Ik zoek:
Een upgrade voor mijn +/- 4-5 *ondertussen ouder als gedacht
jaar oude systeem. Ik loop er vaker tegen aan dat de performance in de nieuwere games niet meer aan mijn eisen/verwachtingen voldoet. Grafische kwaliteit moet vaker omlaag om nog enigszins redelijke frames te behalen. (Des te meer in VR games)
Huidige systeem:
Wat is je budget?
Max is ongeveer 1500,-. Minder is natuurlijk mooi meegenomen
. Budget van huidige upgrade lijst is dus acceptabel.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Een AMD CPU heeft momenteel de voorkeur en lijkt op het moment ook de betere keuze voor een CPU. Verder maakt een merk niet veel uit. Prijs/prestatie/features verhouding lijkt mij belangrijker.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het is vooral een game systeem. Veelal nieuwere games (AC odessy/MS Flight Sim) en tevens ook VR games (i.c.m. een Oculus Rift S). O.a. Euro Truck 2 in VR wordt geregeld gespeeld. Een van de punten waar het huidige systeem moeite mee heeft.
Ik hoop met deze upgrade weer een aantal jaren voorruit te kunnen. Games hoeven voor mij niet op Ultra settings in 4K op 120 FPS te draaien. Echter in VR en 1080p ben ik wel opzoek naar een mooie grafische upgrade met behoud van een redelijke FPS.
(Overigens heb ik 3 monitoren maar game ik niet in een 3-monitor setup)
M.b.v. de Juli BBG, Reviews/vergelijkingen Tweakers, GoT en HW.info ben ik op onderstaande upgrade lijst gekomen. Enkele punten van aandacht /vragen die ik nog heb bij mijn lijstje zijn:
*Upgrade lijst inmiddels deels aangepast op basis van reacties, zie nieuwe lijst bij reacties*
- Momenteel een Ryzen 9 3900X geselecteerd *Aangepast naar een 3800X* met de gedachte dat dit toekomstbestendiger is dan een 3700x. De 3700X zou iets gunstiger zijn voor het budget en maakt qua performance schijnbaar weinig verschil t.o.v. de 3900X.
- Een 32gb RAM set is gekozen met oog op de toekomst en is voor de kosten niet erg bepalend.
- Het MoBo met X570 heb ik gekozen op basis van reviews/vergelijkingen, omdat hier PCIe 4.0 x4 aanwezig is. Wederom toekomst technisch voor mijn gevoel handiger. *Bleek incorrect* Verder sprak dit MoBo mij wel aan op basis van aansluitingen/features. De MSI MPG X570 Gaming Edge WiFi heb ik ook overwogen, maar op basis van de Reviews neig ik toch iets meer naar de Auros Elite.
- Op basis van HW.info reviews kwam ik tot de geselecteerde GPU. De 2070 Super lijkt een aardige Prijs/prestatieverhouding te hebben en past denk ik binnen mijn eisen en budget.
Ik hoor graag eventuele aanvullingen/opmerkingen/vragen. Naar mijn idee heb ik met onderstaande lijst een prima en redelijk betaalbare upgrade voor ogen passend bij mijn verwachtingen.
Een upgrade voor mijn +/- 4-5 *ondertussen ouder als gedacht
Huidige systeem:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-3570K Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte GA-Z77X-UD3H | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | MSI Radeon R9 390 8GB Gaming | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Behuizingen | Corsair Graphite 760T Arctic White | € 205,43 | € 205,43 |
| 3 | Monitoren | AOC G2460VQ6 Zwart | € 100,73 | € 100,73 |
| 1 | Processorkoeling | Noctua NH-D14 | € 71,17 | € 71,17 |
| 1 | Voedingen | Corsair HX850W | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 840 EVO 750GB | € 422,35 | € 422,35 |
Wat is je budget?
Max is ongeveer 1500,-. Minder is natuurlijk mooi meegenomen
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Een AMD CPU heeft momenteel de voorkeur en lijkt op het moment ook de betere keuze voor een CPU. Verder maakt een merk niet veel uit. Prijs/prestatie/features verhouding lijkt mij belangrijker.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het is vooral een game systeem. Veelal nieuwere games (AC odessy/MS Flight Sim) en tevens ook VR games (i.c.m. een Oculus Rift S). O.a. Euro Truck 2 in VR wordt geregeld gespeeld. Een van de punten waar het huidige systeem moeite mee heeft.
Ik hoop met deze upgrade weer een aantal jaren voorruit te kunnen. Games hoeven voor mij niet op Ultra settings in 4K op 120 FPS te draaien. Echter in VR en 1080p ben ik wel opzoek naar een mooie grafische upgrade met behoud van een redelijke FPS.
(Overigens heb ik 3 monitoren maar game ik niet in een 3-monitor setup)
M.b.v. de Juli BBG, Reviews/vergelijkingen Tweakers, GoT en HW.info ben ik op onderstaande upgrade lijst gekomen. Enkele punten van aandacht /vragen die ik nog heb bij mijn lijstje zijn:
*Upgrade lijst inmiddels deels aangepast op basis van reacties, zie nieuwe lijst bij reacties*
- Momenteel een Ryzen 9 3900X geselecteerd *Aangepast naar een 3800X* met de gedachte dat dit toekomstbestendiger is dan een 3700x. De 3700X zou iets gunstiger zijn voor het budget en maakt qua performance schijnbaar weinig verschil t.o.v. de 3900X.
- Een 32gb RAM set is gekozen met oog op de toekomst en is voor de kosten niet erg bepalend.
- Het MoBo met X570 heb ik gekozen op basis van reviews/vergelijkingen, omdat hier PCIe 4.0 x4 aanwezig is. Wederom toekomst technisch voor mijn gevoel handiger. *Bleek incorrect* Verder sprak dit MoBo mij wel aan op basis van aansluitingen/features. De MSI MPG X570 Gaming Edge WiFi heb ik ook overwogen, maar op basis van de Reviews neig ik toch iets meer naar de Auros Elite.
- Op basis van HW.info reviews kwam ik tot de geselecteerde GPU. De 2070 Super lijkt een aardige Prijs/prestatieverhouding te hebben en past denk ik binnen mijn eisen en budget.
Ik hoor graag eventuele aanvullingen/opmerkingen/vragen. Naar mijn idee heb ik met onderstaande lijst een prima en redelijk betaalbare upgrade voor ogen passend bij mijn verwachtingen.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 9 3900X (BOX) Boxed | € 437,58 | € 437,58 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Aorus X570 ELITE | € 199,90 | € 199,90 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 2070 Super Gaming OC 3X 8G | € 529,- | € 529,- |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16 | € 114,64 | € 114,64 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB | € 129,- | € 129,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.410,12 | ||