Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mikeschat
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 13-12-2024
Mijn vraag:

Ik heb een tv waarop ik een chromecast aangesloten heb, deze zit in een group met twee google nest mini's. Ik wil graag video casten naar de chromecast, en dan de audio naar de nests toe sturen. Dit lijkt via de Google Home App niet mogelijk.

Heeft iemand ervaring met deze setup of een andere manier om een soortgelijke oplossing aan de praat te krijgen? Ik wil graag youtube, plex en netflix op de tv gebruiken.

Een eventuele oplossing waarvan ik weet dat deze werkt is een laptop direct aan de tv koppelen, en via chrome het tablad waarin de video staat casten naar de speaker group. Echter verlies ik in dit geval de gemakkelijke bediening vanaf mijn telefoon, die ik liever zou behouden.

Zolang het bedrag een beetje binnen de perken blijft ben ik ook zeker bereid om apparatuur bij te kopen mocht dit nodig blijken :)

Relevante software en hardware die ik gebruik:

chromecast 2, google nest mini(x2), raspberry pi 3b+

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Ik heb de setup die in mijn vraag beschreven staat gekoppeld aan mijn netwerk en in een speaker group zitten. maar dit werkt niet. Ik heb ook zowel raspbian als android tv op een raspberry pi 3b+ geinstalleerd, maar in beide gevallen bleek de pi niet krachtig genoeg om video's in browser af te spelen.

[ Voor 5% gewijzigd door mikeschat op 04-08-2020 17:58 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim230782
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-12-2024
Ben benieuwd of je met de nieuwe chromecast, Audio van Netflix kunt afspelen op de Nest Audio speakers. Tot nu toe kan ik dit volgens mij niet. Heb Speakergroep aan gemaakt op Google home ( chromecast en Google Home) maar helaas alleen werkend met Spotify maar geen geluid van Netflix over de Google Home Speaker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorgenv
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-04 14:10
Waarom zou je dit willen? Als het geluid van de nest mini's beter is dan het geluid van je tv kan je beter een nieuwe audio oplossing bij de tv zorgen, want het geluid van de mini's is echt crap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tim230782
Het geluid van de mini’s is inderdaad niet goed. Maar die bedoel ik niet. Ik bedoel de nieuwe nest Audio :

https://store.google.com/...Am5pEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legalfiction
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 04-06-2024
tim230782 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 06:20:
Het geluid van de mini’s is inderdaad niet goed. Maar die bedoel ik niet. Ik bedoel de nieuwe nest Audio :
Zelf wil ik ook gebruiken van Chromecast video en 2 van deze audio speakers, maar na onderzoek is het volgens mij nog niet mogelijk dit op een relatief eenvoudige manier op te lossen. Toch wel lichtelijk teleurstellend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 10:41
het is me wel gelukt om met een pc beeld te casten naar een apple tv (chromecast zou het ook moeten kunnen) en geluid naar een nest mini. Maar helaas wel met een computer, programma heet Airparrot 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tim230782
Google heeft nieuwe speakers uitgebracht: Nest Audio en Nieuwe Chromecast met Netflix knop op afstandsbediening maar zie nergens staan dat je het geluid van Netflix kan streamen naar de nieuwe Nest audio speakers..?
Zou inderdaad vreemd zijn als dat niet kan. Maar kan nergens terug vinden of dat werkt. Zal door blijven zoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legalfiction
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 04-06-2024
Hier een uitleg hoe mbv de nieuwe Chromecast naar Netflix gekeken kan worden met geluid op de Google nest speakers.

Afbeeldingslocatie: https://youtu.be/W8UEIKPTprM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdommel
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17-08-2024
Het is inmiddels wel mogelijk, maar door de omslachtigheid en het gebrek aan sync opties, lijkt het nog in beta testfase. Persoonlijk vind ik de off sync hoeveelheden wel acceptabel.

Getest met Chromecast gen3 en 2 gepairde Nest Audio's.

https://www.google.com/amp/s/www.androidheadlines.com/2020/11/nest-audio-chromecast-home-theater.html/amp

[ Voor 14% gewijzigd door mdommel op 03-12-2020 08:11 ]

Pagina: 1