Usb stick (zo kort mogelijk) zonder led indicator

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-01 11:23
Ik zoek een?
USB stick van 8 of 16 GB (een korte / mini / nano).
Ik wil een korte omdat hij voor de autoradio is en ik wil dat hij zo min mogelijk uitsteekt.
Ik wil er geen led indicator op omdat ik dat irritant vind :)

Wat is je budget?
Maximaal 20 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het is voor de autoradio JVC KD-T702BT.

Ik kan bij de specificaties van diverse usb stickjes niet vinden of er een led indicator op zit (wat ik er dus niet op wil hebben zitten). Hebben jullie enig idee welke dat niet hebben?

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Beste antwoord (via knorde op 10-08-2020 15:03)

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:04

Rmg

Die verbatim nanos hebben geen led.

Alle reacties

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Een LED soldeer je er desnoods af. Of een stukkie zwarte tape overheen?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• knorde
Ik weet dat ze bestaan zonder led. Is natuurlijk het mooiste dan :)

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:35

g0tanks

Moderator CSA
Wat je zoekt is heel makkelijk te vinden in de Pricewatch: https://tweakers.net/usb-...JQs9ASUcpN7ECyDY2AnJqa2sB

In de top 20 zie ik al een aantal exemplaren die duidelijk klein zijn en geen LED hebben.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-01 22:01
Gebruik de SanDisk USB Fit Ultra in mijn eigen auto. In het verleden ook wel nog platter cheapo usb sticks gebruikt zonder problemen.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Inderdaad even 3 minuten door de PW heen en je vind er genoeg. Deze bijvoorbeeld: pricewatch: Verbatim Store 'n' Stay Nano 98709 16GB Blauw

• knorde
Hoe zien jullie (of nog beter hoe kan ik zien) dat er geen led op zit?

Ik had de stickjes ook gevonden maar er staat niets over de led indicators.

Overigens super dat jullie zo meedenken :)

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
knorde schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 23:45:
Hoe zien jullie (of nog beter hoe kan ik zien) dat er geen led op zit?

Ik had de stickjes ook gevonden maar er staat niets over de led indicators.

Overigens super dat jullie zo meedenken :)
Als een behuizing van solide ondoorzichtig plastic is zie ik niet waar nog een LED verstopt zou kunnen zitten. ;)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:09
g0tanks schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 23:59:
[...]

Als een behuizing van solide ondoorzichtig plastic is zie ik niet waar nog een LED verstopt zou kunnen zitten. ;)
Nou ik heb hier een kingston datatraveler g3 witte kunstof stick met grijs in het midden en zodra ik hem in een usb stop gaat er een groen ledje branden. die kun je zo ook niet zien zitten.

• PilatuS
  • Niet online
zwerfkater schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 00:08:
[...]

Nou ik heb hier een kingston datatraveler g3 witte kunstof stick met grijs in het midden en zodra ik hem in een usb stop gaat er een groen ledje branden. die kun je zo ook niet zien zitten.
Stukje tape om de connector heen, spuitbus zwarte verf, opgelost :)

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
zwerfkater schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 00:08:
[...]

Fair enough, maar het zou me echt verbazen als het bij één van deze twee ook het geval is:

Afbeeldingslocatie: https://image.coolblue.nl/600x315/products/340792

Afbeeldingslocatie: https://www.verbatim-marcom.com/view-product-image-id/png-thumbnail_6/263983

• knorde
Ik ga liever niet met verf of tape werken. Het mooiste zou zijn dat iemand die er 1 in bezit heeft kan melden dat die zonder led indicator is. De behuizing zegt zeker niet altijd alles. Ik heb al vaker gemerkt dat voor het oog compleet dichte behuizingen toch een led indicator hebben.

Ze zitten meestal in een verpakking die je niet netjes open kan maken zodat ik het kan testen en anders terug kan sturen. Jammer dat er bij vrijwel elke usb stick niet gemeld wordt of er wel of geen led indicator op zit. Ik denk dat het de meeste mensen niet interesseert haha :)

Ik vind het erg storend dus ik zou er echt graag 1 willen die geen led indicator heeft.

• PilatuS
  • Niet online
knorde schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 00:44:
Jammer dat er bij vrijwel elke usb stick niet gemeld wordt of er wel of geen led indicator op zit.
Als je naar de fabrikant gaat en het product daar opzoekt is de kans groot dat als er een led op zit dat ook netjes wordt vermeld bij het product. Dat het niet in de PW staat betekend niet dat de info er niet is. Als fabrikanten iets kunnen vermelden als: Met handige power on LED, dan zullen ze dat ook doen. Als je gewoon even gaat zoeken is het heus allemaal wel te vinden.

