Internetverbinding delen voor een SIP-telefoon

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reivilo2000
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 28-12-2024
Ik probeer een internetverbdinding te delen voor een sip telefoon
De share tab is er echter niet bij de eigenschappen van mijn netwerkverbinding (zie afbeelding)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/chG9uUIXOyl8Be7n6C1O5_uqZHw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/NzNuQEnzvykwQEq1lw30YgtI.png?f=user_large

Bij services ook bij Internet Connection Sharing gaan kijken, maar die staat op Automatic en Running.

Iemand enig idee hoe het komt dat die sharing tab er niet meer is?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Hoe wil je je verbinding delen als je maar één connectie hebt? Je kan niet tegelijkertijd je Wireless-AC 8265 inzetten als client én AP.

Als het een laptop betreft, sluit deze dan bedraad aan. Vervolgens delen via het Sharing tabblad die je er bij hebt gekregen.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reivilo2000
Het gaat hier over een laptop.

Je kunt via je wireless verbinding je sip-telefoon toch een ip laten krijgen? Sharing tabblad van screenshot in eerste post is ook van een laptop die enkel op wifi zit.

[ Voor 46% gewijzigd door Reivilo2000 op 04-08-2020 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Je bent wel erg summier over wat je wilt bereiken. De laptop heeft internettoegang via wifi, en die wil je delen met een sip-telefoon die bedraad is aangesloten op de laptop? Staat sharing voor de ethernetverbinding uit?

[ Voor 4% gewijzigd door GlowMouse op 04-08-2020 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reivilo2000
De tab sharing is gewoon niet zichtbaar op de laptop waar het probleem zich bevind, dat is het probleem.

Wat ik wil bereiken is een sip-telefoon een IP adres laten krijgen door hem bekabeld aan te sluiten op laptop die verbonden is met internet via wifi. Bij alle andere laptops lukt dat bij ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Heb je een screenshot van de sharingtab van de ethernetverbinding? Of anders de volledige output van ipconfig /all?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reivilo2000
Sharingtab is er niet, dat is net het probleem, je moet beter lezen ;-)

Alle output van ipconfig /all zet ik niet op een forum.

Maar toch bedankt voor de hulp. :-)

[ Voor 26% gewijzigd door Reivilo2000 op 04-08-2020 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-09 19:26
Als je maar 1 Netwerk interface hebt komt sharing niet.
Als je óók een UTP-NIC hebt naast de wifi kan het zijn dat sharing op die NIC staat ipc wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:33

DukeBox

loves wheat smoothies

Reivilo2000 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:35:
Alle output van ipconfig /all zet ik niet op een forum.
Waarom niet ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Reivilo2000 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:48:
Het gaat hier over een laptop.

Je kunt via je wireless verbinding je sip-telefoon toch een ip laten krijgen? Sharing tabblad van screenshot in eerste post is ook van een laptop die enkel op wifi zit.
En heeft de laptop in kwestie ook een ethernet aansluiting? Zo niet, dan is dat de reden dat er geen sharing tab is. Hoe je 't ook wendt of keert; je hebt twee NIC's (wired of wireless) nodig om je internet aansluiting te kunnen sharen. Slechts 1 NIC? ==> geen sharing tab

En je zou kunnen overwegen om wat vriendelijker te reageren op mensen die je proberen te helpen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Of hij heeft Windows Home, of de Internet Connection Sharing features zijn niet geïnstalleerd of het staat uit via Group Policy of MDM.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Pagina: 1