Mijn vraag:
Al een aantal keer is de uefi van mijn systeem gereset vanuit zichzelf, wanneer ik hem opstart duurt die wat langer dan normaal en dan reset de uefi naar default settings, daarnaast reset ook de tijd in windows. Heb nu al 2 keer de settings opnieuw ingesteld (Fan profiel en XMP-setting van het werkgeheugen). Als ik de settings weer opnieuw heb ingesteld gaat het weer een tijdje goed, zeg een paar weken, en dan reset die zichzelf weer. Ik vraag me af waardoor dit komt.
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Dit is het syteem, draait op Windows 10.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Heb zelf al het web afgespeurd en kwam een forumpost tegen, waarvan de oplossing een nieuwe CMOS batterij was. Ik heb er een nieuwe batterij ingedaan en het is nog niet verholpen. Ik kan niks meer vinden op het internet over dit probleem en zou ook niet weten waar het aan kan liggen.
Mvg,
PacoRabanne
Al een aantal keer is de uefi van mijn systeem gereset vanuit zichzelf, wanneer ik hem opstart duurt die wat langer dan normaal en dan reset de uefi naar default settings, daarnaast reset ook de tijd in windows. Heb nu al 2 keer de settings opnieuw ingesteld (Fan profiel en XMP-setting van het werkgeheugen). Als ik de settings weer opnieuw heb ingesteld gaat het weer een tijdje goed, zeg een paar weken, en dan reset die zichzelf weer. Ik vraag me af waardoor dit komt.
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Dit is het syteem, draait op Windows 10.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 3 3300X Boxed | € 129,- | € 129,- |
1 | Moederborden | ASRock B450M Pro4 | € 77,90 | € 77,90 |
1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 1060 6GT OC | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | NZXT H510 Zwart | € 73,89 | € 73,89 |
1 | Netwerkadapters | TP-Link AC1300 Draadloze Dual Band PCI Express Adapter Archer T6E | € 32,- | € 32,- |
1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Phantom | € 24,90 | € 24,90 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 58,31 | € 58,31 |
1 | Voedingen | Cooler Master MWE Bronze 450W V2 | € 49,- | € 49,- |
1 | Solid state drives | Kingston A400 2,5" 480GB | € 45,95 | € 45,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 490,95 |
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Heb zelf al het web afgespeurd en kwam een forumpost tegen, waarvan de oplossing een nieuwe CMOS batterij was. Ik heb er een nieuwe batterij ingedaan en het is nog niet verholpen. Ik kan niks meer vinden op het internet over dit probleem en zou ook niet weten waar het aan kan liggen.
Mvg,
PacoRabanne