Is iemand hier bekend met de regels met betrekking tot een overkapte fietsenstalling in de voortuin? Op de website van de gemeente waar ik woon kon ik er niks over vinden. Ik lees op internet dat sommige gemeentes een maximale hoogte van 1 meter aanhouden, maar dat het overal weer anders is of simpelweg niet gehandhaafd wordt. Ik kan mij zomaar voorstellen dat je bij gemeentes die wel controleren er een vergunning voor moet aanvragen.
Eind 2021 is mijn nieuwbouwwoning klaar. Ik woon met mijn achtertuin straks aan het water in een tussenwoning en heb daarom geen poort/achterom. Nu heb ik de optie om het huis te laten bouwen met een inpandige berging, maar dat kost ontzettend veel ruimte. Ik heb enkel mijn fietsen in de berging zitten. Als ik een fietsenoverkapping in de voortuin zou nemen, dan zou dit voor mij een ideale oplossing zijn en kan ik een hele mooie grote keuken laten plaatsen.
Het wordt overigens echt geen joekel van een hok, maar zoiets als dit:

– lengte, 2500 mm.
– breedte, 1850 mm.
– hoogte, 1450 mm.
Ik zie ook dat mensen hem soms ingraven, zodat het maar maximaal 1 meter hoog wordt. Is dat de garantie dat men hier achteraf geen gezeur meer mee kan krijgen? Of verschilt dat ook weer per gemeente?
Als iemand ervaringen heeft, dan hoor ik die graag
Eind 2021 is mijn nieuwbouwwoning klaar. Ik woon met mijn achtertuin straks aan het water in een tussenwoning en heb daarom geen poort/achterom. Nu heb ik de optie om het huis te laten bouwen met een inpandige berging, maar dat kost ontzettend veel ruimte. Ik heb enkel mijn fietsen in de berging zitten. Als ik een fietsenoverkapping in de voortuin zou nemen, dan zou dit voor mij een ideale oplossing zijn en kan ik een hele mooie grote keuken laten plaatsen.
Het wordt overigens echt geen joekel van een hok, maar zoiets als dit:

– lengte, 2500 mm.
– breedte, 1850 mm.
– hoogte, 1450 mm.
Ik zie ook dat mensen hem soms ingraven, zodat het maar maximaal 1 meter hoog wordt. Is dat de garantie dat men hier achteraf geen gezeur meer mee kan krijgen? Of verschilt dat ook weer per gemeente?
Als iemand ervaringen heeft, dan hoor ik die graag
Beauty is in the eye of the beerholder