Waar kun je het best een pre-built gaming pc kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 6.644 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cinnabuns
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 13-08-2020
Hiya!

Ik wil graag een nieuwe gaming pc aanschaffen, alleen heb ik niet heel veel verstand hiervan. Ik heb niet echt mensen in mijn omgeving die gamen op hun pc en mij kunnen helpen met het bouwen van een pc dus is het waarschijnlijk beter om een pre-built pc te gaan kopen. Ik weet echter niet waar je een goede gaming pc kan halen zonder kinda gescammed te worden :) I was wondering of iemand misschien hiermee zou kunnen helpen/advies heeft voor websites etc.

Greetingss

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mortov Molotov
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 04-05 08:45
Om op je vraag te antwoorden: alternate en Azerty.nl hebben goeie voorstellen.

Dit gezegd zijnde : je kan ook een BBG van deze site plukken en bij die mensen laten bestellen + samenstellen

Aan vriendschappelijk verleend advies op dit forum kunnen geen rechten worden ontleend 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thehope
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 05-03-2024
Azerty is erg goed. Kun je eens vertellen wat je budget is voor een pc? Als dit onder de 1000 euro is loop je veel performance mis tov zelf bouwen, wat ik sowieso aanraad, maar dat is natuurlijk aan jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cinnabuns
@Thehope Hii, mijn budget is ongeveer 1000-1200 euro. Ik speel games zoals League of Legends, Overwatch, CSGO etc. als dat misschien helpt (:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thehope
Zeker weten bedankt. Heb je al wel eens een video gekeken van hoe je een pc bouwt? Dat zou ik aanraden voordat je bepaald of het hele pc bouwen bij jou past. Ik heb mijn eerste pc gebouwd zonder ooit een video gekeken te hebben en ik had een youtube video aanstaan en keek in de boekjes. Het is echt niet moeilijk. Anyway, waar je ook voor kiest, Suc6.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haarballetje
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-01 17:41
Ik zit nu op een laptopje, maar mijn eerste PC die ik bouwde was een echt Intel Pentium pc met toen nog een 3DFX kaart en de hele shebang. Pre-Youtube even. Als je tegenwoordig gewoon wat filmpjes pakt en idd netjes de boekjes naloopt, met goede spullen en een antistatisch armbandje werkt hebt je in een middag zo'n bak gebouwd. Scheelt je een hoop geld ;).

PS zo'n antistatisch bandje is wel echt handig.. ik heb 1x gehad dat ik die PC gewoon een volle week na bouwen niet aankreeg omdat er ergens nog stroom in de PC zat en daardoor alles blokkeerde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cinnabuns
@Thehope Ik durf tbh geen pc te bouwen.. ik heb wel gezocht naar vids en some of my friends hebben wel wat links gestuurd van wat ik dan moet kopen enzo maar ik wil het niet risken x)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cinnabuns
@Haarballetje Idk, ik durf t niet om zelf 1 te bouwen vandaar ook de vraag voor pre-built pcs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordy_413
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 03-05 02:54
Zoek de componenten bij Azerty bij elkaar. En laat de PC daar in elkaar schroeven voor 100 euro. Dit scheelt wel wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thehope
cinnabuns schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 20:35:
@Thehope Ik durf tbh geen pc te bouwen.. ik heb wel gezocht naar vids en some of my friends hebben wel wat links gestuurd van wat ik dan moet kopen enzo maar ik wil het niet risken x)
Fair. Denk je dat je wel windows zelf kan installeren want dat scheelt ook snel weer een bak geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cinnabuns
@Thehope Jaa, dat kan ik nog wel haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thehope
Vergeet dan ook niet de xmp/docp in de bios aan te zetten :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik zou ook gewoon een zelfbouwPC kopen. Neem je er assemblage bij en dan heb je een veel betere PC die achteraf nog eens te upgraden is i.t.t die pre-builds.

Overigens zou ik dan Windows 10 voor 80 euro aanschaffen. De goedkope Windows 10 licenties zijn niet aan te raden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Eigenlijk kan er nauwelijks iets mis gaan. Koop oude pc van paar euro op internet en haal helemaal uit elkaar en zet weer in elkaar. Voila u kunt pc bouwen ;)

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thehope
hoi1234 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 21:16:
Ik zou ook gewoon een zelfbouwPC kopen. Neem je er assemblage bij en dan heb je een veel betere PC die achteraf nog eens te upgraden is i.t.t die pre-builds.

Overigens zou ik dan Windows 10 voor 80 euro aanschaffen. De goedkope Windows 10 licenties zijn niet aan te raden.
Ik haalde die van mij van een oude laptop en die gebruikt sindsdien Ubuntu. Dus dit is misschien ook een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wojoto
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 30-04 12:14
hoi1234 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 21:16:

*knip* grijs hoort niet op Tweakers thuis.

[ Voor 18% gewijzigd door br00ky op 05-08-2020 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:43

br00ky

Moderator Harde Waren
@cinnabuns, welkom op Tweakers. Geen vraag is hier te simpel, maar we verwachten ook altijd enige vorm van eigen inzet. Je doel is duidelijk (een pc voor de games die je noemt). We verwachten dat je daarmee zelf aan de slag gaat. Het is vrij gemakkelijk om reviews te vinden waarin de nieuwste videokaarten bij de games getest worden. Zo kun je een idee krijgen wat je nodig hebt om tot een eerste setup te komen. Dan is het een kwestie van die set hier te laten checken om te kijken of het binnen je budget wellicht beter kan.

Als je niet zelf wilt bouwen is dat prima. Dan lepelt alle onderdelen bij Azerty/SiComputers/.../... in een winkelmandje en voegt assemblage toe. Dan zetten ze de boel voor je in elkaar.

Eerst dus even rondgooglen, want nu is je vraag voor het forum helaas nog te vrijblijvend.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.