Ik probeer via C# i.c.m .NET Core 3.1 de TransIP api aan te roepen. De eenvoudige dingen werken zonder problem, maar requests die raw-data versturen krijg ik niet werkend. Resulteerd telkens in een 504 - Gateway Timeout.
Volgens de documentatie van TransIP moet ik het volgende request maken:
Na 2 avonden googlen op van alles en nog wat (b.v., 'SendAsync results in timeout') ben ik nog niets tegen gekomen wat me verder op weg helpt. Via Fiddler gekeken of ik kon inzien wat er fout gaat, maar dat heeft ook geen effect omdat de verbinding niet tot stand komt. Vraag me af het gewoon niet ondersteund wordt?
Mijn C# code:
Het response object op lijn 13 geeft 504 - Gateway Timeout aan.
Zover ik kan nagaan, zet ik de juiste headers die TransIP verwacht.
/f/image/TVg1tUOTKWIJvylICq3gomfi.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/x8EclcJD3dgg5xy69ZCFPRS5.png?f=fotoalbum_large)
--
De NuGet packages voor TransIP die ik kon vinden ondersteunen voornamelijk de SOAP versie die deprecated is.
Weet iemand wat ik fout doe? Of is het gewoon niet mogelijk?
Volgens de documentatie van TransIP moet ik het volgende request maken:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| curl -X GET \ -H "Content-Type: application/json" \ -H "Authorization: Bearer [your JSON web token]" \ -d ' { "domainNames": [ "example.com", "example.nl" ] } ' \ "https://api.transip.nl/v6/domain-availability" |
Na 2 avonden googlen op van alles en nog wat (b.v., 'SendAsync results in timeout') ben ik nog niets tegen gekomen wat me verder op weg helpt. Via Fiddler gekeken of ik kon inzien wat er fout gaat, maar dat heeft ook geen effect omdat de verbinding niet tot stand komt. Vraag me af het gewoon niet ondersteund wordt?
Mijn C# code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| HttpClient client = new HttpClient(); client.DefaultRequestHeaders.Authorization = new AuthenticationHeaderValue("Bearer", _token); string body = "{\"domainNames\": [\"example.com\", \"example.nl\"]}"; HttpRequestMessage request = new HttpRequestMessage { Method = HttpMethod.Get, RequestUri = new Uri("https://api.transip.nl/v6/domain-availability"), Content = new StringContent(body, Encoding.UTF8, "application/json") }; HttpResponseMessage response = await client.SendAsync(request).ConfigureAwait(false); response.EnsureSuccessStatusCode(); |
Het response object op lijn 13 geeft 504 - Gateway Timeout aan.
Zover ik kan nagaan, zet ik de juiste headers die TransIP verwacht.
/f/image/TVg1tUOTKWIJvylICq3gomfi.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/x8EclcJD3dgg5xy69ZCFPRS5.png?f=fotoalbum_large)
--
De NuGet packages voor TransIP die ik kon vinden ondersteunen voornamelijk de SOAP versie die deprecated is.
Weet iemand wat ik fout doe? Of is het gewoon niet mogelijk?
[ Voor 3% gewijzigd door mrFoce op 05-08-2020 07:00 ]