Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ram compatibiliteit Msi bord en Crucial ram

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• koen352003
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 01-07-2022
Beste ...,

Ik ben een computer aan het samenstellen, en heb hierbij gekozen voor het MSI MAG x570 Tomahawk wifi moederbord gekozen.
Nu was ik op zoek naar goede ram om hiermee te combineren. Ik kwam hierbij terecht op een setje 8gb sticks (dus totaal 16gb) van crucial, met mooi hoge snelheid (3600) en een prima latency van cl16.
Het betreft: BL2K8G36C16U4BL

Het probleem is echter dat op de MSI pagina van dit moederbord, deze ram sticks niet in de lijst van ondersteunde sticks staan. (Zie https://www.msi.com/Mothe...AHAWK-WIFI#support-mem-19)

Vervolgens ben ik gaan kijken op de site van crucial. Deze hebben nieteens een pagina voor dit moederbord, dus heb ik voor het idee even het x570 carbon wifi moederbord geselecteerd, omdat ik verwacht dat deze qua compatibiliteit ongeveer hetzelfde is. Hier bleek echter dat alleen de 32gb (2x16) variant van deze sticks als compatibel vermeld werd, maar de 16gb kit niet...

Ik vroeg me daarom af of er iemand is die mij kan vertellen of deze ram zal werken met dit moederbord, en als dit niet het geval is, een alternatief heeft. (Liefst met rgb, 3600, cl16 en onder €120)
Indien mogelijk zou ik echter het liefst deze sticks gebruiken, vanwege goede reviews, het uiterlijk ervan dat mij zeer aanstaat en bovendien goede overclock capaciteiten volgens anderen.

Met vriendelijke groet,
Koen

Beste antwoord (via koen352003 op 05-08-2020 13:51)

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 08:46
Crucial AES en U4 werken icm elk AM4 bord. Kan je blind kopen.

Alle reacties

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:01

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • Beste antwoord

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 08:46

• koen352003
Bedankt voor de snelle reactie Mel33, echter zijn deze ram sticks cl18, en aangezien ryzen beter presteert met snelle ram sticks met lage latency, ben ik op zoek naar iets met cl16 of lager....

Maar toch nogmaals bedankt voor je reactie!

• koen352003
Uszka schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 07:19:
Ah oké, dat wist ik niet, dankjewel! Vreemd dat zelfs crucial ze op hun eigen site dan niet in de compatibiliteitslijst heeft staan bij de x570 borden van MSI... Maar in ieder geval een geruststelling voor mij, want de prijs, looks en de positief gereviewde performance van deze sticks sprak mij erg aan.

• Kamato
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
koen352003 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 09:57:
[...]

Ah oké, dat wist ik niet, dankjewel! Vreemd dat zelfs crucial ze op hun eigen site dan niet in de compatibiliteitslijst heeft staan bij de x570 borden van MSI... Maar in ieder geval een geruststelling voor mij, want de prijs, looks en de positief gereviewde performance van deze sticks sprak mij erg aan.
fabrikanten zetten alleen de borden (bij de RAM-fabrikant) of sticks (bij de mobo-fabrikant) in hun QVL die feitelijk met elkaar getest zijn (ik weet niet zeker of ze ook bij elkaar spieken en dat dan overnemen). het kan dus zijn dat crucial deze sticks niet heeft getest met de betreffende borden. Dat wil niet zeggen dat het dan per sé niet samen werkt, ze nemen in die lijstjes gewoon het zekere voor het onzekere.

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:25

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Ik gebruik zelf Crucial RGB sticks, dan wel op 3200Mhz.

pricewatch: Crucial Ballistix RGB BL2K8G36C16U4BL dit is de 3600Mhz versie, met CL16.

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Pagina: 1