Waar zijn deze twee onbekende gebruikers van?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berethorn
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 04-05-2021
(Op verzoek: *knip*)

Ik heb Windows 10 schoon op mijn net geformatteerde harde schijf gezet zonder. Zonder internetverbinding erop gezet omdat eerst de drivers erop moeten met de hand. En dit formatteren en Windows erop zetten heb ik wel 8 keer gedaan de afgelopen 2 weken omdat ik gek werd van niet alles in de juiste volgorde te installeren. Nu na de 8ste keer was alles geslaagd. Heb Windows erop gezet met mijn product code die ik ooit van Dell kreeg voor Windows 7 (dus ja ben ooit al overgestapt naar Windows 10 omdat ik anders nooit Windows 10 zo had kunnen installeren). Verder Steam, BullGuard Premium en BullGuard VPN erop gezet en ben altijd met dezelfde VPN verbonden geweest sinds de aanschaf een tijdje terug. Na BullGuard Microsoft Office Home and Student 2010 erop gezet en daarna pas de Windows updates laten uitvoeren. Heb bij de installatie van Office 2010 ook gevraagd dit product online te laten registreren zodat ik niet met deze huidige Windows ooit opnieuw mijn product code hoef in te voeren. Hierna nog wat andere programma's erop gezet.

Heb hier ook al in gekeken: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\SecurityManager\CapabilityClasses\AllCachedCapabilities

Kon niks in AllCachedCapabilities vinden wat overeenkomt met de onbekende gebruikers uit de screenshot.. Wat me ook opvalt is dat ze beide bijna identiek zijn. De ene begint met S-1-15-2-... en de andere begint met S-1-15-3-...

Verder, ze staan alleen in de Eigenschappen en dan Beveiliging van alle installatieprogramma's die ik met de huidige Windows van het internet gedownload heb. En ze zijn alleen gemachtigd om te lezen.

En ik dacht post dit ook gelijk even:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/otYMukticnhIwEL9GW2vw2ISsME=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ERehlJ2DE19dzirsQxKxudLJ.png?f=fotoalbum_large

Heb een mooie Adobe Premiere Pro als een van de laatste programma's erop gezet (screenshot is van de uploader van de YouTube video waarin diegene uitlegt hoe Adobe Premiere Pro het beste op je pc te zetten), en als ik naar de het installatieprogramma van Adobe Premiere Pro ga staat er bij Eigenschappen en Beveiliging helemaal geen onbekend account. En bij het installatieprogramma van Microsoft Office Home and Student 2010 ook niet. Maargoed, had die twee installatieprogramma's ook niet van internet gedownload met de huidige Windows maar via een andere harde schijf.

En dan nog iets, ik ontkoppel altijd eerst mijn tweede interne harde schijf die ik al 10 jaar gebruik als ik mijn primaire harde schijf formatteer om er een schone Windows 10 erop te zetten. Dan na de installatie schakel ik de computer uit en koppel ik de tweede interne harde schijf weer aan. Dan zet ik de computer aan en zet ik de drivers erop. En daarna sluit ik pas het internet aan. Beste manier.

[ Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 05-08-2020 05:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Dat bestand, komt dat van een andere schijf? Die schijf die je gebruikte bij een vorige Windows?

Want dan is dat de vorige account, en die attributen worden behouden, maar de naam kan nu niet meer worden opgezocht.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Berethorn schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 02:08:
En ik dacht post dit ook gelijk even:

[Afbeelding]

Heb een mooie Adobe Premiere Pro als een van de laatste programma's erop gezet (screenshot is van de uploader van de YouTube video waarin diegene uitlegt hoe Adobe Premiere Pro het beste op je pc te zetten), en als ik naar de het installatieprogramma van Adobe Premiere Pro ga staat er bij Eigenschappen en Beveiliging helemaal geen onbekend account. En bij het installatieprogramma van Microsoft Office Home and Student 2010 ook niet. Maargoed, had die twee installatieprogramma's ook niet van internet gedownload met de huidige Windows maar via een andere harde schijf.
Goed idee ja om te koop te gaan lopen met 't feit dat je illegale software gebruikt op een forum waar dat niet getolereerd wordt :F Sowieso: op 't moment dat je met dergelijke meuk aan de slag gaat is de kans enorm dat je er rommel (virussen/malware/whatever) mee binnenhaalt.