• knorde
Ik heb contact proberen op te nemen met de fabrikant van Verbatim. Ze nemen alleen niet op :)
Als ik dit type bekijk zou je geen led verwachten:
pricewatch: Verbatim Store 'n' Go Nano 16GB Zwart
Als ik dit youtube filmpje bekijk lijk je in een flits te zien dat er wel degelijk een lampje opzit:
YouTube: Verbatim 16GB Store N Stay Teardown (Please insert disk into removab... (vanaf ongeveer 6 seconden tot wanneer hij zijn hand weg trekt van het usb stickje). Ik weet dat het een iets ander type is maar de voorkant ziet er hetzelfde uit.

Ik denk dat ik anders maar een paar winkels moet vragen of ze het willen testen of dat ik het terug mag sturen als er toch een led blijkt op te zitten. Het is heel moeilijk te bepalen zo.

[ Voor 6% gewijzigd door knorde op 05-08-2020 13:17 ]

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

knorde schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 13:15:

Als ik dit youtube filmpje bekijk lijk je in een flits te zien dat er wel degelijk een lampje opzit:
YouTube: Verbatim 16GB Store N Stay Teardown (Please insert disk into removab... (vanaf ongeveer 6 seconden tot wanneer hij zijn hand weg trekt van het usb stickje). Ik weet dat het een iets ander type is maar de voorkant ziet er hetzelfde uit.

Ik denk dat ik anders maar een paar winkels moet vragen of ze het willen testen of dat ik het terug mag sturen als er toch een led blijkt op te zitten. Het is heel moeilijk te bepalen zo.
Ehm, heb je het filmpje nog verder bekeken na de "flits"? Dat hele ding wordt uit elkaar gehaald, en er is nergens een LED te zien.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:22
g0tanks schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 00:28:
[...]

Fair enough, maar het zou me echt verbazen als het bij één van deze twee ook het geval is:

[Afbeelding]
Deze heeft een led ben ik toevallig gister achtergekomen. De letters van Sandisk kunnen oplichten.

[ Voor 3% gewijzigd door Cave_Boy op 05-08-2020 13:19 . Reden: typefoutje ]

• simson0606
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 26-01 20:41
Ik heb zelf de sandisk ultra fit en ik kan daar geen ledje op vinden.

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
simson0606 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 13:18:
stem voor deze. Heb hem ook, geen LED.
Wordt lekker warm bij schrijven, maar werkt prima O-)

• knorde
Jeroenneman schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 13:18:
[...]

Ehm, heb je het filmpje nog verder bekeken na de "flits"? Dat hele ding wordt uit elkaar gehaald, en er is nergens een LED te zien.
Ik denk dat je gelijk hebt, het lijkt net of dat ledje van de usb stick is maar volgens mij is die van dat apparaat waar hij hem insteekt.

Had het filmpje niet verder gekeken omdat ik dacht dat ik de led al zag :)

Ik ga deze bestellen!
simson0606 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 13:18:
Waah schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 13:21:
[...]

stem voor deze. Heb hem ook, geen LED.
Wordt lekker warm bij schrijven, maar werkt prima O-)
Ik denk dat ik voor de Verbatim ga (die vind ik net wat strakker lijken voor bij mijn autoradio.
Mocht er onverhoopt toch een led opzitten zal ik de Sandisk bestellen.

Ik laat de uitkomst uiteraard nog even weten hier.

[ Voor 40% gewijzigd door knorde op 05-08-2020 13:25 ]

• Toerq
g0tanks schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 00:28:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die sandisk heeft wel een led YouTube: SanDisk Ultra Fit 128GB USB 3.0 Flash Drive Review 4:09 die verbatim heeft geen led YouTube: 8 Best Mini Flash Drives 2019 2:42 ongeveer ( No obtrusive led light)

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

pricewatch: Sandisk Cruzer Fit (G35) 16GB Zilver

Ik heb deze in een kleiner formaat(4GB :+) in de auto zitten. Hier zit geen LED op

Heb hem zelf ook om die reden in de autoradio zitten :)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Toerq
Touchdomex schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 17:59:
pricewatch: Sandisk Cruzer Fit (G35) 16GB Zilver

Ik heb deze in een kleiner formaat(4GB :+) in de auto zitten. Hier zit geen LED op

Heb hem zelf ook om die reden in de autoradio zitten :)
volgens de video zit er wel een led in YouTube: Mini USB-Stick Vergleich (SanDisk Cruzer Fit, Ultra Fit und Kingston... te zien op 5:45. kan zijn dat de jouwe defect is of er toen bij die versie niet inzat

Acties:
  • Beste antwoord

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:04

Rmg

Die verbatim nanos hebben geen led.

