Webshop onbereikbaar na bestelling

Pagina: 1
Acties:
  • 8.123 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• techjunky
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 07-08-2020
Beste Tweakers,

Begin Juli heb ik een redelijke bestelling gedaan aan servergerelateerde hardware bij een bekende webshop. Ik heb via tweakers de onderdelen vergeleken en gekozen voor de webshop waar de spullen op voorraad waren.
De reviews op tweakers waren een beetje gemixed maar met 13 reviews en een gemiddelde sore van 3.5 ster durfde ik het wel aan.
Alle spullen waren volgende de webshop "ruim op voorraad". Omdat ik de spullen snel nodig had voor een uitbreiding van onze servers heb ik gekozen om de spullen maar direct via iDeal te bestellen.

Na de bestelbevestiging bleef het echter stil. Na een aantal dagen heb ik geprobeerd om contact op te nemen met de klantenservice, echter wilt dit niet lukken.
Zowel telefonisch als per e-mail krijg ik geen contact, de telefoon blijft maar over gaan en niemand neemt op.

Nu, bijna een maand later, is de hoop mij een beetje in de schoenen gezakt. Het betreft een zakelijke bestelling bij een webshop die uitsluitend zakelijk verkoopt.

Omdat ik de webshop nog niet meteen door de slijk wil halen noem ik de naam liever niet publiekelijk. Maar hebben jullie nog tips wat ik kan doen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-10 18:40

ComputerHoed

Electronica <3

*knip* Vragen naar / gokken van de naam van de webshop is niet de bedoeling.

[ Voor 76% gewijzigd door Yorinn op 04-08-2020 10:11 ]

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als je nu google'd of op Twitter zoekt naar de shop, is daar een teken van leven of hebben meer klanten dezelfde problemen als jij hebt?

En heb je al betaald? Sorry, ja dus.

[ Voor 14% gewijzigd door Room42 op 04-08-2020 10:08 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• techjunky
@Room42 Nee helemaal niets, vind wel een paar reviews van 1 maand oud, meeste zijn niet overweldigend positief.

Net weer 30min de telefoon laten overgaan, niets daar, denk niet dat ze nog bestaan, of het gehele persooneelsbestand is op vakantie/thuis/ziek....

[ Voor 12% gewijzigd door Yorinn op 04-08-2020 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
techjunky schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:09:

@Room42 Nee helemaal niets, vind wel een paar reviews van 1 maand oud, meeste zijn niet overweldigend positief.

Net weer 30min de telefoon laten overgaan, niets daar, denk niet dat ze nog bestaan, of het gehele persooneelsbestand is op vakantie/thuis/ziek....
Zit het in de buurt? Dan kan je nog proberen even langs te rijden!

[ Voor 7% gewijzigd door Yorinn op 04-08-2020 10:12 ]

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
En de gegevens op KvK?

@Yorinn vvv Via iDeal, staat in de OP. ;) ;)

[ Voor 56% gewijzigd door Room42 op 04-08-2020 10:16 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Hoe heb je betaald? Als dit via PayPal of creditcard was, kan je het nog via hun spelen.

Via iDeal dus, zoals ook in de TS staat. :P

[ Voor 23% gewijzigd door Yorinn op 04-08-2020 10:17 ]

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rashnu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-06-2023
Schrijf ook alvast een review hier op T.Net, zodat er minder kans is dat er mensen in de zelfde ellende komen.
Maar inderdaad langs rijden, of iemand die wel in de buurt woont even zo gek te krijgen dat ze langs rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Haal ze even door het Insolventie register: https://insolventies.rechtspraak.nl/#!/zoeken/index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

rashnu schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:14:
Schrijf ook alvast een review hier op T.Net, zodat er minder kans is dat er mensen in de zelfde ellende komen.
Maar inderdaad langs rijden, of iemand die wel in de buurt woont even zo gek te krijgen dat ze langs rijden.
Een shopreview kan, nog niet, geschreven worden, gezien dit niet om een afgeronde shopervaring gaat. Zie ook https://tweakers.net/info/faq/pricewatch/#review-beoordeling hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rashnu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-06-2023
Yorinn schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:18:
[...]

