Videodeurbelsysteem in eigen netwerk

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
Mijn vraag
Mijn ouders willen graag een standalone videodeurbel systeem, maar dan op een eigen netwerk dus geen app of abonnement. Het lijkt mij een goed idee (en ouders) om gewoon een camera aan de deurpost te bevestigen waarbij boven een scherm is met verbinding dat via netstroom gevoed wordt.
Zodra er aangebeld wordt krijg je dan te zien wie/wat er aanbelt om dan via een audioverbinding te kunnen praten met de aanbeller.
Al dan niet dat het later terug te kijken is indien dat gewenst is.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Losse laptop met Windows 7 of 10.
Ubuntu etc.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Mij lijkt een losse camera deze wel een goede oplossing. Ik heb nog geen idee hoe de bekabeling gaat werken, maar het idee is om het via de trap te laten lopen waarna het verder verbonden wordt via een losstaand systeem met een eigen laptop waar evt beelden opgeslagen worden.

Is het mogelijk om een gesloten systeem te bouwen waar er, wanneer er aangebeld wordt, mijn ouders kunnen praten met degene aan de deur om dan te besluiten om wel of niet open te doen?

Ze zijn digibeet (ma) en pa allergisch voor apps en abonnementen via derden.
dus een Ring oid vallen af.

Ik dacht zelf aan een camera gericht op de deur/vanaf de deur die via een rasberry pi een netwerk heeft, los van het bestaande netwerk, en daarmee niet gehackt/overgenomen kan worden.

Het budget staat niet vast, maar 300 max lijkt me een mooi budget aangezien de laptop en bekabeling etc er al is en los staat van de rest.

Het gaat dus "puur" om de camera en de verbinding.

Wie o wie heeft al zoiets en heeft ervaring met zoiets?

Wat er al (deels*) is/te regelen is:
Laptop met software* naar keuze (liefst éénmalige aanschafkosten),
Opslag (SSD/SD/(externe)HDD,
Raspberry Pi*
Bekabeling en beugels.
Netwerk met server.

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:08

Illusion

(the art of)

Koos2009 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 22:34:
Mijn vraag
Mijn ouders willen graag een standalone videodeurbel systeem, maar dan op een eigen netwerk dus geen app of abonnement. Het lijkt mij een goed idee (en ouders) om gewoon een camera aan de deurpost te bevestigen waarbij boven een scherm is met verbinding dat via netstroom gevoed wordt.
Zodra er aangebeld wordt krijg je dan te zien wie/wat er aanbelt om dan via een audioverbinding te kunnen praten met de aanbeller.
Al dan niet dat het later terug te kijken is indien dat gewenst is.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Losse laptop met Windows 7 of 10.
Ubuntu etc.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Mij lijkt een losse camera deze wel een goede oplossing. Ik heb nog geen idee hoe de bekabeling gaat werken, maar het idee is om het via de trap te laten lopen waarna het verder verbonden wordt via een losstaand systeem met een eigen laptop waar evt beelden opgeslagen worden.

Is het mogelijk om een gesloten systeem te bouwen waar er, wanneer er aangebeld wordt, mijn ouders kunnen praten met degene aan de deur om dan te besluiten om wel of niet open te doen?

Ze zijn digibeet (ma) en pa allergisch voor apps en abonnementen via derden.
dus een Ring oid vallen af.

Ik dacht zelf aan een camera gericht op de deur/vanaf de deur die via een rasberry pi een netwerk heeft, los van het bestaande netwerk, en daarmee niet gehackt/overgenomen kan worden.

Het budget staat niet vast, maar 300 max lijkt me een mooi budget aangezien de laptop en bekabeling etc er al is en los staat van de rest.

Het gaat dus "puur" om de camera en de verbinding.

Wie o wie heeft al zoiets en heeft ervaring met zoiets?

Wat er al (deels*) is/te regelen is:
Laptop met software* naar keuze (liefst éénmalige aanschafkosten),
Opslag (SSD/SD/(externe)HDD,
Raspberry Pi*
Bekabeling en beugels.
Netwerk met server.
Wil je graag prutsen of gewoon iets dat werkt? Waarom zou je dit zelf inelkaar willen hacken in andermans digibeten-huis?
Er zijn tientallen bedrade intercomsystemen met video op de markt die werken zonder internet. Om er maar een paar te noemen:

Comelit
Niko
Siedle

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
Die kende ik nog niet. Ik ga hier verder induiken.
Eerdere zoektochten leverden vaak heel dure systemen op of de "ring achtingen".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:08

Illusion

(the art of)

Koos2009 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 23:12:
Die kende ik nog niet. Ik ga hier verder induiken.
Eerdere zoektochten leverden vaak heel dure systemen op of de "ring achtingen".
Er staan in nederland duizenden en duizenden flatgebouwen met een intercom-systeem. Een steeds groter deel daarvan heeft video. Daar is heus wel markt voor hoor.

Vercoma en paxton schieten me ook net te binnen. Weet niet of die ook kleine setjes hebben.
Elro is er ook nog. beetje aan de budget kant.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
Ze wonen niet in een flatgebouw dus dat maakt her wel iets "makkelijker".
Het moet echter naar 2 hoog en dat is iets moeilijker. Wel heb ik op bol wat gevonden dat mogelijk een mooie oplossing is en ook nog binnen budget is.

https://www.bol.com/nl/p/...9PkA.1_36.38.ProductTitle