pc instabiel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroopwafelzz
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 15-02-2021
Mijn vraag
ik heb sinds nu een aantal weken een erg ''instabiele pc''. zoals nu net: ik speelde vanochtend nog battlefield 1 op gewoon hoge graphics wat mijn pc ook gewoon kan, en nu vanavond als ik het speel dan gaat ie super erg haperen/stotteren en is het niet te spelen (zelfs op laagste kwaliteit)

ook crashen spellen met regelmaat (voornamelijk GTA 5 en star wars battlefront 2)

en soms bij het opstarten van spellen valt de computer in een keer uit, dan blijft het lampje om de aan/uit knop van mn behuizing aan en moet ik de voeding knop omwisselen om m weer aan te kunnen zetten.

het is niet alleen in spellen ook is mijn computer over het algemeen traag, opstarten duurt langer en dingen zoals de verkenner openen duren soms ook 20 seconden of langer.

het is echt compleet random en het lijkt ook niet alsof er iets is wat het triggered.

wat zou het probleem kunnen zijn en hoe fix ik dit.

Relevante software en hardware die ik gebruik

memtest, msi afterburner, en gewone features van windows

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

ik heb al meerdere keren windows herinstalleerd en een memtest gedaan aangezien ik net nieuwe ram had toen het begon maar daar kwam ook niks uit. ik heb ook gekeken naar grafieken van taakbeheer en msi afterburner maar niks lijkt te pieken ofzo.

[ Voor 7% gewijzigd door Stroopwafelzz op 04-08-2020 22:30 ]

Beste antwoord (via Stroopwafelzz op 08-08-2020 12:23)

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Stroopwafelzz schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 23:58:
[...]

Okay is goed.
Maar kan het nu wel of niet de voeding zijn die ervoor zorgt dat ie bijv ook zo traag is nu? En voor stotteringen in spellen? Dat is me nu nog niet helemaal duidelijk
Stotteringen zeker als de voeding de videokaart onvoldoende stroom geeft. De rest kan ook ja.
Het geeft geen garanties dat een nieuwe voeding alle issues oplost, maar ik geef het een behoorlijke grote kans ja.
Het kan ook een issue met je moederbord, processor, SSD, geheugen zijn. Ik acht die kans een stuk kleiner.
Hoe dan ook : wil je dit :

YouTube: PSU gone in smoke (and noise)

Als een voeding opblaast, dan ruik je brand lucht, maar wat erger is met zo'n voeding als die van jou : het genereert piekspanningen. Plop naar je moederbord : die zegt AAAAAAUW en is ook meteen dood. En dat geldt voor meer onderdelen.
Sorry. Maar ik spreek uit ervaring. Ik heb lang lang geleden ook dit soort voedingen gehad en heb zo ook systemen bij grofvuil kunnen zetten. Hardware kennis begint niet bij de voeding, helaas.
Ik wil je echt waarschuwen. Geen geld kan zijn, maar hoe kom je dan aan geld voor een nieuwe pc als deze is doorgebrand?

Neem bijv deze :
pricewatch: Cooler Master MWE Bronze 550W V2

De rest van systeem is best goed.
Overigens is corsair niet de beste keuze, qua geheugen, maar het werkte, dus zal het prima zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Quacka op 07-08-2020 08:22 ]

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Meestal is de voeding het probleem bij spontane uitval.
Stroopwafelzz schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 22:27:
M

Relevante software en hardware die ik gebruik
Erg belangrijk voor ons om te weten en je te kunnen helpen. Van alle onderdelen het merk en type.

[ Voor 12% gewijzigd door Uszka op 04-08-2020 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroopwafelzz
Uszka schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 22:30:
Meestal is de voeding het probleem bij spontane uitval.

[...]

Erg belangrijk voor ons om te weten en je te kunnen helpen. Van alle onderdelen het merk en type.
sorry even vergeten
Moederbord: gigabyte 540-m aorus elite
CPU: Ryzen 5 2600x
RAM: 2x 8GB corsair vengeance rgb pro 3200mhz
GPU: RX580 8GB
harde schijven: 2x een HDD en 2x een SSD

als je nog meer dingen wilt weten vraag me maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
merk en type van de voeding?

B450 moederbord bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroopwafelzz
Uszka schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 22:36:
merk en type van de voeding?

B450 moederbord bedoel je?
ja moederbord is b450-m van gigabyte

ik weet van de voeding alleen dat het een 550 watt voeding is. hij is wel erg oud.

ik kan m er morgen wel even uithalen om te kijken wat er precies opstaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
Stroopwafelzz schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 22:38:

ik weet van de voeding alleen dat het een 550 watt voeding is. hij is wel erg oud.

ik kan m er morgen wel even uithalen om te kijken wat er precies opstaat
Doe dat want 'erg oud' voorspelt niet veel goeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroopwafelzz
Uszka schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 22:52:
[...]

