Eerste woning kopen

Pagina: 1
Acties:
  • 393 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WJM1988
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 06-03 11:31
Hoi iedereen,

Gewijzigd i.v.m. herkenbaarheid, denk dat ik het toch aan de makelaar vraag :-). Dank jullie wel!

[ Voor 99% gewijzigd door WJM1988 op 03-08-2020 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-09 17:16
Ga eens met een makelaar praten? Die kan je vast wel vertellen op wat voor bedrag een taxatie ongeveer uitkomt. Dat kost je vast geld, maar als je voornemens bent een huis te kopen zou ik vast aan 't idee wennen om geld uit te geven.

Edit:
offtopic:
Huh? Dan type je 2 a4'tjes aan tekst, en dan bedenk je na 12 minuten dat dat wellicht niet handig was? Oke... Ik denk trouwens dat er weinig herkenbaars in stond, tenzij je er van overtuigd bent dat specifiek jouw huisbaas hier ook rondloopt

[ Voor 35% gewijzigd door Freeaqingme op 03-08-2020 22:44 ]

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar haal je de koopsommen van de andere panden vandaan? Zijn dat vraagprijzen? Dan kan de verkoopprijs best eens iets hoger liggen, want Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik begrijp even niet hoe een woning, die nu in de sociale huur valt, verkocht kan worden? Heeft de huidige eigenaar (huurbaas) geen verplichting om deze zo op de markt te houden?

Andersom, als jij he thuis nu koopt, en je doet al de aanname dat er x% af moet, ben jij zometeen huisbaas van je broertje? Dat heeft 2 enorme nadelen: in bijna alle gevallen krijg jij met jouw inkomen daar geen hypotheek voor want bijna alle banken willen geen huurder en als het wel lukt, ben je huisbaas met alle plichten van dien.

Ik zou het niet doen. Puur mijn mening. Nog afgezien van de ietwat losse pols berekeningen over wat het zou moeten kosten aankoop + renoveren + overig vs. gegokte marktwaarde

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:10

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
WJM1988 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 22:31:
Hoi iedereen,

Gewijzigd i.v.m. herkenbaarheid, denk dat ik het toch aan de makelaar vraag :-). Dank jullie wel!
Nu is het topic wel om zeep geholpen door je TS leeg te halen. Voor nu doe ik hem op slot, maar als je nog verder wil stuur even een DM naar mij dan bespreken we even hoe en wat.

Tweakers Discord

Dit topic is gesloten.