Verder heb je. afgaand op je vorige topics, een nogal eigenaardige manier van werken. Van (constant) her-formatteren en installeren tot "ontkoppeld" installeren zonder internet, dan pas externe drives koppelen met andere/oudere windows versies, dan pas drivers installeren en met internet verbinden en andere rare fratsen. Ik heb 't idee dat je nogal e.e.a. achterwege laat dat ook te maken heeft met online activaties o.i.d.

[ Voor 17% gewijzigd door RobIII op 04-08-2020 02:26 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berethorn
Nee alles in de map Downloads heb ik met deze huidige Windows 10 en huidige computernaam gewoon van internet gedownload. Alleen bij gedownloade installatie-setup bestanden (echt een paar maar zoals je ziet) staan deze onbekende account onder Beveiliging. Verder nergens. Ja heb begin januari die Seagate 2TB gekocht en Windows 7 erop gezet. Toen overgestapt naar Windows 10. Daarna (de laatste twee weken) 8 keer Windows 10 erop gezet met de oude Windows 7 product code en voorafgaand aan iedere installatie de schijf ook steeds geformatteerd. 8 keer is wel vaak. Maargoed schijf is pas 7 maanden oud dus die houdt het nog wel wat jaren vol zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berethorn
RobIII schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 02:19:
[...]

Goed idee ja om te koop te gaan lopen met 't feit dat je illegale software gebruikt op een forum waar dat niet getolereerd wordt :F Sowieso: op 't moment dat je met dergelijke meuk aan de slag gaat is de kans enorm dat je er rommel (virussen/malware/whatever) mee binnenhaalt.
Had dit ooit van mediafire gedownload maar niet met mijn huidige Windows (dus had dit vanaf een andere schijf erop gezet dit keer). En nee deze onbekende accounts hebben niks met virussen of malware te maken lijkt erop. Merk niks daarvan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Uh, dat is nou net de crux van een goed virus. Die blijft stilletjes op de achtergrond je logins en toetsaanslagen en webcambeelden doorsturen zonder dat jij daar erg in hebt. En hoe kom je aan de illusie dat die VPN je veilig maakt voor dit soort zaken :?

Alternatief is, wat @Snake zegt: je hebt iets van een vorige installatie gekopieerd en dus een user-id "meegekregen" dat onder je huidige windows (uiteraard) niet (meer) bekend is. Verwijder die user(s) dan en klaaaaar.
Berethorn schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 02:26:
En nee deze onbekende accounts hebben niks met virussen of malware te maken lijkt erop.
Eens, maar je loopt desalniettemin een behoorlijk risico op virussen/malware op deze manier. En ik zou die conclusie (niet gerelateerd) ook niet té gauw trekken want, zoals ik in mijn edit zei, ik heb behoorlijk 't idee dat je hier nogal het e.e.a. achterwege laat... Wat jij doet met jouw systeem moet je lekker zelf weten, maar nadat ik die screenshot zag was je installatie, in mijn ogen, al afgeschreven - all bets are off met dergelijke meuk. Upload dit "handige rar bestand" anders eens naar https://virusscan.jotti.org/.

[ Voor 62% gewijzigd door RobIII op 04-08-2020 02:34 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-10 16:22

MrMonkE

★ EXTRA ★

Snake schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 02:12:
Dat bestand, komt dat van een andere schijf? Die schijf die je gebruikte bij een vorige Windows?

Want dan is dat de vorige account, en die attributen worden behouden, maar de naam kan nu niet meer worden opgezocht.
Dit.

Verder zou je nog Trend Micro Housecall kunnen proberen of een AVG of wie danook bootdisk om je PC op virussen te checken. En verdachte files kun je naar virustotal website sturen voor analyse.
Ik weet niet wat je met Photoshop allemaal doet maar misschien kan KRITA dit ook, en da's vrij verkrijgbaar. Net als Paint.NET. Krita heeft mijn persoonlijk voorkeur boven Paint.NET.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berethorn
RobIII schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 02:27:
[...]

