Toon posts:

Welk onderdeel van m'n systeem zal ik upgraden?

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
2 vraagjes :
1. Op het moment heb ik een celeron 533, 256 mb pc 133, voodoo5, 10 gb (snelheid? geen idee, hoe te zien?).
Welk onderdeel kan ik het beste vervangen voor een betere perfomance in spellen (half-life, ms-trainsimulator, grandprix3)?
2. Als ik een grote website inlaad terwijl ik een mp3 afspeel wil de mp3 nog weleens haperen, terwijl dat op de pc van m'n vader (die slechter is) niet het geval is. Ik denk zelf dat dat door m'n harde schijf komt, die geloof ik 5400 rpm is, of kan het niet door m'n harde schijf komen. DMA staat aan.

ow ja, gegroet aan alle Tweakers, /me is nieuw hier.

Verwijderd

Hallo Kemania,
Ik zou graag wat meer specs van je geluidskaart willen zien betreft je 2e vraag.

Nou op je 1e vraag kan ik je paar antwoorden geven.

1) andere proc. (celeron is niet 1 van beste) (neem een amd ofzo :D)
2) geheugen is meer dan genoeg.
3) Een goede geluidskaart
4) en misschien een ander hdd erbij als je crap zit met space enzo.

Groetjes poisoning *D

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
welkom :)

1. snellere cpu, maar een grotere/snellere HD is ook wel handig. Is alleen niet relevant voor de snelheid van spellen..
2. staat je DMA wel aan voor je HD?

Verwijderd

Topicstarter
hi! :)

geluidskaart is een simpele soundblaster pci 128, niks bijzonders. Maar ehm... een AMD heeft toch een ander slot? moet ik er dan ook een nieuw moederbord ingooien??

Verwijderd

Wat is dat nou voor een advies. Neem een AMD. Moet ie ook aan een ander moederbord. Kost dus extra geld. Ik zou gewoon een andere processor nemen die in dat slot past. Gewoon een intel dus.

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:00

MAZZA

Barbie is er weer!

Op woensdag 08 augustus 2001 22:56 schreef Kemania het volgende:

geluidskaart is een simpele soundblaster pci 128, niks bijzonders. Maar ehm... een AMD heeft toch een ander slot? moet ik er dan ook een nieuw moederbord ingooien??
Yep dat moet dan ook :)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op woensdag 08 augustus 2001 22:56 schreef Kemania het volgende:

dan moet er idd een nieuw moederbord in. MAar misschien past er nog wel een snellere intel cpu in je bord. Bijv. een P3 1GHz.. moet je ff kijken in het boekje van je mobo, of hier ff het merk/type vermelden.

Die geluidskaart moet wel goed genoeg zijn (qua drivers etc.). In de FAQ van winamp staat wel iets beschreven over jouw probleem. Het komt er op neer dat je videokaart teveel bandbreedte inneemt tijdens scrollen/grote plaatjes laten zien ed.. dr was wel iets wat je kon instellen in je system.ini, maar ik weet zo niet meer welke instelling dat was.. het hielp bij mij wel :)

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-08 00:02

scorpionv

This space for rent

AMD mobo + AMD Duron kost samen net zoveel als een Intel Pentium III op gelijke snelheden. Dusseh... Wat heeft de voorkeur?

Harddisk zou ik ook uitbreiden, 10 Gig is weinig.

Fun while it lasted: World Community Grid!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 08 augustus 2001 22:57 schreef Slaapkop het volgende:
Wat is dat nou voor een advies. Neem een AMD. Moet ie ook aan een ander moederbord. Kost dus extra geld. Ik zou gewoon een andere processor nemen die in dat slot past. Gewoon een intel dus.
Het snelste wat ik er dan op kan zetten is dan een p3 1 ghz toch?

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

2. Als ik een grote website inlaad terwijl ik een mp3 afspeel wil de mp3 nog weleens haperen, terwijl dat op de pc van m'n vader (die slechter is) niet het geval is.
Kan verholpen worden door in Win2k de prioriteit te verhogen, in Win9x weet ik het niet. Er is ook een bepaalde versie geweest die dat constant deed. Ben niet zeker over mijn gezever.
Het snelste wat ik er dan op kan zetten is dan een p3 1 ghz toch?
Depends on type moederbord. Heb je boekje bij de hand ? Staat er wel in tot hoever je kan gaan.

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-08 00:02

scorpionv

This space for rent

Intel Pentium III 1000EB (FC-PGA) FL 593,-

AMD Athlon Thunderbird 1200 FL 313,-
MSI K7T Turbo FL 299,-

Ofwel, voor hetzelfde geld heb je meer AMD dan Intel!

Fun while it lasted: World Community Grid!

Verwijderd

Trouwens welkom... Kemania

Antwoorden op je 1e vraag:
Dat komt 9/10 keer door de geluidskaart zelf, nu ik weet wat voor geluidskaart je hebt raad ik je eens aan om naar de site van creative te gaan dit is em d8 ik.
En daar voor een update voor je geluidskaart te zoeken....