Een shopreview kan, nog niet, geschreven worden, gezien dit niet om een afgeronde shopervaring gaat. Zie ook https://tweakers.net/info/faq/pricewatch/#review-beoordeling hiervoor.
Sorry goed punt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-10 17:13
[...]

Regels zijn regels of niet. Er is er in elk geval maar 1 die zakelijk verkoopt, 13 reviews en een 3.5 score heeft. Lijkt me goed om preventief te waarschuwen voordat mensen bedragen van gemiddelde zakelijke grootte gaan overmaken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
[...]

Een shopreview kan, nog, niet geschreven worden, gezien dit niet om een afgeronde shopervaring gaat. Zie ook https://tweakers.net/info/faq/pricewatch/#review-beoordeling hiervoor.
Dat weten we niet. Voor hetzelfde geld is het al einde verhaal :X Ik denk dat je met ruim een maand wachttijd in stilte wel kunt zeggen dat in ieder geval de klantenservice te wensen overlaat. :(
Dan heeft het weinig zin om weer zo zwart/wit op de regeltjes te gaan zitten.

TS kan de review altijd nog rectificeren, indien nodig.

[ Voor 4% gewijzigd door Room42 op 04-08-2020 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
[...]

Er kan toch al preventief een beoordeling worden gegeven waarin je duidelijk aangeeft dat de bestelling nog niet is afgerond maar de huidige stand van zaken behoorlijk negatief is voor deze webshop??

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

SR8

De laatste review op Trustpilot geeft hetzelfde beeld, geen contact.
Misschien een idee om daar een review te schrijven? Er wordt gereageerd op 81% van de negatieve reviews. Mogelijk wordt bij een negatieve review op TP wel contact met je opgenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• techjunky
Ik ben niet zo'n fan van shopreviews plaatsen voordat ik zeker weet wat er aan de hand is. Al heb ik wel al een PM van iemand met het zelfde verhaal van de zelfde webshop. Dus ik ben bang dat we hier te maken hebben met een omvallende/omgevallen webshop.

Ik vind ze nog niet in het Insolventie register.

Volgens mij hebben bij meer faillissementen zoals Afuture Tweakers ook contact opgenomen om te kijken wat er aan de hand was.
Ik weet niet of een modje hier iets in kan betekenen? Vind dat tweakers ten minste een waarschuwing op pricewatch kan plaatsen als er iets mis is.
Een medewerker van Tweakers kan mij een PM sturen voor de naam van de webshop.

[ Voor 36% gewijzigd door techjunky op 04-08-2020 10:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:40

OMD

[...]

Is dat zo?. Het is wettelijk bepaald dat een webwinkel binnen 30 dagen moet leveren tenzij een andere levertijd is afgesproken. Wanneer het niet binnen 30 dagen is geleverd praat je dus over een afgeronde shopervaring. Er is wettelijk gezien niets geleverd.

Zou wat zijn, krijg je 40 jaar lang geen spullen mag je geen review plaatsen omdat het geen afgeronde shopervaring is :X

Voor de goede orde, het is een vraag, ik ben hier serieus benieuwd naar :)

[ Voor 5% gewijzigd door OMD op 04-08-2020 10:58 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

OMD schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:55:
[...]

Is dat zo?. Het is wettelijk bepaald dat een webwinkel binnen 30 dagen moet leveren tenzij een andere levertijd is afgesproken. Wanneer het niet binnen 30 dagen is geleverd praat je dus over een afgeronde shopervaring. Er is wettelijk gezien niets geleverd.

Zou wat zijn, krijg je 40 jaar lang geen spullen mag je geen review plaatsen omdat het geen afgeronde shopervaring is :X
Mobiel is het allemaal net wat moeilijker werken dan achter een PC.

Maar als je onderstaande erop naslaat, kan er inderdaad een SR worden achtergelaten, als TS dat wilt.
Afgeronde aankoopervaring
Het gaat erom dat je ervaring met een webwinkel een afgeronde aankoop betreft. Je kunt daarom altijd, als hier specifiek om wordt gevraagd, een ordernummer of bestelbevestiging overleggen. Je hebt daarnaast geen openstaande acties meer met of bij de webwinkel, tenzij de wettelijke periode van 30 dagen tot levering is overschreden en je nog geen product hebt mogen ontvangen van de webshop. Per afgeronde aankoopervaring mag er één shopreview geplaatst worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• techjunky
Ik weet niet goed wat het plaatsen van slechte reviews nu gaat toevoegen.