Uh, dat is nou net de crux van een goed virus. Die blijft stilletjes op de achtergrond je logins en toetsaanslagen en webcambeelden doorsturen zonder dat jij daar erg in hebt. En hoe kom je aan de illusie dat die VPN je veilig maakt voor dit soort zaken :?

Alternatief is, wat @Snake zegt: je hebt iets van een vorige installatie gekopieerd en dus een user-id "meegekregen" dat onder je huidige windows (uiteraard) niet (meer) bekend is. Verwijder die user(s) dan en klaaaaar.

[...]

Eens, maar je loopt desalniettemin een behoorlijk risico op virussen/malware op deze manier. En ik zou die conclusie (niet gerelateerd) ook niet té gauw trekken want, zoals ik in mijn edit zei, ik heb behoorlijk 't idee dat je hier nogal het e.e.a. achterwege laat... Wat jij doet met jouw systeem moet je lekker zelf weten, maar nadat ik die screenshot zag was je installatie, in mijn ogen, al afgeschreven - all bets are off met dergelijke meuk. Upload dit "handige rar bestand" anders eens naar https://virusscan.jotti.org/.
Precies dat rar bestand met Adobe Premiere Pro dat is dus te groot om te uploaden. Maar ziet er niet verdacht uit. De setup in de rar is gewoon van Adobe. Die 3 aangepaste mapjes die je daarna in de Program Files map van Adobe Premiere Pro dient te plaatsen om het te laten werken, niet helemaal van Adobe meer lijkt me duidelijk. Maargoed, BullGuard Premium heeft geen problemen gevonden, zowel niet voor de rar als voor de zooi in uitgepakte staat. Dus dat zit wel goed. Kans is vrijwel zeker dat hier niks mee aan de hand is. Maargoed, vrijwel.. De volle 100% is iets wat heel lastig is, zeker op lange termijngebruik van dezelfde Windows.

En ja deze rar heb ik van de andere interne schijf overgezet, evenals de setup voor Microsoft Office 2010. En bij deze setup bestanden staan er ook geen onbekende accounts onder Eigenschappen en Beveiliging. Echt ALLEEN onder Eigenschappen en Beveiliging van de setup bestanden die ik met de huidige Windows installatie gedownload heb. Dus bij Microsoft Edge, VLC en WinRAR bijvoorbeeld zoals je wel kunt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Berethorn schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 02:59:
Precies dat rar bestand met Adobe Premiere Pro dat is dus te groot om te uploaden. [...] Die 3 aangepaste mapjes die je daarna in de Program Files map van Adobe Premiere Pro dient te plaatsen om het te laten werken, niet helemaal van Adobe meer lijkt me duidelijk.
Als je die bestanden dan eens uploadt i.p.v. de complete rar 8)7
Ik denk dat je ontzettend naïef bent ;)

Maar goed, nogmaals: die useraccounts komen érgens vandaan; als jij bij hoog en laag beweert dat ze niet van een andere installatie komen én dat er geen vieze dingen op je PC aanwezig zijn dan hebben de kaboutertjes het gedaan? Als het dan volgens jou toch allemaal veilig is en geen kwaad kan dan klik je op bewerken en mikker je ze weg. Opgelost.

Edit: zit/zat je PC in een domein? Hoe / waar heb je je windows geactiveerd? Ook een "creatieve" oplossing voor de activatie daarvan gebruikt?

[ Voor 59% gewijzigd door RobIII op 04-08-2020 03:22 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berethorn
RobIII schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 02:19:
[...]