Groetjes poisoning 8-)

Verwijderd

Als ik jou was zou ik helemaal niks upgraden, je systeem is toch best wel in orde? Alles wat je vervangt is eigenlijk een beetje zonde, omdat het nog makkelijk een tijdje meekan.
Gewoon gaan sparen om over een paar jaar of langer nog een supercomputer te kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 08 augustus 2001 23:10 schreef scorpionv het volgende:
Intel Pentium III 1000EB (FC-PGA) FL 593,-

AMD Athlon Thunderbird 1200 FL 313,-
MSI K7T Turbo FL 299,-

Ofwel, voor hetzelfde geld heb je meer AMD dan Intel!
Ja dat had ik ook al gezien. Als ik m'n huidige moederbord houd, kan ik maar tot 1 ghz en met een socket A moederbord dus veel sneller, da's toch wel slimmer om te doen dus. En ook nu ff naar nieuwe drivers kijken :)

Verwijderd

Op woensdag 08 augustus 2001 23:13 schreef nerd-o-matic het volgende:
Als ik jou was zou ik helemaal niks upgraden, je systeem is toch best wel in orde? Alles wat je vervangt is eigenlijk een beetje zonde, omdat het nog makkelijk een tijdje meekan.
Gewoon gaan sparen om over een paar jaar of langer nog een supercomputer te kopen.
Hij vraagt toch, wat hij zou kunnen doen.

Groetjes poisoning B-)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de tips mensen.
/me gaat nu er ff een nachtje over slapen :Z

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:44

LauPro

Prof Mierenneuke®

Op woensdag 08 augustus 2001 22:46 schreef Kemania het volgende:
2 vraagjes :
1. Op het moment heb ik een celeron 533, 256 mb pc 133, voodoo5, 10 gb (snelheid? geen idee, hoe te zien?).

..
Als je Nero hebt kan je dat doen via File > Preferences en dan tabs 'Cache' (dacht ik) en klik op de knop 'Test all speeds'

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Verwijderd

Hij vraagt toch, wat hij zou kunnen doen.
Groetjes poisoning
Dat weet ik :) maar saarom is het nog niet per definitie verstandig toch?

Verwijderd

Zelf ben ik niet zo'n game-fanaat, maar ik weet dat een collega van mij heel erg te spreken is over zijn processor upgrade. (Hij is wel een fanatiek gamer). Hij ging van een Celeron 466 naar een P3 800 en werd helemaal gek >:)

Ik denk dus dat je het meeste aan een snellere processor hebt. Snellere harddisk is ook wel fijn.

Verwijderd

Snellere harddisk is niet echt relevant bij zoveel intern geheugen. Zolang het spel niet hoeft te swappen gaat het meer om de snelheid van de videokaart en je celeron processor.

Mijn advies (er vanuit gaande dat je weinig geld hebt) is koop een Celeron 667 en overclock hem naar 900MHz. Dan ben je voor 170 piek weer even klaar.

Je verschuift gewoon je bottleneck elke keer, neem je een PIII 1 Ghz dan loopt je videokaart vol of gaat je harddisk te langzaam. Dan loopt alles soepel maar zie je het niet goed en wil je een 21 ". Zo is er altijd wat..........................................

Verwijderd

Topicstarter
't is een nieuwe processor (AMD 1,33 ghz)en mobo (A-open AK73) geworden en zowaar is m'n voodoo5 ECHT snel geworden, dus nogmaals bedankt voor de tips, ik ga nu genieten van het landschap in train simulator :)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:47
Op donderdag 09 augustus 2001 19:54 schreef Kemania het volgende:
't is een nieuwe processor (AMD 1,33 ghz)en mobo (A-open AK73) geworden en zowaar is m'n voodoo5 ECHT snel geworden, dus nogmaals bedankt voor de tips, ik ga nu genieten van het landschap in train simulator :)
mooi zo :)

veel plezier! :P :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

:) :) SUCCES !!

Ben benieuwd wanner je eerstvolgende topic hier op t.net verschijnt.

Hoe een Voodoo5 te overclocken/versnellen

>:)

En zo blijft er altijd wat.......

Wat koste dat nu bdw? Ben wel benieuwd!

Verwijderd

Tja je kan inderdaad een Socket A bord nemen met een Athlon 1000 of 1200 ofzo.. Kost geen reet tegenwoordig.

Je VGA kaart is nog prima, je geluidskaart ook.. Hmm ja.. je HD zal wel een 5400rpm zijn. Misschien kan je die uitbreiden naar een 20GB 7200rpm ATA-100 ofzo? :)

Verwijderd

Op donderdag 09 augustus 2001 22:50 schreef Sigma het volgende:
Tja je kan inderdaad een Socket A bord nemen met een Athlon 1000 of 1200 ofzo.. Kost geen reet tegenwoordig.

Je VGA kaart is nog prima, je geluidskaart ook.. Hmm ja.. je HD zal wel een 5400rpm zijn. Misschien kan je die uitbreiden naar een 20GB 7200rpm ATA-100 ofzo? :)
Als je goed leest zie je dat hij zijn upgrade al uitgevoerd heeft ;)

Verwijderd

Topicstarter
:) :P
slotje dan maar? :D
Pagina: 1