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

zwerfkater schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 18:12:
[...]

volgens de video zit er wel een led in YouTube: Mini USB-Stick Vergleich (SanDisk Cruzer Fit, Ultra Fit und Kingston... te zien op 5:45. kan zijn dat de jouwe defect is of er toen bij die versie niet inzat
Dat kan want de formaten waarin ik hem heb zijn ook niet meer te krijgen.

Of hij is te klein om op te vallen. Dat kan ook :')

Al is een hele kleine led niet vervelend eigenlijk.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb twee van deze: pricewatch: Sandisk Ultra Fit USB 3.1 32GB Zwart

Ze hebben geen LED (of er gaat er in ieder geval nooit één branden :P). Deze zijn al een aantal keer voorbij gekomen als optie. Ze zijn ook goedkoop dus het lijkt mij een goede optie voor jouw doel. Het enige nadeel is dat ze vrij warm worden bij het schrijven maar dat doe je niet zo vaak voor een USB stick die vooral in de radio gaat zitten. De schrijfsnelheid is ook niet wauw maar vergeleken met een jaar of 10 geleden is het natuurlijk supersnel ;)

• knorde
Hierbij kan ik bevestigen dat de Verbatim geen led heeft.

Ik kan maar 1 juist antwoord selecteren maar er zijn meerdere goed.
Daarom heb ik de meest kort en bondige geselecteerd :)

Opgelost dus!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:37

gwystyl

Beugeltje dan maar?

extra bevestiging van @Admiral Freebee. Ik heb de 128Gb uitvoering, en die heeft ook geen LED.
Ik zie in je TS staan dat je maximaal € 20 wil uitgeven, maar ook 8 of 16 Gb. Waarom niet meer? de 128Gb die ik heb, kost ook maar € 20, en dan heb je veel meer opslagruimte dan 16 Gb. Ook is de UltraFit te krijgen als USB 3.0/3.1 uitvoering, terwijl de genoemde Verbatim nog USB 2.0 is. Dat is bij 8Gb waarschijnlijk nog niet zo'n issue, maar bij sticks met meer opslagruimte zou ik echt overwegen om naar USB 3.x te gaan.
Ik heb namelijk ook nog een SuperTalent Pico C 64 Gb gehad, en 64 Gb volzetten met MP3's is best een langdurig proces.

Naast de genoemde Sandisk heeft ook de Samsung FIT plus geen LED. Deze heb ik nu zelf in gebruik in de auto. Hij is wel net iets groter dan de Sandisk.

• knorde
gwystyl schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 15:14:
Ik zie in je TS staan dat je maximaal € 20 wil uitgeven, maar ook 8 of 16 Gb. Waarom niet meer? de 128Gb die ik heb, kost ook maar € 20, en dan heb je veel meer opslagruimte dan 16 Gb. Ook is de UltraFit te krijgen als USB 3.0/3.1 uitvoering, terwijl de genoemde Verbatim nog USB 2.0 is. Dat is bij 8Gb waarschijnlijk nog niet zo'n issue, maar bij sticks met meer opslagruimte zou ik echt overwegen om naar USB 3.x te gaan.
Ik heb namelijk ook nog een SuperTalent Pico C 64 Gb gehad, en 64 Gb volzetten met MP3's is best een langdurig proces.

Naast de genoemde Sandisk heeft ook de Samsung FIT plus geen LED. Deze heb ik nu zelf in gebruik in de auto. Hij is wel net iets groter dan de Sandisk.
Ik heb nu de 32 GB versie voor 4 euro nog wat (Amazon). Die is al veel te groot, gebruik nu ongeveer 5 GB. Maar het verschil tussen 16 GB en 32 GB was 25 cent :)

Ik zet er eenmalig muziek op (ik luister altijd dezelfde muziek) dus voor mij is dit meer dan genoeg, zelfs nog zwaar overkill. Neemt niet weg dat ik je opmerking heel goed begrijp als je iemand bent die vaak van muziek veranderd :)

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:37

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Klinkt logisch, ik heb hier een paar veel te grote sticks (qua opslagruimte) liggen :). De meeste dingen die ik over wil zetten zijn kleiner dan 8 Gb, met soms uitschieters naar 16.

In de auto gebruik ik nu een 256Gb exemplaar omdat ik ze er als FLAC op heb staan en inderdaad vrij veel wissel van muziek. Soms heb ik zin in het ene, soms in het andere of shuffle ik alles.
Als mijn auto ooit een update krijgt naar Android Auto (wss september), ga ik waarschijnlijk een 256 Gb micro-sd kaartje in mijn telefoon gooien om hetzelfde effect te krijgen....
Pagina: 1