Verder heb je. afgaand op je vorige topics, een nogal eigenaardige manier van werken. Van (constant) her-formatteren en installeren tot "ontkoppeld" installeren zonder internet, dan pas externe drives koppelen met andere/oudere windows versies, dan pas drivers installeren en met internet verbinden en andere rare fratsen. Ik heb 't idee dat je nogal e.e.a. achterwege laat dat ook te maken heeft met online activaties o.i.d.
Ja ik installeer uiteraard door eerst te formatteren en daarna te installeren zodat alles schoon is, dat is normaal. En voordat ik installeer is uiteraard de tweede interne schijf LOSGEKOPPELD zodat de pc niet per ongeluk een fout maakt met die tweede interne schijf. Na het installeren gaat de computer uit en sluit ik die tweede interne schijf weer aan. En installeren zonder internet eerst omdat ik EERST (zodra de tweede interne schijf weer aan de computer vast zit) de drivers er op wil zetten met de hand en DAARNA pas Windows wil laten zoeken naar drivers.. Gaat om NVIDIA drivers o.a. Externe drives koppel ik nog helemaal niet vast in dit stadium.. Eerst alle overige drivers zoeken zodra internet aan is en dan antivirussoftware en dan Microsoft Office en dan pas Windows voor het eerst laten updaten. Logisch. Dan overige programma's erop. En dan pas de backup aan bestanden via mijn externe schijf terugzetten.

Die volgorde dus. Hiervoor deed ik het wel eens fout. Daarom ook 8 keer opnieuw gedaan. Had problemen met BullGuard en nu niet meer. Slim van mij. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik vind 't vooral heel omslachtig; in de Windows98 tijd deed je dit nog zo. Als je onzeker van jezelf bent is de tweede schijf loshalen tijdens de installatie nog wel 'slim' inderdaad om fouten te voorkomen (maar totaal onnodig verder). En de rest van het moeilijke verhaal zie ik echt niet. Gewoon alles installeren en laten updaten; daar is weinig volgorde voor nodig en al helemaal geen offline gedoe en weet ik het. Misschein dat ik als non-hardcore gamer daarmee een anderhalve frame per sec. verlies op een nét-niet NVidia driver-dingetje ofzo maar ik geloof er geen kont van dat dat op een doorsnee installatie ook maar iets uitmaakt.

Maar dat doet ook allemaal totaal niet terzake in dit topic; dus misschien wil je even focussen op je probleem ipv de randzaken ;)
Berethorn schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 03:12:
Hiervoor deed ik het wel eens fout.
Er is IMHO niet echt een 'fout'...
Berethorn schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 03:12:
Daarom ook 8 keer opnieuw gedaan.
Dan doe je écht iets ontzettend raars. Of je vertelt maar het halve verhaal. Of je dénkt dat er iets fout is wat helemaal niet fout is.

[ Voor 20% gewijzigd door RobIII op 04-08-2020 03:19 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berethorn
RobIII schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 03:04:
[...]

Als je die bestanden dan eens uploadt i.p.v. de complete rar 8)7

[...]

Ik ken heel die Bullguard niet, maar je zweert er nogal bij schijnbaar. Gek, want 't ding wordt in geen enkele serieuze test opgenomen.

[...]

Ik denk dat je ontzettend naïef bent ;)

Maar goed, nogmaals: die useraccounts komen érgens vandaan; als jij bij hoog en laag beweert dat ze niet van een andere installatie komen én dat er geen vieze dingen op je PC aanwezig zijn dan hebben de kaboutertjes het gedaan? Als het dan volgens jou toch allemaal veilig is en geen kwaad kan dan klik je op bewerken en mikker je ze weg. Opgelost.

Edit: zit/zat je PC in een domein? Hoe / waar heb je je windows geactiveerd? Ook een "creatieve" oplossing voor de activatie daarvan gebruikt?
Heb Windows 7 tien jaar geleden bij mijn Dell Inspiron 580 gekregen met product code. En ook een productcode voor Microsoft Office 2010. De code zal een keer door Dell zelf gebruikt zijn (denk ik omdat Windows er anders denk ik nooit op had kunnen staan toen ik de pc in huis had). Daarna nog 3 keer Windows erop gezet vanwege een oude harde schijf en dat soort dingen. Nu 8 keer in twee weken omdat ik de volgorde van installeren uiterst belangrijk vind. En daar heb ik een heel goed punt. Ik heb eindelijk mijn pc goed in elkaar gezet na al die tijd. Dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Berethorn schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 03:17:
Nu 8 keer in twee weken omdat ik de volgorde van installeren uiterst belangrijk vind.
Dat mag, en dat is helemaal dikke prima d:)b Maar het ZOU niets uit moeten maken.
En daar heb ik een heel goed punt.
Daar verschillen we dus van mening ;)

Maar nogmaals: wellicht handig(er) om weer terug ontopic te gaan? Heb je die cracks al eens geupload zoals ik zei?