Is goed morgen regel ik dat

Ja ik weet niet precies hoe oud maar het verhaal ervan is erg lang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:50

nelizmastr

Goed wies kapot

Meet ook je temperaturen tijdens gamen en het gebruik van je CPU, GPU e.d.
MSI afterburner heeft daar een mooie overlay voor die je kan gebruiken :)

Als je tijdens het stotteren hoge temperaturen ziet, dan heb je waarschijnlijk oververhitting te pakken.
Oververhitting van de CPU eindigt altijd in een harde uitschakeling. Dat of een instabiele voeding.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroopwafelzz
nelizmastr schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 07:52:
Meet ook je temperaturen tijdens gamen en het gebruik van je CPU, GPU e.d.
MSI afterburner heeft daar een mooie overlay voor die je kan gebruiken :)

Als je tijdens het stotteren hoge temperaturen ziet, dan heb je waarschijnlijk oververhitting te pakken.
Oververhitting van de CPU eindigt altijd in een harde uitschakeling. Dat of een instabiele voeding.
Ja klopt ik had die overlay ook aangezet inderdaad

Mijn gpu zat maximaal op iets van 75-80 graden
En mijn cpu heb ik niet de temperatuur van gemeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroopwafelzz
Uszka schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 22:52:
[...]

Het is een recom pe-550plus
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D0_ZnJMP6zkmKCj1_EWVa-Zmvtw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fHDgBEWI1k4C1rQtqC9GfEeI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:48

nhanssen

QVL is non-tweakers

Wow.... meteen naar de vuilnisbak met dat ding, dat is echt een D-merk voeding.

Spec's PC

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

ReBom heeft nog nooit een goeie voeding gemaakt. Die inderdaad vervangen door een voeding die ook geschikt is voor hedendaagse systemen (ATX2.4 standaard).

Voorbeelden zijn bijv.

pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W
pricewatch: be quiet! Pure Power 11 500W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stroopwafelzz
nelizmastr schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 09:55:
[...]

ReBom heeft nog nooit een goeie voeding gemaakt. Die inderdaad vervangen door een voeding die ook geschikt is voor hedendaagse systemen (ATX2.4 standaard).

Voorbeelden zijn bijv.

pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W
pricewatch: be quiet! Pure Power 11 500W
Oh haha nooit geweten dat ze zo slecht dan waren. Maar is dit dan ook de oorzaak van alle problemen die ik nu heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Stroopwafelzz schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 10:10:
[...]

Oh haha nooit geweten dat ze zo slecht dan waren. Maar is dit dan ook de oorzaak van alle problemen die ik nu heb?
Is mogelijk. Ook nog even je CPU temperaturen monitoren. Zijn die binnen de toleranties, dan is dat OK.

Een defecte voeding zal normaliter geen haperingen veroorzaken, dus dat kan zomaar oververhitting zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroopwafelzz
nelizmastr schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 10:20:
[...]

Is mogelijk. Ook nog even je CPU temperaturen monitoren. Zijn die binnen de toleranties, dan is dat OK.

Een defecte voeding zal normaliter geen haperingen veroorzaken, dus dat kan zomaar oververhitting zijn.
Okay
Wat zijn normale temperaturen voor een cpu met een luchtkoeler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Stroopwafelzz schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 10:22:
[...]

Okay
Wat zijn normale temperaturen voor een cpu met een luchtkoeler?
In zogenaamde idle stand, dus 10 minuten alleen je bureaublad tonen ergens tussen de 30 en 45 afhankelijk van omgevingstemperatuur, met de fabriekskoeler.

Onder maximale belasting (bijv. Cinebench/Aida64 stresstest, niet Prime95!) zou ik niet veel hoger willen zien dan 80 graden. 90 en hoger is echt te heet en dan moet de koeling van processor en kast grondig herzien worden. Bij aanhoudend 100+ zal de PC uit gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door nelizmastr op 05-08-2020 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroopwafelzz
nelizmastr schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 10:58:
[...]

In zogenaamde idle stand, dus 10 minuten alleen je bureaublad tonen ergens tussen de 30 en 45 afhankelijk van omgevingstemperatuur, met de fabriekskoeler.

Onder maximale belasting (bijv. Cinebench/Aida64 stresstest, niet Prime95!) zou ik niet veel hoger willen zien dan 80 graden. 90 en hoger is echt te heet en dan moet de koeling van processor en kast grondig herzien worden. Bij aanhoudend 100+ zal de PC uit gaan.
Okay, en wat is een handig programma voor temp meten? Gewoon msi afterburner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroopwafelzz
nelizmastr schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 10:58:
[...]

met open hardware monitor zag ik dat temperatuur bij idle modus ongeveer 34-41 graden was
en met aida64 10 minuten runnne bleef de temperatuur eerst schommelen bij de 76-80 graden en na 3 minuten bleef hij boven de 80 met af en toe een piekje de max was 92

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v8sjVPOuPBZWTaLnrryN-a-WJiI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/b6Y3fmUVrVrnq79igo78qJMM.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Stroopwafelzz schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 11:55:
[...]

met open hardware monitor zag ik dat temperatuur bij idle modus ongeveer 34-41 graden was
en met aida64 10 minuten runnne bleef de temperatuur eerst schommelen bij de 76-80 graden en na 3 minuten bleef hij boven de 80 met af en toe een piekje de max was 92
De temperaturen zijn wat aan de hoge kant, maar ik zie geen throttling, dus heftig terugklokken, in eerste instantie. AIDA64 heeft ook temperatuur monitoring zoals je allicht gezien hebt en die bevestigt dat verhaal ook.

De grootste focus lijkt mij nog steeds om de voeding te vervangen, daarna weer verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroopwafelzz
nelizmastr schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 12:13:
[...]

