Mijn zoontje raakt steeds meer geïnteresseerd in PC gamen en daardoor begint het stiekem bij mij ook te kriebelen. Daarom wil ik een leuke game PC samen stellen. Voor hem lijkt het me geweldig om er wat RGB elementen in te verwerken (en stiekem vind ik het ook erg gaaf). Ondanks dat ik al flink wat research heb gedaan, heb ik toch nog wat vragen.
Ik zoek een?
Voor de build zoek ik enkele RGB onderdelen; RAM, Fans en misschien ook wel een AIO.
Wat is je budget?
De build heb ik redelijk voor ogen, ik heb nog aardig wat ruimte om RGB elementen toe te voegen
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
De esthetiek van de build is belangrijk, componenten moeten qua looks bij elkaar passen, maar het belangrijkste is dat ze goed met elkaar kunnen samen werken en goed op elkaar af te stemmen zijn..
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De build gaat er ongeveer als volgt uit zien, waarbij ik alvast een voorschot heb genomen op de RGB Ram. Als ik daarvoor beter een andere kan selecteren hoor ik het graag. De build staat echter nog niet vast en als er onderdelen zijn die ik beter kan selecteren om mijn doel te bereiken, hoor ik het graag.:
Concreet is mijn vraag: Waar moet ik rekening mee houden als ik RGB in mijn build wil verwerken en hoe stuur ik uiteindelijk de kleurenschema's aan zodat alle componenten één geheel vormen? Mijn uiteindelijke doel is dat de RGB goed (en makkelijk) op elkaar is af te stemmen. Ik lees veel over aRGB via de case of via een moederbord. Ook zijn er separate hubs met ieder hun eigen software. Nergens vind ik goede en duidelijke informatie over hoe ik het beste de RGB kan integreren en welke producten zich daarvoor het beste lenen. Hierbij zoek ik advies.
Alvast bedankt voor jullie input en als er informatie mist of er een bestaand topic voor is dat ik over het hoofd heb gezien, dan hoor ik het graag!
Ik zoek een?
Voor de build zoek ik enkele RGB onderdelen; RAM, Fans en misschien ook wel een AIO.
Wat is je budget?
De build heb ik redelijk voor ogen, ik heb nog aardig wat ruimte om RGB elementen toe te voegen
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
De esthetiek van de build is belangrijk, componenten moeten qua looks bij elkaar passen, maar het belangrijkste is dat ze goed met elkaar kunnen samen werken en goed op elkaar af te stemmen zijn..
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De build gaat er ongeveer als volgt uit zien, waarbij ik alvast een voorschot heb genomen op de RGB Ram. Als ik daarvoor beter een andere kan selecteren hoor ik het graag. De build staat echter nog niet vast en als er onderdelen zijn die ik beter kan selecteren om mijn doel te bereiken, hoor ik het graag.:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed | € 169,- | € 169,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Aorus B550 Elite | € 139,76 | € 139,76 |
| 1 | Videokaarten | EVGA GeForce RTX 2060 KO Ultra Gaming | € 322,32 | € 322,32 |
| 1 | Interne harde schijven | Seagate ST2000DM008, 2TB | € 55,24 | € 55,24 |
| 1 | Behuizingen | NZXT H510 Zwart/Wit | € 73,89 | € 73,89 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z RGB F4-3200C16D-16GTZR | € 88,56 | € 88,56 |
| 1 | Voedingen | Cooler Master MWE Gold 550 Full Modular | € 74,75 | € 74,75 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 500GB | € 58,31 | € 58,31 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 981,83 | ||
Concreet is mijn vraag: Waar moet ik rekening mee houden als ik RGB in mijn build wil verwerken en hoe stuur ik uiteindelijk de kleurenschema's aan zodat alle componenten één geheel vormen? Mijn uiteindelijke doel is dat de RGB goed (en makkelijk) op elkaar is af te stemmen. Ik lees veel over aRGB via de case of via een moederbord. Ook zijn er separate hubs met ieder hun eigen software. Nergens vind ik goede en duidelijke informatie over hoe ik het beste de RGB kan integreren en welke producten zich daarvoor het beste lenen. Hierbij zoek ik advies.
Alvast bedankt voor jullie input en als er informatie mist of er een bestaand topic voor is dat ik over het hoofd heb gezien, dan hoor ik het graag!
/f/image/R1IwkziOnNocjZkp7cA8MCSu.png?f=fotoalbum_large)