[ Voor 10% gewijzigd door RobIII op 04-08-2020 03:22 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berethorn
Oh en geen idee over of ik in een domein zit. Denk het niet, ben gewoon thuisgebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berethorn
Maargoed ik activeer ALTIJD met productcode terwijl er geen internet aansluiting is. Internet koppel ik later dus aan zoals ik hierboven al beschreef. Ik ben ervan overtuigd dat het echt niks met virussen of malware te maken heeft. Verder geen idee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berethorn
RobIII schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 03:20:
[...]

Maar nogmaals: wellicht handig(er) om weer terug ontopic te gaan? Heb je die cracks al eens geupload zoals ik zei?
Die ''cracks'' zijn erg veel bestanden. Kan niet allemaal uploaden. Echt te groot. KAN NIET. Teveel dll's en exes.

Is veilig zei ik toch? Heb een aantal zips wel kunnen uploaden om helemaal zeker te zijn. Geen enkele van de 15 scanners heeft ook maar iets gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:57
Berethorn schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 03:42:
[...]

Die ''cracks'' zijn erg veel bestanden. Kan niet allemaal uploaden. Echt te groot. KAN NIET. Teveel dll's en exes.

Is veilig zei ik toch? Heb een aantal zips wel kunnen uploaden om helemaal zeker te zijn. Geen enkele van de 15 scanners heeft ook maar iets gevonden.
Nee, JIJ kan het niet uploaden. Dat maakt het nog niet veilig.

Volgens mij is je hoofdvraag afgesloten: waar komen die andere SID's vandaan. Vervolgens ben je alleen maar bezig om Rob's vragen te negeren óf te bagetalliseren.

Afgezien van de 100% illegaalheid, want je bent particulier, en de BSA doet hier niets mee, is het vornnamelijk heel erg stom. Je kan voor een paar tientjes windows kópen. Ik heb zelf erg goede ervaringen met Affinity, dus illegaal Photoshop hacken is niet het probleem.

Maar wij zien het wel weer. Het volgende topic met een hulpvraag inzage bestanden met een vreemde naam, en je trouwfoto's zijn allemaal weg. Geen tijd voor een backup, want moeilijk. En ik zie op mijn server weer vreemde aanvallen vanaf jouw IP...

RANT? Yip. OFF TOPIC? Mwhoah. Steek íets geld erin, en je hebt een mooiere wereld.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berethorn
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8rRQD1oTWOAcjy01JjU1RYYDL8w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TvTwJigqFM3qcKJXYGrnGUQh.png?f=fotoalbum_large

Alle bestanden in deze map 'Downloads' hebben dus die 2 onbekende accounts in Beveiliging staan voor de duidelijkheid. En deze bestanden heb ik GEDOWNLOAD en NIET overgezet. Heb later nog wel bijna 900GB ofzo aan backupbestanden overgezet van mijn externe schijf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berethorn
DiedX schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 03:56:
[...]

Volgens mij is je hoofdvraag afgesloten: waar komen die andere SID's vandaan. Vervolgens ben je alleen maar bezig om Rob's vragen te negeren óf te bagetalliseren.

Afgezien van de 100% illegaalheid, want je bent particulier, en de BSA doet hier niets mee, is het vornnamelijk heel erg stom. Je kan voor een paar tientjes windows kópen. Ik heb zelf erg goede ervaringen met Affinity, dus illegaal Photoshop hacken is niet het probleem.

Maar wij zien het wel weer. Het volgende topic met een hulpvraag inzage bestanden met een vreemde naam, en je trouwfoto's zijn allemaal weg. Geen tijd voor een backup, want moeilijk. En ik zie op mijn server weer vreemde aanvallen vanaf jouw IP...