De temperaturen zijn wat aan de hoge kant, maar ik zie geen throttling, dus heftig terugklokken, in eerste instantie. AIDA64 heeft ook temperatuur monitoring zoals je allicht gezien hebt en die bevestigt dat verhaal ook.

De grootste focus lijkt mij nog steeds om de voeding te vervangen, daarna weer verder kijken.
terugklokken? hoe doe ik dat

ja inderdaad temperaturen zitten wel wat hoog.

ik zal inderdaad wel even kijken of ik een nieuwe voeding kan vinden en die mag kopen van mn ouders.

maar het lijkt mij niet dat de voeding ervoor zorgt dat ie dus ook zo traag is met het openen van de verkenner en windows opstarten enzo. of zou dat dan kunnen liggen aan dat mijn schijven niet goed of voldoende stroom krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Terugklokken hoef je niet te doen, de processor doet dat zelf wanneer hij veel te heet wordt, om zichzelf te beschermen.

Traag opstarten van Windows en programma’s heeft niet zoveel te maken met stroom. Dan verwacht ik eerder dat je software of zelfs je Windows op een HDD hebt staan en niet op een SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-06 20:03

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Hoe staat je geheugen ingesteld in de BIOS? Heb je XMP/DOCP aangezet (en dus 3200Mhz)?

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroopwafelzz
nelizmastr schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 12:32:
Terugklokken hoef je niet te doen, de processor doet dat zelf wanneer hij veel te heet wordt, om zichzelf te beschermen.

Traag opstarten van Windows en programma’s heeft niet zoveel te maken met stroom. Dan verwacht ik eerder dat je software of zelfs je Windows op een HDD hebt staan en niet op een SSD.
nee ik heb windows wel gewoon op 1 van mn ssd's staan (heb op beide een keer windows gehad maar dat maakte ook geen verschil

ik vind het ook heel gek maar nu opeens heb ik deze problemen, het enige logische wat ik dacht was dat het aan mn ram dan zou liggen maar memtest gaf niks aan. voor de rest had ik ook niks anders dan eerst.
het irriteert me wel enorm.

filmpje hieronder laat trouwens een voorbeeld zien van dat verkenner er 10 seconden doet om te openen...

[Streamable: 20200805_191628101_iOS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroopwafelzz
d22wth schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 12:33:
Hoe staat je geheugen ingesteld in de BIOS? Heb je XMP/DOCP aangezet (en dus 3200Mhz)?
ik heb wel aangepast de geheugen snelheid in de bios wat xmp/docp is weet ik niet precies.
in taakbeheer geeft ie wel aan dat ie op 2133mhz loopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Stroopwafelzz schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 21:27:
[...]

ik heb wel aangepast de geheugen snelheid in de bios wat xmp/docp is weet ik niet precies.
in taakbeheer geeft ie wel aan dat ie op 2133mhz loopt.
Dan staat XMP uit. XMP staat voor Xtreme Memory Profile en is een speciaal snelheidsprofiel voor je geheugen. Daarmee laat je het geheugen in dit geval op 3200MT/s draaien.
Officieel gezien is het namelijk geen 3200MHz maar 1600MHz verdubbeld dankzij DDR naar 3200MT/s.
Ryzen houdt van snel geheugen. Ik zou in dit geval proberen de boel weer op 3200 te krijgen. Meestal kan je daarvoor het profiel aanzetten en DRAM voltage moet je vaak zelf even op 1.35v zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroopwafelzz
nelizmastr schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 21:31:
[...]

Dan staat XMP uit. XMP staat voor Xtreme Memory Profile en is een speciaal snelheidsprofiel voor je geheugen. Daarmee laat je het geheugen in dit geval op 3200MT/s draaien.
Officieel gezien is het namelijk geen 3200MHz maar 1600MHz verdubbeld dankzij DDR naar 3200MT/s.
Ryzen houdt van snel geheugen. Ik zou in dit geval proberen de boel weer op 3200 te krijgen. Meestal kan je daarvoor het profiel aanzetten en DRAM voltage moet je vaak zelf even op 1.35v zetten.
ja ik zag het heb het nu aangepast naar 3200
het voltage kon ik niet aanpassen die stond automatisch op 1.35

dat zorgde er niet voor dat het nu sneller ging trouwens, windows opstarten duurde een minuut of 2. en verkenner openen ging ook nogsteeds niet snel.

ik snap echt geen moer van wat mijn pc allemaal doet.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroopwafelzz
nelizmastr schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 12:32:

zou het misschien een kapotte schijf kunnen zijn?
het is nog erger dan eerst, windows doet er enorm lang over om op te starten, ik heb alle programmas die opstarten met windows uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-07 17:26
Meten is weten.

-Temps onder idle en load (langer als 5 min stress test) : Cpu, GPU, Mosfets, Chipset, geheugen, ssd .

-Fans controleren.

-Geheugen op standard timings draaien dus XMP uit.

-Harde schijf tests en kijken op schijf fouten en kijken naar s.m.a.r.t data.

-Windows integriteit check uitvoeren om te kijken of windows beschadigd is. ( SFC /scannow )

-Scannen op malware en lijst van actieve processen posten.

-de 3 niet windos schrijven loskippelen en opstarten en kijken of het veranderd.

- Kabel en poort van de boot drive verwisselen om te kijken of daar een probleem zit.

-Bios settings opslaan in een profiel en daarna even factory instellingen toepassen voor het geval er iets verkeerd staat.

