Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toon-VA
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-08 20:32
Dag Allemaal,

Ik heb een Synology DS1815+ gelinkt met die van mijn vader DS918+. Tussen de 2 NAS toestellen stond een 2-way sync via Cloud Station opgezet om één specifieke folder te delen met enkele subfolders. Nu heeft mijn vader iets verkeerd gedaan en aan zijn kant 3 subfolders verwijderd waardoor deze via de sync ook aan mijn kant zijn verwijderd (ik had hem nog gezegd dit niet te doen).

Nu loopt er bij hem ook een automatische taak dat de prullenbak leegmaakt waardoor ik langs zijn kant de folders niet meer kan terugplaatsen. Op mijn NAS draait deze taak niet maar ik kan in mijn recycle bin de folders helaas niet terugvinden... Volgens mij staat de data nog wel op de schijven aangezien de capaciteit van de storagepool nog steeds hetzelfde is dan voorheen (het waren folders van +4TB). In de Cloudstation Sync log kan ik ook zien dat de 3 folders effectief verwijderd zijn maar er is daar geen optie om deze terug te halen of om die taak 'teniet' te doen.

Door de grote van de folders en bestanden is er buiten deze opslag geen extra kopie meer voorhanden. Heeft er iemand een idee hoe ik de data toch nog terug kan halen (worst case een deel van de data)?

Momenteel staan beide NAS toestellen aan maar doen ze geen verdere taken (geen nieuwe schrijfacties met nieuwe bestanden) en is ook de SYNC uitgeschakeld tussen beide toestellen.

Beide NAS hun Storage pool is opgebouwd met het SHR bestandsysteem van Synology zelf (moest ik in recovery modus moeten gaan met enkele tools)

[ Voor 5% gewijzigd door Toon-VA op 05-08-2020 08:29 ]