Bootkussens verven

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024
Hopelijk zit ik hier goed met mijn vraag

Ik heb vorige week een sloepje gekocht uit 1997. Die is dus niet helemaal nieuw meer en dat zie je vooral aan de kussens. Ze zitten nog prima, maar ze zijn onder meer verkleurd. Vooral de kussens van het zonnedek. Nu zou ik die dus willen verven.

Heeft iemand daar ervaring mee en wat is de beste manier? En wat is de beste verf?

De hoezen kunnen er vanaf, maar daar geef ik in principe niet de voorkeur aan. Je krijgt de kussens er nooit meer zo mooi in als ze erin zaten. Mocht het toch de beste manier zijn, dan hoor ik het wel graag.

Ik vond zelf dit filmpje over het verven van tuinkussens. Dat ziet er best OK uit, maar de eerste comment is meteen al van iemand die zegt dat je er niet aan moet beginnen, omdat het er lelijk uit gaat zien.

[YouTube: DIY @ Home | Verf je kussens van je loungeset met Zijdewinkel]

PS Nieuwe kussenset is echt heel erg duur. Daar ga ik dus even niet aan beginnen.

[ Voor 12% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 04-08-2020 22:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18:18
Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 21:55:
PS Nieuwe kussenset is echt heel erg duur. Daar ga ik dus even niet aan beginnen.
En een hoes of kleed eromheen? Een nieuw omhulsel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:07
Van welk materiaal zijn de kussenhoezen? Stof of leer maakt denk ik wel een verschil voor de mogelijkheden.

En zijn dit soort kussens niet extra waterafstotend gecoat? Die coating werkt misschien ook wel verfafstotend...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
@President Dat is helaas geen optie. HIer een foto van hoe het eruit ziet (foto van de verkoper die ik vond):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tZWusz2OlPm04te0JDlV7WWlASc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kSguwuc8HA4d1FMV2dlRJOan.png?f=user_large

@Xander terecht punt. Het is stof. Zelfde spul als voor loungesets enzo wordt gebruikt. Of het waterafstotend is weet ik niet. Denk wel dat ik er achteraf dan nog zo'n spray over doe.

Wil overigens voorkomen dat het zou gaan afgeven op kleren. Het wordt natuurlijk wel heet in een boot als de volle zon erop staat, en water komt ook wel eens in een bootje. Vooral als mensen gaan zwemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:04

BCC

Opnieuw bekleden lijkt me dan slimmer

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:15
M'n ouders hebben wel eens de kussens van de tuinset geverfd met dat spul wat je in de wasmachine doet. Dat resultaat was prima, maar omdat daar de zon er ook veel op stond verkleurde het ook weer snel. Na een jaar werd het al weer vrij vaal.

Je zou natuurlijk kunnen proberen op de onderkant van een kussen hoe het eruit komt te zien qua kleur, of het beetje zonbestendig is en of het afgeeft als het nat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
@BCC: Opnieuw bekleden kost natuurlijk ook klauwen met geld. Dat zijn iets van 12 kussens met allemaal een andere aparte vorm. Dat is echt veel werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:07
Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 22:08:
@Xander terecht punt. Het is stof. Zelfde spul als voor loungesets enzo wordt gebruikt.
Enig idee wat voor stof?

Ik dacht aan gewone textielverf, bijvoorbeeld: https://www.kruidvat.nl/d...was-textielverf/p/4213056

Maar dat werkt blijkbaar niet met alle soorten stoffen:
Deze textielverf is geschikt voor katoen, linnen en viscose. Op mengingen met synthetische stoffen krijg je een lichter kleurresultaat. Pure synthetische stoffen kunnen niet worden geverfd.
Of het waterafstotend is weet ik niet. Denk wel dat ik er achteraf dan nog zo'n spray over doe.
Zo'n spray / coating verpest waarschijnlijk wel je mogelijkheden tot verven. Denk dat die coating er eerst af moet, maar hoe?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:36

Polycom

Poes van goud

Ik zou gewoon voor nieuwe kussens gaan. Check https://www.nofruit.nl/

Dit zullen zeer waarschijnlijk niet de hoogste kosten zijn die je aan die sloep gaat hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
Meer dan duizend euro voor nieuwe maatkussens zal wel redelijk hoog in het kostenlijstje komen.

Maar misschien zit ik er helemaal naast. Hier lijkt het goedkoop:

https://www.bootkussensopmaat.nl/

Edit: oh nee. Die rekentool heeft slechts 30% van de prijs... Ik heb ze een mail gestuurd. Het is een bekende boot. Dus ze zullen een opgave moeten kunnen geven.

[ Voor 64% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 04-08-2020 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-05 10:06

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik zal vast voor een duppie op de eerste rij willen zitten in de gracht maar wat is er mis om dit seizoen gewoon fijn met een mooie deken of andere doek te varen? En dan zometeen, als het winter is, een goedkopere offerte scoren?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:03
Volgens mij kan je beter een jaar of zo blijven doen met die kussens. Met zo'n oude schuit kom je vast nog wel dingen tegen, die belangrijker zijn om te herstellen dan een paar kussens.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Ik zou niet gaan klooien, je wilt er toch een beetje fatsoenlijk bijzitten. Wat als het bijvoorbeeld op de kleren van je gasten afgeeft. Bij deze zaak waren we voor een paar honderd euro klaar, perfect op maat, in kleur, met mooi stevig waterafstotend materiaal: http://www.meubelstoffeer.../boot-jacht-stofferingen/

Wellicht dus dat een lokale stoffeerder een betere prijs kan bieden dan een SEO val. Iets in de buurt van bekende vaargebieden, waar geen Amsterdamse prijzen heersen :)

This can no longer be ignored.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
@Erik Jan dank. Wat voor boot heb je het dan? Die paar honderd euro? Dit betreft een 6 meter lange sloep. Dus om er een beetje een gevoel voor te krijgen voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meijer199
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 11-05-2022
@Oscar Mopperkont Ik heb dezelfde boot gekocht, met hetzelfde probleem. De kussens zijn nog netjes maar wel wat verkleurd. Hoe heb jij dit uiteindelijk opgelost?

Ik ben benieuwd.

Groetjes,

Marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
Heb ze alleen maar schoongemaakt (laten maken). Scheelt ook al veel. Niet meer met verf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 04-05 19:34
Koop een boot werk je dood.

Boat - Bust Out Another Thousand

Nee zonder gekheid (hier ook een boot bezitter :7 ), ik denk dat het geen goede oplossing is. Opnieuw bekleden lijkt mij de beste optie. Het is even slikken maar dan is het wel weer heel netjes waar je jaren plezier van gaat hebben.

EDIT: Oh, al heel oud topic. Naja, de opmerking blijft relevant :+

[ Voor 10% gewijzigd door ColeJ op 20-05-2022 10:24 ]

Pagina: 1