-Kijken of je een bios update nodig heb.

Zat om te doen en bij dit soort problemen kan het echt van alles zijn.

Misschien even iemand met ervaring laten kijken via teamviewer die kunnen software problemen en sommige hardware problemen veel sneller vinden en dan zijn er geen 50 posts nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroopwafelzz
computerjunky schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 13:19:
Meten is weten.

-Temps onder idle en load (langer als 5 min stress test) : Cpu, GPU, Mosfets, Chipset, geheugen, ssd .

-Fans controleren.

-Geheugen op standard timings draaien dus XMP uit.

-Harde schijf tests en kijken op schijf fouten en kijken naar s.m.a.r.t data.

-Windows integriteit check uitvoeren om te kijken of windows beschadigd is. ( SFC /scannow )

-Scannen op malware en lijst van actieve processen posten.

-de 3 niet windos schrijven loskippelen en opstarten en kijken of het veranderd.

- Kabel en poort van de boot drive verwisselen om te kijken of daar een probleem zit.

-Bios settings opslaan in een profiel en daarna even factory instellingen toepassen voor het geval er iets verkeerd staat.

-Kijken of je een bios update nodig heb.

Zat om te doen en bij dit soort problemen kan het echt van alles zijn.

Misschien even iemand met ervaring laten kijken via teamviewer die kunnen software problemen en sommige hardware problemen veel sneller vinden en dan zijn er geen 50 posts nodig.
okay dankjewel.
het is zo uit het niks, nu doet 1 van mn andere schijven het af en toe niet.

bedoel je met iemand met ervaring iemand van een soort computer winkel? of is er hier iemand die dat zou kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
Stroopwafelzz schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 13:38:
[...]

okay dankjewel.
het is zo uit het niks, nu doet 1 van mn andere schijven het af en toe niet.

bedoel je met iemand met ervaring iemand van een soort computer winkel? of is er hier iemand die dat zou kunnen doen?
Tja bijna alle computer problemen komen uit het niets (en gaan soms weer terug het niets in). Het blijft delicate hardware en er kan wat kapot gaan in 1 van de duizenden componenten.

Gewoon een mede tweaker.
Of je iemand vertrouwd of niet is aan jou en je kan altijd zien wat ze doen en de stekker eruit trekken als ze iets doen dat je niet aan staat ;) De kans dat een computer winkel je gaat helpen zonder betaling is nihil maar voor sommige tweakers is het niet meer dan een hobbie om fouten op te sporen. Gelukkig zijn er ook goede mensen op deze bol die gewoon gratis en voor niets behulpzaam zijn.

Het verbaast mijn trouwens dat programma's als teamviewer niet vaker gebruikt worden om mensen te helpen op tweakers. Veel makkelijker als tig posts over en weer met halve informatie die een ervaren tweaker in minuten op kan sporen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quacka
heb je nu die voeding al vervangen? Echt, die voeding is gevaarlijk!
Dat was hij splinternieuw al, maar oud is nog erger

[ Voor 28% gewijzigd door Quacka op 06-08-2020 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:16
Quacka schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 16:26:
ja en ik heb d e gevolgen al en keer mee gemaakt als zo iets klap zegt of raat roken
mijn mobo en ram kun ik gelijk in de zelfde zak doen waar die voeding in ging ( 2 dagen mee gedaan ) met die drie onderdelen ...

maar voor de topic starter allesn schoongeblaen en ook tijdenlijk je kast open gezet

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroopwafelzz
Quacka schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 16:26:
Nee heb er het geld niet echt voor nu |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroopwafelzz
computerjunky schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 13:50:
[...]

Tja bijna alle computer problemen komen uit het niets (en gaan soms weer terug het niets in). Het blijft delicate hardware en er kan wat kapot gaan in 1 van de duizenden componenten.

Gewoon een mede tweaker.
Of je iemand vertrouwd of niet is aan jou en je kan altijd zien wat ze doen en de stekker eruit trekken als ze iets doen dat je niet aan staat ;) De kans dat een computer winkel je gaat helpen zonder betaling is nihil maar voor sommige tweakers is het niet meer dan een hobbie om fouten op te sporen. Gelukkig zijn er ook goede mensen op deze bol die gewoon gratis en voor niets behulpzaam zijn.

Het verbaast mijn trouwens dat programma's als teamviewer niet vaker gebruikt worden om mensen te helpen op tweakers. Veel makkelijker als tig posts over en weer met halve informatie die een ervaren tweaker in minuten op kan sporen.
Ben jij iemand die daar verstand van heeft?
Als jij me zou willen helpen zou ik erg waarderen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quacka
Advies : laat pc uit tot je wel geld hebt.
Anders kan je sparen voor een compleet nieuwe pc : als voeding doorbrand kan je vermoedelijk alles weg gooien!

De kans is vrij groot dat de voeding de oorzaak is, wat nog eens extra eng is. (of was eerst wel goed, dus voeding is in dat geval slechter geworden en waarschijnlijk begin van overlijden)

[ Voor 18% gewijzigd door Quacka op 06-08-2020 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroopwafelzz
Quacka schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 22:45:
Advies : laat pc uit tot je wel geld hebt.
Anders kan je sparen voor een compleet nieuwe pc : als voeding doorbrand kan je vermoedelijk alles weg gooien!

