When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Vraag
Beste antwoord (via LankHoar op 05-08-2020 10:45)
Klemmetje haakt in de groef achterop. Van boven naar beneden drukken aan de achterkant en het klemmetje uit de groef wippen en voila!
Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.
Alle reacties
Klemmetje haakt in de groef achterop. Van boven naar beneden drukken aan de achterkant en het klemmetje uit de groef wippen en voila!
Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.
Duidelijk! Dat kostte nog best wat kracht, en dat metaal snijd dan zo lekker in je handen, maar het is geluktEMP schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 10:18:
Klemmetjes kan je gewoon naar links en rechts verschuiven, je schuift 'm aan het einde van de groef/lijst af. Kracht zetten is nergens voor nodig en is niet hoe dit systeem is bedoelt.
Volgens mij schaaf je daarmee de groef alleen maar dieper uit, en maak je mogelijk krassen op het glas. En zo te zien aan de foto's is de groef een vierkant, dus de groef komt niet aan de rand van de lijst uit.jochie79 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 10:54:
Klemmetjes kan je gewoon naar links en rechts verschuiven, je schuift 'm aan het einde van de groef/lijst af. Kracht zetten is nergens voor nodig en is niet hoe dit systeem is bedoelt.
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
De hoeken zijn niet te zien op de foto, dus hoe jij kunt stellen dat de groeven niet tot de rand doorlopen is mij een raadsel. Bij dit soort lijsten kruizen de groeven elkaar en lopen door tot aan de rand ___|_ . Je kunt de klemmetjes op alle wenselijke posities plaatsen. Door druk uit te oefenen op het klemmetje (vanaf de achterkant) tijdens te schuiven krijg je geen krassen.CodeCaster schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 10:56:
[...]
Volgens mij schaaf je daarmee de groef alleen maar dieper uit, en maak je mogelijk krassen op het glas. En zo te zien aan de foto's is de groef een vierkant, dus de groef komt niet aan de rand van de lijst uit.
[ Voor 8% gewijzigd door jochie79 op 05-08-2020 11:12 ]
Dat kan inderdaad niet.jochie79 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 11:10:
[...]
De hoeken zijn niet te zien op de foto, dus hoe jij kunt stellen dat de groeven niet tot de rand doorlopen is mij een raadsel.
Niet bij allemaal.Bij dit soort lijsten kruizen de groeven elkaar en lopen door tot aan de rand ___|_ .
Maar niet door ze te schuiven, want die klemmen zijn vlijmscherp en schrapen in zowel het hout als het glas.Je kunt de klemmetjes op alle wenselijke posities plaatsen.
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Ik kan bevestigen (pun intended) dat de klemmetjes bevestigd zijn in groeven die niet tot de rand doorlopen (het is een vierkant die niet doorloopt tot de uiteindes).
De haakjes komen overeen, de groeven lopen enkel op deze lijst niet door tot de uiteindes. Schuiven lijkt me overigens sowieso niet prettig voor het plexiglas aan de voorkant, want die haakjes zijn behoorlijk scherp en hadden al enigzins beschadigingen achtergelaten op de plekken waar ze vast zaten.
alvorens te schuiven dien je de haakjes ook in te drukken, dan raken ze het glas in het geheel niet.
Pagina: 1
:strip_exif()/f/image/JRRMD3CkzWfSzH8ZQaXeqV4q.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/V0mYlXpCL47y8vwBMYBvBRqH.jpg?f=fotoalbum_large)