RANT? Yip. OFF TOPIC? Mwhoah. Steek íets geld erin, en je hebt een mooiere wereld.
En im zie op mijn server uiterst vreemde aanvallen vanaf jou IP :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berethorn
Dus met andere woorden:

Omdat alle bestanden in deze map 'Downloads', dus die 2 onbekende accounts in Beveiliging hebben staan en deze bestanden GEDOWNLOAD zijn en NIET overgezet, zijn die 2 onbekende accounts hier komen te staan. Toch?

Heb later namelijk nog wel bijna 900GB ofzo aan backupbestanden overgezet van mijn externe schijf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berethorn
EN VOOR DE DUIDELIJKHEID, ik hou nooit iets achter. Ben erg voorzichtig en weet alles nog. Als er nog meer vragen zijn ter verduidelijking. Ik heb ALLES geprobeerd op te zoeken wat betreft mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berethorn
DiedX schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 03:56:
[...]

Volgens mij ben je ook dronken trouwens.

Ik zei namelijk net dat ik Windows gekocht had 10 jaar gelden, zat bij Dell in. Alles is legaal hier behalve die Adobe kennelijk. Maargoed weer on-topic nu. Hoe zit het nou nu ik alle informatie gegeven heb die ik kan geven nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berethorn
En Windows is wel 9 keer in totaal schoon op mijn huidige primaire harde schijf gezet. Dat was een belangrijk punt toch? Hoe zit dit? Een code die letterlijk IN mijn harde schijf zit ofzo?

En heb bij het invoeren van mijn productcode voor Microsoft Office 2010 wel het vinkje 'Probeer mijn product automatisch online te activeren' aan laten staan. En na de installatie Excel aangezet en aangevinkt bij 'Aanbevolen' voor alle updates enzo. Misschien dat Windows wil kijken wat ik allemaal aan setup bestanden handmatig van INTERNET GEDOWNLOAD heb. Kan dat ook kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berethorn
Oh Rob, heb nog erg gezocht naar de veiligheid van Adobe Premiere Pro die ik heb.. Kaspersky kan ook niks vinden. En nog iets grappigs wellicht, over AVG.. AVG schijnt dus wel wat te vinden in een legale versie van Adobe Premiere Pro staat in een forumpost op adobe.com uit 2018. Echt gekkenhuis zeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spierenburg
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 13:32
Ongelovelijk naïef en eigenwijs. Als je geen advies wilt aannemen zit je hier verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:50
Installeer Windows opnieuw, op een geformateerde schijf. Installeer APremiere niet, en koppel geen ander schijven aan. Download VLC, en check of er meerdere account zijn. Zo niet, bouw je systeem weer op en blijf monitoren of er extra accounts worden aangemaakt. Zo vind je de veroorzaker vanzelf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

De onbekende accounts zijn er omdat iets ooit ntfs rechten heeft gegeven of geclaimd voor een account die nu niet meer bestaat. Welke account waarom weet ik niet.
Lumics schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 07:39:
Installeer Windows opnieuw, op een geformateerde schijf. Installeer APremiere niet, en koppel geen ander schijven aan. Download VLC, en check of er meerdere account zijn. Zo niet, bouw je systeem weer op en blijf monitoren of er extra accounts worden aangemaakt. Zo vind je de veroorzaker vanzelf..
Dit.

Het heeft er alle schijn van dat het probleem voorkomt uit het gebruik van warez cq. installatie uit ‘faudte’ bronnen. Dan is eerste hulp daarbij ongewenst, als de oplossing duidelijk is. Daarom sluit ik dit maar.

Doe bovenstaande, met aanvulling dat je natuurlijk ook de Windows installer download vanaf Microsoft.com zelf (en een schone pc dus niet deze!). Idem drivers van Nvidia zelf, etc. Als het dan weer optreedt denken we graag mee

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berethorn
Ja ik heb dus precies het juiste advies opgevolgd.

1) Zorg dat BEIDE interne schijven zijn aangesloten.

2) Formatteer die primaire schijf en installeer Windows en de drivers daarop.

3) Sluit de internetkabel aan.

4) download een setup bestand (Steam in dit geval als eerste).

Had Steam alleen maar gedownload en EXACT diezelfde SID's stonden weer daar waar ze voor de herinstallatie ook al stonden.