De kans is vrij groot dat de voeding de oorzaak is, wat nog eens extra eng is. (of was eerst wel goed, dus voeding is in dat geval slechter geworden en waarschijnlijk begin van overlijden)
Okay is goed.
Maar kan het nu wel of niet de voeding zijn die ervoor zorgt dat ie bijv ook zo traag is nu? En voor stotteringen in spellen? Dat is me nu nog niet helemaal duidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
Stroopwafelzz schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 22:14:
[...]

Ben jij iemand die daar verstand van heeft?
Als jij me zou willen helpen zou ik erg waarderen
Tot zondag heb ik in ieder geval geen tijd helaas.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Stroopwafelzz schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 23:58:
[...]

Okay is goed.
Stotteringen zeker als de voeding de videokaart onvoldoende stroom geeft. De rest kan ook ja.
Het geeft geen garanties dat een nieuwe voeding alle issues oplost, maar ik geef het een behoorlijke grote kans ja.
Het kan ook een issue met je moederbord, processor, SSD, geheugen zijn. Ik acht die kans een stuk kleiner.

Als een voeding opblaast, dan ruik je brand lucht, maar wat erger is met zo'n voeding als die van jou : het genereert piekspanningen. Plop naar je moederbord : die zegt AAAAAAUW en is ook meteen dood. En dat geldt voor meer onderdelen.
Sorry. Maar ik spreek uit ervaring. Ik heb lang lang geleden ook dit soort voedingen gehad en heb zo ook systemen bij grofvuil kunnen zetten. Hardware kennis begint niet bij de voeding, helaas.
Ik wil je echt waarschuwen. Geen geld kan zijn, maar hoe kom je dan aan geld voor een nieuwe pc als deze is doorgebrand?

Neem bijv deze :

Overigens is corsair niet de beste keuze, qua geheugen, maar het werkte, dus zal het prima zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Quacka op 07-08-2020 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroopwafelzz
Quacka schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 08:10:
[...]

Neem bijv deze :

Ik heb wel deze voeding 3 jaar gebruikt, misschien dat ie laatst dan half stuk is gegaan? Kan dat?
Ik ga in ieder geval een nieuwe voeding kopen, ik heb getest of t aan de schijven lag maar dat was het niet, en ik zie verder niks pieken of extreem hoge temps van gpu of cpu. Ik ga ervanuit dat wat je zegt klopt. Ik ga eerst we een nieuwe psu kopen. Dan laat ik jullie weten of dat het oplost of niet. Super bedankt allemaal :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroopwafelzz
https://www.megekko.nl/pr...ll-Modular-PSU-PC-voeding

Ik denk dat ik deze wil kopen
Ik wou sowieso een keer een fully modular kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Nee dat is een oud ontwerp, te duur voor wat je krijgt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
Stroopwafelzz schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 21:32:
https://www.megekko.nl/pr...ll-Modular-PSU-PC-voeding

Ik denk dat ik deze wil kopen
Ik wou sowieso een keer een fully modular kopen
Slechte koop en 650w heb je niet nodig. Kan je beter een paar € meer uitgeven aan een heel veel betere pricewatch: be quiet! Straight Power 11 450W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
https://tweakers.net/pric...8;1112039;1432192;742631/

Deze zijn goed geschikt in het goedkopere segment. Prijs zegt in dit lijstje toevallig ook wel hoe ik het ongeveer aanraadt.

450W van de hoger aangeslagen be quiet van @uszka, bitfenix. De andere heb ik de iets zwaardere gepakt, zodat ze minder zwaar belast worden. Watt zegt niet alles...

[ Voor 29% gewijzigd door Quacka op 07-08-2020 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroopwafelzz
Quacka schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 21:43:

Deze zijn goed geschikt in het goedkopere segment. Prijs zegt in dit lijstje toevallig ook wel hoe ik het ongeveer aanraadt.

450W van de hoger aangeslagen be quiet van @uszka, bitfenix. De andere heb ik de iets zwaardere gepakt, zodat ze minder zwaar belast worden. Watt zegt niet alles...
Nee klopt maar als ik een videokaart upgrade wil doen(wil ik ook wel graag), de meeste nieuwere kaarten hebbben wel een hogere minimumwatt nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-06 20:03

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Stroopwafelzz schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 00:34:
[...]

Nee klopt maar als ik een videokaart upgrade wil doen(wil ik ook wel graag), de meeste nieuwere kaarten hebbben wel een hogere minimumwatt nodig
De minimum wattage die wordt aangegeven slaat vaak nergens op. Je moet het berekenen door middel van stroomverbruik van de kaarten e.d. En wss worden kaarten steeds meer energiezuinig.

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Rm650 dan, maar die is dikke overkill met jouw systeem en budget. Ik kan me niet voorstellen dat je opeens een videokaart van 1000 euro of meer gaat kopen.
Een normaal van 200—500 euro gaat echt wel werken, sterker nog waarschijnlijk zijn de meeste zuiniger dan je huidige videokaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroopwafelzz
Quacka schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 01:28:
Rm650 dan, maar die is dikke overkill met jouw systeem en budget. Ik kan me niet voorstellen dat je opeens een videokaart van 1000 euro of meer gaat kopen.
Een normaal van 200—500 euro gaat echt wel werken, sterker nog waarschijnlijk zijn de meeste zuiniger dan je huidige videokaart
ik wou een 2060 super gaan sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroopwafelzz
Quacka schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 21:43:

kan ik met de seasonic pricewatch: Seasonic Focus GX-550 een 2060 super dan (die wil ik dus wel gaan sparen)
ik weet verder niet zoveel van voedingen, ik keek naar minimum watt en dat was 550 bij een 2060 super. ik wist niet dat dat niet zo belangrijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Voeding is gewoon erg belangrijk.