Liever had ik nu wat duidelijkheid. Voor potentiële kopers vind ik dat de verantwoordelijkheid bij Tweakers ligt. Hun bieden een platform aan (pricewatch) waar hun ook geld mee verdienen. Vind dat ze op zijn minst kunnen kijken of de partijen op hun platform "gezond" zijn in de zin dat ze producten leveren.

Inmiddels krijg ik sterk de indruk dat de tent niet meer bestaat.
Iemand nog tips? Of is het afwachten tot een definitieve uitspraak en fluiten naar mijn centen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

techjunky schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 11:53:

Liever had ik nu wat duidelijkheid. Voor potentiële kopers vind ik dat de verantwoordelijkheid bij Tweakers ligt. Hun bieden een platform aan (pricewatch) waar hun ook geld mee verdienen. Vind dat ze op zijn minst kunnen kijken of de partijen op hun platform "gezond" zijn in de zin dat ze producten leveren.
En wat voegt een opmerking als deze toe? Er staan zoveel webshops in de Pricewatch, waardoor elke webshop controleren of ze nog 'gezond' zijn een onmogelijke taak wordt. Ik heb je eerdere vraag over het contact opnemen met de betreffende webshop al neergelegd bij de juiste persoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Inmiddels krijg ik sterk de indruk dat de tent niet meer bestaat.
Iemand nog tips? Of is het afwachten tot een definitieve uitspraak en fluiten naar mijn centen?
Enige wat je nu kan doen is de winkel in gebreken stellen via de officiële wegen. Raad pleeg desnoods even je rechtsbijstand als je die hebt over wat de juiste en correcte weg is. Gelukkig zelf niet niet meegemaakt :)

Een review helpt mensen zeker, Tweakers zal vast wel op de achtergrond dingen in de gaten houden maar het is nog altijd de keuze van de gebruiker (jij) om daar een bestelling te doen. Een review kan daar zeker ook aan bijdragen want ik ga er vanuit dat de reviews ook wel gemonitord worden.
En anders is de review om andere gebruikers te "waarschuwen" dat de winkel nergens meer op reageert en niks geleverd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• techjunky
@Yorinn

Oké goed ik snap jullie standpunt, maar ik hoop dat jullie mijn frustratie als gebruiker ook snappen. Ik gebruik jullie pricewatch graag omdat het in mijn zien de meest overzichtelijke en complete tool is om te zoeken naar de juiste onderdelen met meteen een link naar webshops.

Het zou fijn zijn als er een check aan deze webshops zat. Nogmaals, ik verwacht niet dat Tweakers iets aan mijn geval doet, ik heb op de link geklikt en ik heb de bestelling gedaan dat is geheel mijn risico. Enige wat ik mooi zou vinden is als Tweakers bij onraad of duidelijke gevallen waar iets mis is een melding zou plaatsen of de webshop (tijdelijk) uit pricewatch zou halen. Je ziet nu eenmaal vaak dat als een webshop in financieel zwaar weer zit ze de bestellingen gewoon aannemen om nog wat geld binnen te harken zonder daadwerkelijk spullen te leveren.

Wat voegt het toe aan deze discussie over mijn specifiek geval? Niets, maar ik denk dat dit deels mijn frustratie is dat ik mijn bestelde spullen niet binnen ga krijgen en in deze al wat lastigere tijd geld van het bedrijf uitgegeven heb dat we geen 2e keer kunnen spenderen.

@geforce5_guy
Bedankt, ik denk dat ik vanmiddag even met de rechtsbijstand bel om te kijken wat die kunnen betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online

Liever had ik nu wat duidelijkheid. Voor potentiële kopers vind ik dat de verantwoordelijkheid bij Tweakers ligt. Zij bieden een platform aan (pricewatch) waar ze ook geld mee verdienen. Vind dat ze op zijn minst kunnen kijken of de partijen op hun platform "gezond" zijn in de zin dat ze producten leveren.
[...]
De shopreviews zijn community driven. Dus als wij (jij) er geen input aan levert, zal er niks veranderen.