Dus de schuldige is nu 100% zeker: De tweede interne schijf. Kan niet anders meer. Want heb geen externe schijven aangesloten. Wat denken jullie?

En heb die Adobe Premiere Pro ook nog niet geïnstalleerd trouwens. Gelukkig is die crack niet de schuldige, ben ik erg blij om.

[ Voor 11% gewijzigd door Berethorn op 05-08-2020 03:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:00

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Omdat het een zeer warrig verhaal blijft is er weinig nuttigs over te zeggen.

1. Gooi beide SIDs eens door Google. Kijk of er een hit is. MS Edge installatie heeft dit bijvoorbeeld in het verleden wel eens veroorzaakt.

2. Zit op beide schijven een Windows versie? Zo ja heb je het dan in de juuste download map staan? Windows versie A zal niet de gebruikers/SIDs kennen van Windows versie B.

3. Zoek eens uit wat voor type SID het is. Misschien heb je dan een idee waar het vandaan komt:

https://docs.microsoft.co...trol/security-identifiers

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik voeg Waar zijn deze twee onbekende gebruikers van? en Nog over die SID's samen en gooi die eerste weer open. Ik sloot ten onrechte als het geen 1e hulp bij brakke warez was.

Inhoudelijk: dan is het wellicht overerven van rechten als de files op de nietgeformatteerde afschrijf staan.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:22

Croga

The Unreasonable Man

Berethorn schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 03:39:
Ja ik heb dus precies het juiste advies opgevolgd.

1) Zorg dat BEIDE interne schijven zijn aangesloten.

2) Formatteer die primaire schijf en installeer Windows en de drivers daarop.

3) Sluit de internetkabel aan.

4) download een setup bestand (Steam in dit geval als eerste).

Had Steam alleen maar gedownload en EXACT diezelfde SID's stonden weer daar waar ze voor de herinstallatie ook al stonden.

Dus de schuldige is nu 100% zeker: De tweede interne schijf. Kan niet anders meer. Want heb geen externe schijven aangesloten. Wat denken jullie?
Dat is natuurlijk heel eenvoudig na te gaan.....
Doe het zelfde nog eens maar dan zonder de 2e schijf aangesloten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met installwatchpro zou je kunnen kijken wat er allemaal gewijzigd wordt tijdens de installatie.

Zelf denk ik dat je ontzettend je tijd aan het verspillen bent en je niks wijzers gaat worden als je het antwoord weet. Software installaties maken nou eenmaal wijzigingen op je computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berethorn
Croga schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 06:27:
[...]

Dat is natuurlijk heel eenvoudig na te gaan.....
Doe het zelfde nog eens maar dan zonder de 2e schijf aangesloten.....
Niet nodig, heb nog nooit Windows op die andere schijf gehad. Echt nooit. Wel heb ik deze schijf al 10 jaar in gebruik toen ook Windows 7 en overstappen van latere installaties Windows 7 naar Windows 10. Dus dat zou het kunnen zijn. De rechten zijn op die schijf ook iets anders ingedeeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VK7jcV_eX7or40lZU_5CV3FjO0E=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0pgJV1yM55HHjcKqCQTStprf.png?f=user_large

Op de tweede interne harde schijf staat mijn eigen gebruikersnaam er hier niet tussen maar er staat, ongeacht bij welk bestand dan ook, 'Geverifieerde gebruikers'. 'Geverifieerde gebruikers' kom ik dus ook echt ALLEEN maar op die tweede interne schijf tegen..

En heb die Adobe Premiere Pro niet meer erop gezet nu maar die was ook niet de veroorzaker van SID's. En misschien is dit gewoon voor de veiligheid die SID's, want ze staan alleen bij executable setup bestanden die ik met de HUIDIGE installatie gedownload heb van internet. En verder staan er andere SID's als ik in App Data > Local > Packages > en dan een willekeurige app ga. Bij iedere willekeurige app zijn er een aantal mapjes met onbekende accounts. Het heeft puur te maken met dat Windows wil zien welke programma's er beschikbaar zijn denk ik.

Echt wat een gedoe met die SID's. Ze zijn in ieder geval niet gevaarlijk zijn een Windows expert een tijdje terug tegen mij dus ik denk dat ik ze gewoon laat staan en me geen zorgen meer maak hierom. Maar was wel even heftig zeg.