Maar 2060s is geen probleem, voor geen van de opties. De kaart verbruikt Max zo'n 200W.
Grootste minpunt van de focus voeding is dat ie niet zo stil is. Idle (dus als je niets doet) is hij wel stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroopwafelzz
Quacka schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 11:31:
Voeding is gewoon erg belangrijk.

Maar 2060s is geen probleem, voor geen van de opties. De kaart verbruikt Max zo'n 200W.
Grootste minpunt van de focus voeding is dat ie niet zo stil is. Idle (dus als je niets doet) is hij wel stil.
Ik heb nu die seasonic gekocht, hij komt maandag binnen. Ik laat jullie weten of het is gelukt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
En?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroopwafelzz
hij doet het opzich goed, mijn pc is wel weer sneller. maar af en toe gaan spellen alsnog heel raar haperen.
ik weet nog niet hoe ik dat ooplos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroopwafelzz
ik denk dat het te hoge cpu temperaturen zijn. eerder in deze post werd gezegd dat normale temps bij bijv aida64 stress test niet hoger zijn dan 80, ik deed net nog een keer zon stress test en hij zat na 1 minuut al op 88 graden....

sorry voor late reactie trouwens ik had het even druk laatste week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Vind ik best heel erg warm ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
Stroopwafelzz schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 18:06:
ik denk dat het te hoge cpu temperaturen zijn. eerder in deze post werd gezegd dat normale temps bij bijv aida64 stress test niet hoger zijn dan 80, ik deed net nog een keer zon stress test en hij zat na 1 minuut al op 88 graden....
Wat is de temperatuur tijdens gamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroopwafelzz
Uszka schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 19:51:
[...]

Wat is de temperatuur tijdens gamen?
ik begon net met spelen van sea of thieves en t zat rond de 60 en ging al vrij vlot richting de 70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
Stroopwafelzz schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 20:39:
[...]

ik begon net met spelen van sea of thieves en t zat rond de 60 en ging al vrij vlot richting de 70
En toen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroopwafelzz
ik ben even een video aan het uploaden naar youtube die stuur ik zo hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroopwafelzz
YouTube: video
hier kan je zien wat ik bedoel. ik sta stil en mijn frames gaan op en neer (linksbovenin)
aan het begin valt dit nog mee maar dit word al heel snel steeds erger.
vanmiddag had ik dit ook in grounded (dat is ook een spel)
toen keek ik naar mn temps en zat ie al 85-88.
nu ben ik nog maar 5 min bezig en gebeurt het al.
de temps van nu waren daarom ook nog niet zo hoog aangezien ik net was opgestart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroopwafelzz
Stroopwafelzz schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 20:44:
hier kan je zien wat ik bedoel. ik sta stil en mijn frames gaan op en neer (linksbovenin)
aan het begin valt dit nog mee maar dit word al heel snel steeds erger.
vanmiddag had ik dit ook in grounded (dat is ook een spel)
toen keek ik naar mn temps en zat ie al 85-88.
nu ben ik nog maar 5 min bezig en gebeurt het al.
de temps van nu waren daarom ook nog niet zo hoog aangezien ik net was opgestart
je ziet ook de temp van cpu linksbovenin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroopwafelzz
ik heb nog meer spellen gedaan en het lijkt gewoon alsof ik perse mn graphics omlaag moet doen.
maar dat lijkt mij toch niet? volgens mij heb ik een prima systeem die op high settings wel kan draaien, vrienden met soortgelijke builds hebben hier geen last van/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-07 23:10
Heb je nieuwste BIOS van je moederbord?

Voor de Gigabyte B450M Aorus Elite kan je die hier vinden: https://www.gigabyte.com/...0/support#support-dl-bios
Versie F3 denk ik.

Heb je laatste AMD videokaart Drivers? (RX 580: https://www.amd.com/en/su...-500-series/radeon-rx-580).
Bij installatie eerst de oude verwijderen met deze Tool van AMD: https://www.amd.com/en/support/kb/faq/gpu-601
Daarna bij installatie Clean install aanvinken.

Heb je laatste AMD Chipset Drivers? (B450 chipset: https://www.amd.com/en/support/chipsets/amd-socket-am4/b450)
Wel eerste oude Chipset Drivers verwijderen via Windows 10 Add/Remove.

Reset je BIOS eens naar defaults als je wel nieuwste BIOS hebt, idealiter batterij er 5+ minuten uit of via een CMOS reset switch op je moederbord.

Verwijder ook eens alle monitoring software (MSI Afterburner etc.) mocht je die hebben.

[ Voor 49% gewijzigd door MailMan op 17-08-2020 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroopwafelzz
MailMan schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 10:08:
Heb je nieuwste BIOS van je moederbord?

Voor de Gigabyte B450M Aorus Elite kan je die hier vinden: https://www.gigabyte.com/...0/support#support-dl-bios
Versie F3 denk ik.

