Hoi iedereen,
Ik ga een computer laten bouwen voor mijn zoon. Deels voor gamen, maar ook voor photoshop ivm school. nou las ik op azerty dat een AMD moeder bord iets meer 'all-round' is en een Intel meer specifiek voor gaming. Prima, ik ben een leek.Wat ik al wel zeker wist was dat ik een 2060 geforce videokaart wilde hebben.
ik heb wat componenten bij elkaar gezocht, en dan kom ik precies uit op de rand van mijn budget...
Moet ik nou aan de toekomst denken en een TR4 moederbord nemen of kan een AM4 nog lang genoeg voorruit? ik wil niet in de toekomst het hele moederbord eruit moeten halen voor een upgrade.
Wat is je budget? 1200 óf 1300
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren? niet echt.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken?
Deze componenten bij elkaar gezocht...
be quiet! Pure Base 500 Zwart 69,-
AMD Ryzen 5 3600 - Processor 170,-
Asus ROG Strix X399-E GAMINGSocket TR4 • EATX • AMD X399 378,-
G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB - Geheugen 63,-
Kingston A2000 500 GB - Solid state drive 65,-
Asus TUF Gaming GeForce RTX 2060 OC edition 339,-
Be quiet! System Power 9 400W - Voeding ( intern ) 45,50-
ASUS XONAR SE - Geluidskaart 49,50-
Scythe Big Shuriken 3 - Koeler voor processor 45,-
dit alles bij elkaar is zo'n 1190 euro (op azerty, pricewatch is iets goedkoper maar dan gaat het om 5 of 10 euro), en met assemblage via azerty 1315. ik heb dan niet bespaard op de GPU. Of de ryzen 5 3600 goed matcht weet ik niet, denk het wel.
Maar goed, met een AM4 socket bespaar ik zo makkelijk 150 euro! Evt upgrade naar een betere processor zeg over 2 jaar prima, dat zien we dan wel weer. maar het hele moederbord? liever niet....
En heb ik de geluidskaart überhaupt nodig?
Geen noodzakelijke onderdeeltjes gemist toch?
Ben nieuwsgierig wat jullie denken!
Ik ga een computer laten bouwen voor mijn zoon. Deels voor gamen, maar ook voor photoshop ivm school. nou las ik op azerty dat een AMD moeder bord iets meer 'all-round' is en een Intel meer specifiek voor gaming. Prima, ik ben een leek.Wat ik al wel zeker wist was dat ik een 2060 geforce videokaart wilde hebben.
ik heb wat componenten bij elkaar gezocht, en dan kom ik precies uit op de rand van mijn budget...
Moet ik nou aan de toekomst denken en een TR4 moederbord nemen of kan een AM4 nog lang genoeg voorruit? ik wil niet in de toekomst het hele moederbord eruit moeten halen voor een upgrade.
Wat is je budget? 1200 óf 1300
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren? niet echt.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken?
Deze componenten bij elkaar gezocht...
be quiet! Pure Base 500 Zwart 69,-
AMD Ryzen 5 3600 - Processor 170,-
Asus ROG Strix X399-E GAMINGSocket TR4 • EATX • AMD X399 378,-
G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB - Geheugen 63,-
Kingston A2000 500 GB - Solid state drive 65,-
Asus TUF Gaming GeForce RTX 2060 OC edition 339,-
Be quiet! System Power 9 400W - Voeding ( intern ) 45,50-
ASUS XONAR SE - Geluidskaart 49,50-
Scythe Big Shuriken 3 - Koeler voor processor 45,-
dit alles bij elkaar is zo'n 1190 euro (op azerty, pricewatch is iets goedkoper maar dan gaat het om 5 of 10 euro), en met assemblage via azerty 1315. ik heb dan niet bespaard op de GPU. Of de ryzen 5 3600 goed matcht weet ik niet, denk het wel.
Maar goed, met een AM4 socket bespaar ik zo makkelijk 150 euro! Evt upgrade naar een betere processor zeg over 2 jaar prima, dat zien we dan wel weer. maar het hele moederbord? liever niet....
En heb ik de geluidskaart überhaupt nodig?
Geen noodzakelijke onderdeeltjes gemist toch?
Ben nieuwsgierig wat jullie denken!