[ Voor 12% gewijzigd door Berethorn op 06-08-2020 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

En de map Downloads zelf? Staan die gebruikers daar? Want die files erven gewoon de SIDs over...

zo komt het standaard

[ Voor 15% gewijzigd door Snake op 06-08-2020 21:58 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berethorn
Snake schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 21:58:
En de map Downloads zelf? Staan die gebruikers daar? Want die files erven gewoon de SIDs over...

zo komt het standaard
Nee niet de map zelf. En als ik iets anders dan een setup download (dus plaatjes of films of dergelijke) dan staan die onbekende accounts er niet. Dus geldt gewoon voor alle programma's die ik met de huidige installatie download van internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:18
[...]

Heb Windows 7 tien jaar geleden bij mijn Dell Inspiron 580 gekregen met product code.
Ik kan het natuurlijk mis hebben maar in de meeste gevallen is dat gewoon een OEM licentie die niet overdraagbaar is op een ander systeem. Deze kan je normaliter dan ook niet activeren. Althans, wat ik nog weet over Windows 7.... :+

Of gebruik je nu nog steeds die Dell?

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helgie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02-07-2021

Helgie

Misantroop

ChojinZ schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 22:14:
[...]

Ik kan het natuurlijk mis hebben maar in de meeste gevallen is dat gewoon een OEM licentie die niet overdraagbaar is op een ander systeem. Deze kan je normaliter dan ook niet activeren. Althans, wat ik nog weet over Windows 7.... :+

Voor zover ik weet is elke key die ooit geldig was voor W7 en verder tegenwoordig ook geldig voor elke versie van W10. In elk geval heb ik in de honderden verse installaties die ik de afgelopen paar jaar gedaan heb nooit een probleem gehad met oude keys: MS activeert, zolang de key geldig was voor W7 of nieuwer, elke versie van W10 op elke combinatie van hardware ( zelfs meerdere installaties met dezelfde oude key.)

En dat is niet met een of andere vage pirated versie van W10: gewoon W10 via de media creation tool, en dan activeren met elke willekeurige key. Werkt keer op keer perfect.

Doen ze waarschijnlijk om mensen over te krijgen naar W10. Ten slotte verdienen ze aan een oud lijk met W7 helemaal niets; met W10 hebben ze nog een kans om wat aan je te verdienen. Het accepteren van een oude key is dan simpelweg het verlagen van de drempel voor de gebruiker om over te gaan.

Hypocrites must die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:18
Helgie schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 22:23:
[...]

Voor zover ik weet is elke key die ooit geldig was voor W7 en verder tegenwoordig ook geldig voor elke versie van W10. In elk geval heb ik in de honderden verse installaties die ik de afgelopen paar jaar gedaan heb nooit een probleem gehad met oude keys: MS activeert, zolang de key geldig was voor W7 of nieuwer, elke versie van W10 op elke combinatie van hardware ( zelfs meerdere installaties met dezelfde oude key.)

En dat is niet met een of andere vage pirated versie van W10: gewoon W10 via de media creation tool, en dan activeren met elke willekeurige key. Werkt keer op keer perfect.

Doen ze waarschijnlijk om mensen over te krijgen naar W10. Ten slotte verdienen ze aan een oud lijk met W7 helemaal niets; met W10 hebben ze nog een kans om wat aan je te verdienen. Het accepteren van een oude key is dan simpelweg het verlagen van de drempel voor de gebruiker om over te gaan.
Hmmmm... nooit geweten.... (y) Heb hier nog wat oude OEM licentie's liggen. Zal is kijken of het werkt.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berethorn
ChojinZ schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 22:14:
[...]

Ja ik gebruik nog steeds die Dell (met videokaart en processor en voeding upgrade natuurlijk) Nieuwe optische drive en primaire interne schijf is ook pas 7 maanden oud nu. Dus nog max 5 jaartjes denk ik. Heel misschien 10 maar dat denk ik niet (of ik moet de pc heel saai gebruiken en dan nog).
Pagina: 1