Heb je laatste AMD videokaart Drivers? (RX 580: https://www.amd.com/en/su...-500-series/radeon-rx-580).
Bij installatie eerst de oude verwijderen met deze Tool van AMD: https://www.amd.com/en/support/kb/faq/gpu-601
Daarna bij installatie Clean install aanvinken.

Heb je laatste AMD Chipset Drivers? (B450 chipset: https://www.amd.com/en/support/chipsets/amd-socket-am4/b450)
Wel eerste oude Chipset Drivers verwijderen via Windows 10 Add/Remove.

Reset je BIOS eens naar defaults als je wel nieuwste BIOS hebt, idealiter batterij er 5+ minuten uit of via een CMOS reset switch op je moederbord.

Verwijder ook eens alle monitoring software (MSI Afterburner etc.) mocht je die hebben.
ga ik proberen dankjewel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Als je nog slowdowns merkt tijdens gamen zou ik wel weer Monitoring software installeren. B.v. HWINFO en kijken wat je CPU maximaal qua temperatuur doet. Als hij echt in de buurt van de 95 graden komt dan gaat hij Thermal Throttlen = langzamer lopen.

Mocht dat zo zijn is er dus waarschijnlijk iets niet lekker met je koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroopwafelzz
MailMan schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 16:40:
[...]

Als je nog slowdowns merkt tijdens gamen zou ik wel weer Monitoring software installeren. B.v. HWINFO en kijken wat je CPU maximaal qua temperatuur doet. Als hij echt in de buurt van de 95 graden komt dan gaat hij Thermal Throttlen = langzamer lopen.

Mocht dat zo zijn is er dus waarschijnlijk iets niet lekker met je koeling.
opzich doet hij het nu goed zonder te hoge temperaturen.
maar er is iets raars ofzo.
ik speelde nu bijvoorbeeld rocket league. en dan heb ik 60fps (met msi afterburner enzo gecapt)
maar dan toch loopt ie niet soepel. dan lagt ie op een hele rare manier. en daar kom ik telkens niet uit.
ook is het op sommige momenten dat alles van windows gaat laggen en heel traag is.
is dit nu een software of hardware probleem. 8)7

• MailMan
Stroopwafelzz schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 20:51:
[...]

opzich doet hij het nu goed zonder te hoge temperaturen.
maar er is iets raars ofzo.
ik speelde nu bijvoorbeeld rocket league. en dan heb ik 60fps (met msi afterburner enzo gecapt)
maar dan toch loopt ie niet soepel. dan lagt ie op een hele rare manier. en daar kom ik telkens niet uit.
ook is het op sommige momenten dat alles van windows gaat laggen en heel traag is.
is dit nu een software of hardware probleem. 8)7
Lastig te zeggen. Wat voor soort lag? Gewoon schokken, en zo ja, hoe erg?

V-Sync aan/uit kan ook een gevoel van lag geven maar neem aan dat je iets anders bedoelt dan dat.

Misschien kan je het recorden?

Stottert het geluid ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroopwafelzz
MailMan schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 08:08:
[...]

Lastig te zeggen. Wat voor soort lag? Gewoon schokken, en zo ja, hoe erg?

V-Sync aan/uit kan ook een gevoel van lag geven maar neem aan dat je iets anders bedoelt dan dat.

Misschien kan je het recorden?

Stottert het geluid ook?
het is eerder dat het gewoon niet soepel loopt zegmaar.
ik heb vsync in meeste games wel uitstaan.
ik kan het proberen op te nemen. maar weet niet of dat werkt met fps enzo.
het is dus niet echt schokken maar een soort fps drop die dan een tijdje blijf hangen, ondanks msi afterburner aangeeft dat het gewoon 60 is

ik probeer wel even op te nemen en dan stuur ik hem wel door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-07 09:17
Edit : wel goed gelezen.

Ik zie in het filmpje dudielijk dat tijdens de framedrops, je videokaart terugschakelt naar 2D speeds. daar zit dus duidelijk iets niet goed. Haal de kaart er eens uit , blaas een keer door het slot en zet het weer terug. herinstalleer de videokaart drivers even , het liefst clean. Kijk even met Gpu-Z en zet de screenshot daarvan in dit topic. Ik zou het in de hoek van de videokaart zoeken . Voeding vond ik al ver gezocht , maar da's weer een ander verhaal.

[ Voor 194% gewijzigd door Visgek82 op 21-08-2020 18:54 ]

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroopwafelzz
Visgek82 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 18:45:

Ik zie in het filmpje dudielijk dat tijdens de framedrops, je videokaart terugschakelt naar 2D speeds. daar zit dus duidelijk iets niet goed. Haal de kaart er eens uit , blaas een keer door het slot en zet het weer terug. herinstalleer de videokaart drivers even , het liefst clean. Kijk even met Gpu-Z en zet de screenshot daarvan in dit topic. Ik zou het in de hoek van de videokaart zoeken . Voeding vond ik al ver gezocht , maar da's weer een ander verhaal.
okay ik heb wel beetje druk dus lees nu minder vaak de topic. ik ga morgen wel proberen. dankje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroopwafelzz
Visgek82 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 18:45:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kggOmS4p8qx9cq48XipA2xU-AaA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/WO9SZmVZbX5zoXuxWmXNlOLi.png?f=user_large

hoe doe ik clean installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
Huidige drivers deinstalleren met https://www.guru3d.com/fi...uninstaller-download.html en de nieuwste driver downloaden van www.amd.com .

