Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doeternietoe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-06 20:31
Ik heb een Surface tablet met een Nederlandstalige Windows 10 Pro (v 2004). Ik wil met de Group Policy Editor (gpedit.msc) een aantal policies aanpassen waarvan ik de naam alleen in het Engels weet. Om te voorkomen dat ik eindeloos moet zoeken wil ik daarom graag de Group Policy Editor in het Engels gebruiken. Dat zou simpel moeten zijn, echter:

- Group Policy Editor volgt niet de taal van de gebruiker
- Als ik Engels systeembreed de standaard taal maak (Settings -> Language->Display Language + Administrative Language settings -> Copy Settings), blijft de Group Policy Editor Nederlands
- Nieuwe account aanmaken nadat de standaard-taal van het hele systeem op Engels is gezet, levert wel een Engelse account op, maar onder die account blijft de Group Policy Editor Nederlands
- Het downloaden en installeren (met lpksetup.exe) van een language-pack (*.cab-file) wordt niet langer ondersteund in v 2004.
- Installeren van een Language Experience Pack (LXP) via de store helpt evenmin.
- Run -> %windir%\system32\sysprep\sysprep.exe /oobe /reboot . Dit geeft me de mogelijkheid om opnieuw de first time boot setup te doorlopen en Engels te selecteren. Eindresultaat is echter hetzelfde.
- Volledig resetten van de Windows-install via UEFI menu levert niets op. Opvallend is dat het hele recovery proces ook Nederlands is, incl. de licentievoorwaarden.

Bron voor onderste optie:
https://www.tenforums.com...t-completely-changed.html

Opvallend is dat ook delen van het startmenu Nederlands blijven ("Documenten", "Instellingen", "Afbeeldingen", "Aan/Uit").

[ Voor 9% gewijzigd door doeternietoe op 04-08-2020 00:15 . Reden: typo's + nieuwe pogingen ]

Beste antwoord (via doeternietoe op 08-08-2020 23:57)

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
• Download het recovery image van de Surface en deploy die. Let wel: Nederland krijgt en-UK en niet en-US
of
• Dezelfde policy in Microsoft Endpoint Manager instellen.

Welke policies wil je wijzigen? Wellicht kunnen we je helpen met de vertaling :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:20

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Even de juiste taalbestanden in C:\Windows\PolicyDefinitions\ plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doeternietoe
Beekforel schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 22:02:
Even de juiste taalbestanden in C:\Windows\PolicyDefinitions\ plaatsen?
Thanks voor de suggestie.

Bestanden voor en-US of en-GB toevoegen uit een andere install van dezelfde windows 10 build:
Zelfde resultaat.

Verwijderen nl-NL:
Zelfde resulaat, nog steeds alles Nederlands

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
• Download het recovery image van de Surface en deploy die. Let wel: Nederland krijgt en-UK en niet en-US
of
• Dezelfde policy in Microsoft Endpoint Manager instellen.

Welke policies wil je wijzigen? Wellicht kunnen we je helpen met de vertaling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doeternietoe
Het is uiteindelijk gelukt door de Windows-install te resetten, voor de OOBE gelijk over te schakelen naar Sysprep (CTRL+SHIFT+F3), Engelse taal installeren, als standaard instellen voor nieuwe gebruikers, en vervolgens de OOBE te doorlopen.

Achteraf was het minder werk geweest om de suggestie van Trommelrem op te volgen, en de recovery image van Microsoft te downloaden, prima suggestie dus.

Het is me nog steeds een raadsel voor welke Windows gebruikers ze eigenlijk al die policies vertalen (als je ze wilt gebruiken kun je waarschijnlijk Engels), maar dat terzijde...