De pricewatch is inderdaad een betaald advertentieplatform van Tweakers. Shops kunnen zich daar profileren door de laagste prijs te hebben. Waarschijnlijk is er nog betaald (dan wel de aanmaning de deur uitgestuurd), dus zal Tweakers de shop niet verwijderen. Over het verwijderen van slechte shops lopen al veel topics (*kuch* Max ICT *kuch*).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:21
En wat denk je dat er gebeurd als tweakers een shop uit de pricewatch haalt? Orders lopen nog verder terug waardoor het faillissement alleen maar versneld word....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
stylezzz schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 12:24:
En wat denk je dat er gebeurd als tweakers een shop uit de pricewatch haalt? Orders lopen nog verder terug waardoor het faillissement alleen maar versneld wordt....
:?

Dus dan kunnen er beter nog meer klanten de dupe van het faillissement worden dan al het geval is? Heel rare redenatie dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:40

OMD

En wat denk je dat er gebeurd als tweakers een shop uit de pricewatch haalt? Orders lopen nog verder terug waardoor het faillissement alleen maar versneld word....
Dat is niet per definitie waar natuurlijk. Het is aanname dat er (veel) orders binnenkomen via Pricewatch, je hebt echter geen inzicht in hun ordersysteem en/of een conversie analyse van welk verkoopplatform zij orders binnen harken. Misschien had TS wel de eerste order van het jaar via de pricewatch ;)

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 19:38
Room42 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 12:23:
Over het verwijderen van slechte shops lopen al veel topics (*kuch* Max ICT *kuch*).
Achja tweakers en de persgroep helpen dit deel van hun eigen site (pricewatch en shopreviews) zelf omzeep op deze manier. Ik vertrouw er in iedergeval niet meer op. Het is hooguit nog een van de inputs, zonde maar het is niet anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:De algemene discussie over de Pricewatch en de Shopreviews mag stoppen hier. Die helpt TS niet verder met zijn probleem. Die discussie kan eventueel in een (nieuw) topic in Pricewatch gevoerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindwarper
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-10 06:52
Wat betreft rechtsbijstand inschakelen, is zeker een goed idee.
Zou ik zeker aanbevelen...

Uit het topic haal ik dat het om zakelijke bestelling gaat dus met geld van het bedrijf zelf ?
In het geval van dat het antwoord op deze vraag ja is...

...dan zou ik alle relevante documenten van de bestelling geven aan of opsturen naar de legal department (juridische zaken) van jouw bedrijf.
Die hebben daar mensen werken die beter weten van administratieve en juridische zaken...

Is dat een idee ?

Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
mindwarper schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 12:36:
[...] ...dan zou ik alle relevante documenten van de bestelling geven aan of opsturen naar de legal department (juridische zaken) van jouw bedrijf.
Die hebben daar mensen werken die beter weten van administratieve en juridische zaken...
Ik vind hem niet als een enterprise overkomen, jij wel? Ik denk dat als ie het doorstuurt naar 'legal' hij het alsnog zelf op mag knappen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Room42 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 12:25:
[...]

:?

Dus dan kunnen er beter nog meer klanten de dupe van het faillissement worden dan al het geval is? Heel rare redenatie dit.
Wie zegt dat er hier sprake is een faillisement? Als een shop even niet bereikbaar is op spullen levert kunnen er tal van andere oorzaken zijn. Wellicht een technisch probleem, misschien vakantieperikelen..... Of misschien zit het halve bedrijf in quarantaine vanwege corona.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
stylezzz schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 12:40:
[...]

Wie zegt dat er hier sprake is een faillisement?
Dat zei je zelf:
[...] waardoor het faillissement alleen maar versneld wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Lezen is moeilijk blijkbaar. Ik zeg nergens dat er in dit geval sprake is van een faillissement. Het was meer een algemene opmerking dat indien een shop al in grote financiële problemen verkeerd het door tweakers verwijderen van alle prijzen in de pricewatch het proces alleen maar zal versnellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
stylezzz schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 12:48:
[...]

