet niet hoe je afbeeldingen in een spoiler zet, maar weet wel dat je de afbeelding (met bv. paint) kleiner kan maken, met de knop resize.

• bierschuit
  • Niet online
Die sata kabel is niet ok. Kijk ik heb jouw foto 90 graden gedraaid en een nieuwe foto van mij ernaast. Je ziet duidelijk dat er in de kabel (vrouwelijk) het mannelijke L deel in zit. In beide zijdes.
Als jouw SSD en moederbord aansluitingen beide het uitstekende L deel nog hebben dan heeft iemand ooit zijn sata kabel retour gestuurd en nu heb jij die.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QDCYD0G4Nl5C0aPFETuGfVWjBYo=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/acVS7vzFQC03vOPUPa9LnP5C.jpg?f=fotoalbum_medium

• atthias
duidelijk dan ga ik een nieuwe kabel bestellen

weet iemand een goed merk?

Hartelijk dank voor alle moeite zover dat waardeer ik enorm :)

[ Voor 29% gewijzigd door atthias op 05-08-2020 16:39 ]

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17:33
atthias schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 14:15:
(is imiddels schoongemaakt voor dat ik de ssd aaansloot)
De rest van het systeem ook hoop ik. Casefans, cpu koeler, videokaart, voeding, hoe zien die eruit?

En idd, paar nieuwe kabeltjes. merk maakt niet zoveel uit. Bij mobo's krijg je ook het goedkoopste spul dus pricewatch: Assmann 2x SATA 7-pin, 0.5 m dan maar.

[ Voor 6% gewijzigd door Uszka op 05-08-2020 16:45 ]

• atthias
Uszka schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 16:44:
[...]

De rest van het systeem ook hoop ik. Casefans, cpu koeler, videokaart, voeding, hoe zien die eruit?

En idd, paar nieuwe kabeltjes. merk maakt niet zoveel uit. Bij mobo's krijg je ook het goedkoopste spul dus pricewatch: Assmann 2x SATA 7-pin, 0.5 m dan maar.
zeker weten de rest ook

is goed dan ga ik even die halen nogmaals dank allemaal

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-11 12:09

M2M

medicijnman

En bestel dan ook even een busje perslucht mee en blaas je kast even schoon. Stof in de connectors zorgt voor slecht contact of zelfs dat de connector door het stof niet ver genoeg erin kan. En de koeling van je systeem gaat er ook op achteruit met zoveel stof.

Als je er permanent vanaf wil zijn, dan heb je een kast nodig met ingebouwde stoffilters, of filters toevoegen aan je huidige behuizing.

-_-

• bierschuit
  • Niet online
@M2M Lees anders even de comments door.......

• M2M

M2M

medicijnman

Ik heb de TS niets horen zeggen over een compressor of perslucht. En schoonmaken is voor interpretatie vatbaar. Het enige waar ik vanuit kan gaan is de foto waarvan ik zeker verwacht connectieissues te zien met een SSD of harddisk via een SATA aansluiting.

Maar wellicht heb ik er overheen gelezen :)

-_-

• atthias
ik heb de boel schoongemaakt dat wil zeggen uitgezogen dus geen zorgen :)

of moet ik me nog steeds zorgen maken?

[ Voor 46% gewijzigd door atthias op 05-08-2020 17:28 ]

• M2M

M2M

medicijnman

atthias schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 17:27:
ik heb de boel schoongemaakt dat wil zeggen uitgezogen dus geen zorgen :)

of moet ik me nog steeds zorgen maken?
Er wordt beweerd dat stofzuigen in een PC kast geen goed idee is vanwege statische elektriciteit. iets te veel van dat spul op de verkeerde plek is een dode computer (meestal overleden moederbord). Een spuitbus lucht of compressor heeft daar geen last van.

-_-

• atthias
M2M schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 17:35:
[...]

Er wordt beweerd dat stofzuigen in een PC kast geen goed idee is vanwege statische elektriciteit. iets te veel van dat spul op de verkeerde plek is een dode computer (meestal overleden moederbord). Een spuitbus lucht of compressor heeft daar geen last van.
klopt heb ik ook gehord en dat ga ik voor een nieuwe build zeker doen maar voor deze ouwe jongen vind ik het goed zo

2013 met de beruchte bulldozer :P dus die ga ik binnenkort vervangen met een ryzen 4900x als die er is

maar dit is wel erg off topic

• 3L3ktr1k
atthias schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 17:44:
[...]

klopt heb ik ook gehord en dat ga ik voor een nieuwe build zeker doen maar voor deze ouwe jongen vind ik het goed zo

2013 met de beruchte bulldozer :P dus die ga ik binnenkort vervangen met een ryzen 4900x als die er is

maar dit is wel erg off topic
Het is wel het soort computer waarop je het kán uitproberen als je wilt ;)

• atthias
3L3ktr1k schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 18:56:
[...]

Het is wel het soort computer waarop je het kán uitproberen als je wilt ;)
dat dan weer wel :P

• atthias
wilde even melden dat had advies van een nieuwe kabel werkt

data transfer is nu bezig :)
Pagina: 1