• Stroopwafelzz
Visgek82 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 22:26:
[...]

Huidige drivers deinstalleren met https://www.guru3d.com/fi...uninstaller-download.html en de nieuwste driver downloaden van www.amd.com .
ga ik nu doen

• Stroopwafelzz
Visgek82 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 22:26:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZmS75uK3EsoAjHZzToXuzx4Idlc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/iz9OUCv737Ebs5TayXPmqQUs.png?f=user_large
dit staat nu in cpu z

• Visgek82
En heb je nu nog dezelfde problemen die je had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroopwafelzz
Visgek82 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 23:16:
[...]

ja hij is nog steeds traag met dingen als verkenner openen en sommige programmas laden. ik heb nu minder tijd, heb nog niet ''uitgebreid'' getest in games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroopwafelzz
Visgek82 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 23:16:
[...]

dit is vandaag.
maakt niet uit welk spel ik doe overal heb ik dit soort lag
nu viel me op dat er bij de ram stond 2000mhz in de osd
heeft dat ermee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
Stroopwafelzz schreef op zondag 20 september 2020 @ 17:53:
[...]

dit is vandaag.
maakt niet uit welk spel ik doe overal heb ik dit soort lag
nu viel me op dat er bij de ram stond 2000mhz in de osd
heeft dat ermee te maken?
Ik zie nog steeds dat je videokaart de hele tijd schakelt tussen 3D en 2D snelheden. verder is de temperatuur van de kaart ook aan de hoge kant. Het kan zijn dat hij zichzelf naar beneden klokt om beschadiging te voorkomen. Of dat, of de kaart is denk ik op de een of andere manier defect.

Hoewel je RAM snelheid zeker niet hoog is zou dit niet dit soort gedrag moeten veroorzaken.

[ Voor 6% gewijzigd door Visgek82 op 20-09-2020 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroopwafelzz
Visgek82 schreef op zondag 20 september 2020 @ 19:05:
[...]

Ik zie nog steeds dat je videokaart de hele tijd schakelt tussen 3D en 2D snelheden. verder is de temperatuur van de kaart ook aan de hoge kant. Het kan zijn dat hij zichzelf naar beneden klokt om beschadiging te voorkomen. Of dat, of de kaart is denk ik op de een of andere manier defect.

Hoewel je RAM snelheid zeker niet hoog is zou dit niet dit soort gedrag moeten veroorzaken.
dus jij denkt dat het probleem nu in mijn videokaart zit?

misschien heb ik namelijk nog garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
Stroopwafelzz schreef op zondag 20 september 2020 @ 19:38:
[...]

dus jij denkt dat het probleem nu in mijn videokaart zit?

misschien heb ik namelijk nog garantie
Ik vind het moeilijk te beoordelen. maar dat lijkt me voor nu het meest logische.. heb je een andere videokaart of mogelijkheid om te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroopwafelzz
Visgek82 schreef op zondag 20 september 2020 @ 20:36:
[...]

Ik vind het moeilijk te beoordelen. maar dat lijkt me voor nu het meest logische.. heb je een andere videokaart of mogelijkheid om te testen?
Nee, alleen hele oude die totaal niet dezelfde prestaties halen. Niet eens in de buurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
Stroopwafelzz schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:17:
[...]

Nee, alleen hele oude die totaal niet dezelfde prestaties halen. Niet eens in de buurt
Dat geeft niet, je kunt iig kijken of die framedrops dan bij die kaarten ook zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroopwafelzz
Visgek82 schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:20:
[...]

Dat geeft niet, je kunt iig kijken of die framedrops dan bij die kaarten ook zo is.
maar die kaart heeft sowieso al 20 fps in een spel op laagste kwalititeit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
Stroopwafelzz schreef op maandag 28 september 2020 @ 20:49:
[...]

maar die kaart heeft sowieso al 20 fps in een spel op laagste kwalititeit.
Ja en? de kaart die je nu hebt schommelt constant tussen 2d en 3d speeds. als de oude kaart dat niet doet (en dus gewoon een "enigzins" stabiele fps houdt, ondanks laag , dan weet je dus dat het aan je huidige kaart ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroopwafelzz
Visgek82 schreef op maandag 28 september 2020 @ 22:27:
[...]

Ja en? de kaart die je nu hebt schommelt constant tussen 2d en 3d speeds. als de oude kaart dat niet doet (en dus gewoon een "enigzins" stabiele fps houdt, ondanks laag , dan weet je dus dat het aan je huidige kaart ligt.
ooooh zo, ik ga het proberen en ik neem het wel op als dat kan.
dankjewel ik laat je weten hoe dat gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroopwafelzz
Visgek82 schreef op maandag 28 september 2020 @ 22:27:
[...]

Goeiemiddag, is alweer tijdje geleden nu maar,
Ik heb contact opgenomen met de webshop waar ik de videokaart heb gekocht en zij hebben voor mij getest of de videokaart het probleem is. Volgens hun is het niet defect. Ik denk dan nu toch dat het iets te maken heeft met mijn ram aangezien ik sinds ik dit nieuwe ram heb het pas gebeurde zou het kunnen dat er iets is waardoor mijn videokaart raar gaat doen omdat mijn ram niet goed samenwerkt ofzo?
Pagina: 1