Lezen is moeilijk blijkbaar. Ik zeg nergens dat er in dit geval sprake is van een faillissement. Het was meer een algemene opmerking dat indien een shop al in grote financiële problemen verkeerd het door tweakers verwijderen van alle prijzen in de pricewatch het proces alleen maar zal versnellen.
Exact. En waarom zou je daar dan nog meer nietsvermoedende mensen op laten gokken? Dat wordt echt niet zomaar opgelost door een paar extra orders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Dat zou ik niet weten. Maar dan verzanden we weer in de discussie wat de criteria zouden zijn dat tweakers prijzen zou gaan verwijderen. En daar zijn al tig topics over....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Room42 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 12:23:
[...]

De shopreviews zijn community driven. Dus als wij (jij) er geen input aan levert, zal er niks veranderen.
Als de shop al offline is. lijkt een shop review overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 13:13:
[...]

Als de shop al offline is. lijkt een shop review overbodig.
Als ik @techjunky goed begrijp is de website nog gewoon operationeel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LukeS
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-10 10:26
Ze reageren zojuist in ieder geval wel op de shopreview van TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-10 23:11

DataGhost

iPL dev

Room42 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 12:51:
[...]

Exact. En waarom zou je daar dan nog meer nietsvermoedende mensen op laten gokken? Dat wordt echt niet zomaar opgelost door een paar extra orders.
Nja, dit is juist de reden dat een shop/bedrijf geen enkele informatie over een naderend faillissement aan mag kondigen, daarmee verzegel je het zo ongeveer omdat je dan al je (potentiële) klanten kwijtraakt en daardoor kan je misschien persoonlijk aansprakelijk gehouden worden. Juist het aannemen van meer orders is doorgaans de enige manier om uit die situatie te komen. Verder heeft Tweakers geen enkele inzage in de financiële status van een shop (en mag dat niet krijgen dus) dus het enige moment dat de shop uit de PW gehaald kan worden is als het faillissement uitgesproken is.

[ Voor 12% gewijzigd door DataGhost op 04-08-2020 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
DataGhost schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 13:34:
[...] dus het enige moment dat de shop uit de PW gehaald kan worden is als het faillissement uitgesproken is.
Of als de rekening (aan Tweakers) niet meer betaald wordt. ;) Maar... Het wel of niet in de Pricewatch staan van de shop is ook niet relevant. Het ging over het plaatsen van de shopreview.

Maar al met al denk ik dat we nu op input van TS moeten wachten. Hij zal het bij zijn rechtsbijstand inschakelen, begreep ik. Die zullen wellicht wat meer druk kunnen leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Ik zou graag het advies willen meegeven om bij een volgende aankoop, toch even wat reviews te lezen ipv enkel naar de gemiddelde score te kijken. Daar zit vooral de kracht van de shopreviews sectie hier op tweakers.

Ik zie dat tweakers ook bij shopreviews aangeeft hoe ze tot stand zijn gekomen. Zo zie ik vaak een duidelijke splitsing in beoordelingen tussen gesponsorde (overwegend positieve) beoordelingen en beoordelingen uit eigen beweging (overwegend negatief). Ook aan de eventuele reacties van de betreffende shop kun je vaak afleiden hoe ze omgaan met klachten.

[ Voor 6% gewijzigd door LA-384 op 04-08-2020 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MustacheNick
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-09 12:09
*knip* De naam van de (web)winkel en de disucssie hierover mag achterwege blijven, zoals eerder ook is gemeld.

[ Voor 81% gewijzigd door Yorinn op 04-08-2020 14:40 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• techjunky
Er zit plots beweging in, ik wacht het even af voordat ik verdere stappen neem. Bedankt voor al jullie advies, en zodra het opgelost is laat ik hier even wat weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MustacheNick
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-09 12:09
MustacheNick schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:25:
[mbr]*knip* De naam van de (web)winkel en de disucssie hierover mag achterwege blijven, zoals eerder ook is gemeld.[/]
Duidelijk... Ik zal niks verklappen :X :X

@techjunky Ik hoop dat je er goed uit komt, Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-10 15:35
De naam zal ik niet noemen, maar ik heb de shopnaam gezien door een linkje naar de reviews die iemand postte. En als ik TS was dan zou ik vriendelijk bedanken, gebruik maken van de 14 dagen bedenk tijd en iets meer uitgeven bij een andere webshop.

