PoE NAS (of externe PoE SSD)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DealExtreme2
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-06 00:48
Ik ben op zoek naar een externe opslagmethode waarbij enkel PoE (Power Over Ethernet) voldoende is. De kabel ligt er namelijk al :)

Weet iemand van het bestaan van dergelijke kant en klare producten? Ik zou denken dat iedereen hier op zit te wachten :) Geen stroom nodig, makkelijk ergens wegstoppen :)

Mogelijk is het zelf te bouwen met SSD + Pi, maar mogelijk dat er al mensen iets geprobeerd hebben?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:38
POE splitter en bijv. een RPi en gaan :) Zo doe ik het met een aantal apparaten in huis. Een non-poe capable router heb ik zo ook POE gemaakt.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:29

nelizmastr

Goed wies kapot

Het lastige is dat je niet meer dan pakweg 25W over een enkele PoE poort krijgt (als je nog cat5/cat5e hebt liggen moet je ook niet meer willen). De gemiddelde NAS met meer dan 1 bay trekt dat alleen al met de schijven die je erin doet.

Er is wel ooit een product geweest dat doet wat je beschrijft, van een bedrijf genaamd Silvercor.

https://www.amazon.com/dp/B07H9PH75T/?tag=snbforums-20

Sinds pakweg 2013 zie ik er echter niets meer over.

Edit, is dit wat? Moet wel een splitter aan, want is geen native PoE, maar toch:

https://www.amazon.com/SS...NAS&qid=1596549776&sr=8-9

[ Voor 27% gewijzigd door nelizmastr op 04-08-2020 16:04 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DealExtreme2
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-06 00:48
Thanks! Ik zoek inderdaad alleen een remote opslag (of eigenlijk backup) mogelijkheid dus 1 drive is voldoende :)

En die SilverCor lijkt inderdaad precies wat ik zoek! Zo een mooi product, dat iedereen wil hebben; dat is vast waarom we er niks meer van horen ;)

Denk dat ik inderdaad ben aangewezen op de Splitter of een Pi. En bij een Pi moet het nog maar blijken of PoE voldoende power kan leveren voor het board EN een HD. Dan zal een SSD wel haast the way to go zijn vanwege stroomverbruik, maar 4TB is toch net wat betaalbaarder in de vorm van een een 2,5" hardeschijf :)

Aangezien het enkel een remote backup oplossing is, zou een power bank + pi + HD misschien ook nog wel mogelijk zijn. En dat ik vanuit de Pi de drive alleen gebruik op gezette tijden, en de power bank ondertussen kan opladen (middels PoE met splitter).

Al lijkt die SSK portable NAS (2e link van nelizmastr) vooralsnog de meest simpele way to go... Al is hij ook te koop op Aliexpress en zo een all-in-one 'its amazing also a powerbank'-apparaten geven soms ook nog wel wat frustratie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

En een Pi met PoE PiHAT en een usb stick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:19

ResuCigam

BOFH

Je zegt al een paar keer dat iedereen hierop zit te wachten maar ik denk dat de meeste mensen voor een simpeler oplossing gaan voor een (remote) backup: Je koopt een betrouwbare/bekend merk NAS en zet die op een plek waar wel stroom is.

We do what we must because we can.

Pagina: 1