[TP-Link Deco M9] Combi met R7800 geeft problemen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylisimo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 10:45
Mijn sterkste punt zit niet in netwerken :o

Ik heb sinds kort de TP-Link Deco M9 in huis, helemaal tevreden.

Nu heb ik voor mijn PC en mijn werk laptop bekabeld internet aangelegd naar de 2de verdieping met behulp van de Netgear R7800, werkt allemaal prima.

Maar nu komt het. De apparaten van mijn Mesh netwerk kunnen de Ethernet apparaten niet meer vinden en vice versa.

Voorbeeld, als ik series wil streamen van mijn PC naar mijn TV in de woonkamer via Plex, dan werkt dit niet meer. Het zijn, denk ik, 2 verschillende netwerken.

Schematisch ziet het er zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DFlZ_e-zQtZmIP42IqgIcEdfz-A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eXbUKDWdKnkqj2TdZ1BdsGmy.png?f=fotoalbum_large

Wat kan ik doen om dit werkend te krijgen?

Beste antwoord (via Stylisimo op 03-08-2020 23:05)

• bassiexp
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-10 22:09
Als ik het schema bekijk dan is er een deco m9 verbonden met ziggo en daarachter heb je de R7800 geplaatst, als deze op router modus staat en niet in de access point modus dan krijg je 2 netwerken. Ik heb zelf de deco M4 en deze heb ik aan de router gekoppeld (een oude tplink c5) en als accespoint ingesteld. Dus de deco m4 is er puur voor het draadloze netwerk.
Ik zou een van de routers als access point instellen en deze achter de andere router te zetten.

[edit] Lezen is ook een vak. ff een oplossinkje erbij

[ Voor 24% gewijzigd door bassiexp op 03-08-2020 21:43 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• bassiexp
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-10 22:09
Als ik het schema bekijk dan is er een deco m9 verbonden met ziggo en daarachter heb je de R7800 geplaatst, als deze op router modus staat en niet in de access point modus dan krijg je 2 netwerken. Ik heb zelf de deco M4 en deze heb ik aan de router gekoppeld (een oude tplink c5) en als accespoint ingesteld. Dus de deco m4 is er puur voor het draadloze netwerk.
Ik zou een van de routers als access point instellen en deze achter de andere router te zetten.

[edit] Lezen is ook een vak. ff een oplossinkje erbij

[ Voor 24% gewijzigd door bassiexp op 03-08-2020 21:43 ]