De reacties van de shop op reviews is om te huilen, zo ga je niet met klanten om 8)7 maar @techjunky moet dit natuurlijk zelf weten, zolang hij maar tevreden is straks

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 17:08

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

@hollandnick Gezien het een zakelijke bestelling is geldt er geen bedenktermijn.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
hollandnick schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:43:
[...] En als ik TS was dan zou ik vriendelijk bedanken, gebruik maken van de 14 dagen bedenk tijd en iets meer uitgeven bij een andere webshop. [...]
Zakelijk is de 14 dagen WKOA bedenktijd niet van toepassing. Of is het een policy van de shop zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:44

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

stylezzz schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 12:40:
[...]

Wie zegt dat er hier sprake is een faillisement? Als een shop even niet bereikbaar is op spullen levert kunnen er tal van andere oorzaken zijn. Wellicht een technisch probleem, misschien vakantieperikelen..... Of misschien zit het halve bedrijf in quarantaine vanwege corona.
Dan mogen ze dat wel netjes duidelijk maken op hun site, en hun telefoonbeantwoorder?
Ik neem aan dat ze die mogelijkheden ook vanaf huis hebben?

Als ze geen bericht over hun vertraging in de verwerking hebben geplaatst, is het een mooi argument om ze mee om de oren te slaan.

Maar goed, ik hoor al voortgang hierboven :)
Hopelijk komt alles tot een goed eind, en ik hoop dat we ook gaan weten wat er aan de hand was.

[ Voor 11% gewijzigd door AW_Bos op 04-08-2020 22:12 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Of de schade aan anderen wordt alleen maar groter omdat ze het geld kwijt zijn.

Red je 100 mensenlevens door iets bekend te maken over een persoon of red je 1 persoon zijn privacy met het risico dat er 100 dood gaan.

Overigens zit ik de reacties van *knip* shop door te lezen op de reviews, maar enig gevoel voor relativatie en respect voor klanten is niet te bekennen. Altijd de fout van klanten, blijkbaar order systeem niet op orde en dan de kleinerende schofterige toon.....

[ Voor 21% gewijzigd door Yorinn op 05-08-2020 08:24 . Reden: Naam webshop weggehaald, gezien deze nog niets van doen heeft in de discussie. ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWCRay
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05-10 23:31
Met @Wim-Bart . Ongelofelijk de reacties in de shopreviews. Dat je daar überhaupt bestelt snap ik niet. De positieve reacties zijn veelal 0-posters...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

TWCRay schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 07:00:
Met @Wim-Bart . Ongelofelijk de reacties in de shopreviews. Dat je daar überhaupt bestelt snap ik niet. De positieve reacties zijn veelal 0-posters...
Klopt, wanneer je de reacties ziet denk je, deze toko is echt niet zuiver.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 19:38
Wim-Bart schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 22:44:
[...]

Of de schade aan anderen wordt alleen maar groter omdat ze het geld kwijt zijn.

Red je 100 mensenlevens door iets bekend te maken over een persoon of red je 1 persoon zijn privacy met het risico dat er 100 dood gaan.

Overigens zit ik de reacties van [Mbr]*knip* shop[/] door te lezen op de reviews, maar enig gevoel voor relativatie en respect voor klanten is niet te bekennen. Altijd de fout van klanten, blijkbaar order systeem niet op orde en dan de kleinerende schofterige toon.....
Hoe kan dat nou ?!?
Ze adverteren zelf op tweakers met pijlsnelle communicatie en niet vingerwijzen:
Kortom...
De laagste prijs, pijlsnelle communicatie met mensen die verstand van zaken hebben en niet vingerwijzen: BEAT THAT
Overigens dat die club nog bestaat, bij mijn weten was het een decennium geleden ook al een matige toko.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Gezien TS inmiddels contact heeft met de webshop en het hier inmiddels alleen over de naam / slogan van betreffende webshop en het bashen ervan gaat, gaat dit topic op slot.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.