Hoi Tweakers,
Ondanks de vele redelijk vergelijkbare topics op diverse fora, kan ik niet een concreet (juridisch onderbouwd) antwoord vinden op mijn vraag.
Vraag: is een webshop verplicht een artikel te leveren welke als 'outlet product, hoge korting' te boek stond? Het betreffende artikel is bij concurrenten volop leverbaar, geen EOL artikel.
Product houd ik in het midden, naar mijn idee niet relevant voor de vraag en de webshop is er mogelijk door te herleiden.
Situatie:
Als de webshop mij direct maandag 27 juli had laten weten dat het niet geleverd kon worden was het geen enkel probleem geweest voor mij. Echter hebben zij dit (langer dan de gestelde levertijd) niet gedaan en is het product wel leverbaar door bij leverancier of concurrent in te kopen (met vermoedelijk verlies voor de webshop).
Ondanks de vele redelijk vergelijkbare topics op diverse fora, kan ik niet een concreet (juridisch onderbouwd) antwoord vinden op mijn vraag.
Vraag: is een webshop verplicht een artikel te leveren welke als 'outlet product, hoge korting' te boek stond? Het betreffende artikel is bij concurrenten volop leverbaar, geen EOL artikel.
Product houd ik in het midden, naar mijn idee niet relevant voor de vraag en de webshop is er mogelijk door te herleiden.
Situatie:
- Zondag 26 juli product besteld bij webshop, stond als outlet product te koop, 1-4 werkdagen levertijd. Prijs product circa €600, prijs bij concurrenten momenteel circa €900. Betreft een combinatie deal vanwege het bijleveren van een accessoire
- Zondag 26 juli direct achter de order aangemaild of de accessoire vervangen kan worden door een duurdere accessoire met bijbetaling van mijn kant
- Maandag 27 juli mail terug dat vanwege combinatie deal er geen andere accessoires geleverd kunnen worden. Ik zou mail krijgen wanneer het product het magazijn verliet. Geen woord over het niet leverbaar zijn
- Dindsdag 4 augustus mail dat product niet meer leverbaar is en de vraag of ik geld terug wil of een vervangend product wil uitzoeken
- Aangegeven dat ik graag het product alsnog ontvang, gezien deze ook leverbaar is bij andere webshops
- Antwoord terug dat webshop niet meer kan leveren omdat het een outlet product was, voor outlet geldt op=op wordt gesteld. Op=op stond niet bij het artikel zelf, noch is het terug te vinden in de voorwaarden op de website.
Als de webshop mij direct maandag 27 juli had laten weten dat het niet geleverd kon worden was het geen enkel probleem geweest voor mij. Echter hebben zij dit (langer dan de gestelde levertijd) niet gedaan en is het product wel leverbaar door bij leverancier of concurrent in te kopen (met vermoedelijk verlies voor de webshop).