Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Desktop build based on BBG, maar case + fan issue

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ichigoDoux
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-11 10:54
Goede avond iedereen,

Volgend systeem heb ik overgenomen uit de BBG. Het moet gewoon een goede all round PC worden.
Ik game niet intensief, maar als ik eens speel is dat COD, LOL, Fortnite,... op 1080p.
Ik ben ervan overtuigd dat deze build daarvoor geschikt is, doch raak ik niet wijs uit het volgende...

Alvast zeer vriendelijk bedankt om me hier op weg te wijzen!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
All round gezins desktop met af en toe een game, op 1080p.

Wat mag het systeem gaan kosten?
laat ons de prijs schappelijk houden, rond de 1000 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Beeldscherm Acer p235h, Razer muis en klavier

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
de componenten zijn OK volgens mij, enkel vind ik het moeilijk om de case en aantal mogelijke fans te beslissen/bepalen

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur van merk, maar ik heb graag een strak design van case met glas langs zij, mATX of ATX, en een goede koeling en stil

Ga je overklokken?
zeer zeker niet

Wat verwacht je van ons?
Kwa componenten zit ik wel goed. Maar over de case heb ik geen kaas gegeten om daar een duidelijk antwoord op te vinden. de huidige case (Cooler master NR400) vind ik zeer OK en knap, maar ik had graag de mogelijkheid gehad om erRGB in te hebben, in een zeer lichte vorm weliswaar. ik wil zeker geen kermis case, maar een lichte wit/blauwe/paarse schijn is voor mij zeker meer dan voldoende. strakke uitstraling :)

Ik kwam hierbij uit op de Be Quiet! Pure base 500DX Wit wat ik een zeer knappe kast vind.

Maar hoe in godsnaam werkt dat hele RGB gedoe? als ik het goed heb heeft de case Adressable RGB? is dit dan 1 stekker die de ledstrip + led vooraan verticaal regelt? deze zit op een ingebouwde controller, maar kan ik deze controller zo aansluiten op mijn voeding? Of dien ik de controller te omzeilen en kan ik deze 2 ledpunten aansluiten op mijn moederbord? deze heeft namelijk 1 aansluiting voor RGB Led strip, maar ik weet niet of dit compatibel is?

En wat met de fans in deze case, hier zitten 3 x 140mm fans in, heb ik daarvoor 3 aansluitingen op het MoBo nodig? ik heb namelijk maar 2 x 4 pins connectors op dat MoBo voor Case fans.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 170,-€ 170,-
1MoederbordenMSI B450M PRO-VDH Max€ 76,99€ 76,99
1VideokaartenSapphire Radeon RX 5700 XT Pulse€ 414,-€ 414,-
1BehuizingenCooler Master NR400 (without ODD)€ 60,-€ 60,-
1ProcessorkoelingCooler Master Hyper 212 Black Edition€ 31,-€ 31,-
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 61,65€ 61,65
1VoedingenCorsair TX550M V2€ 81,89€ 81,89
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 104,10€ 104,10
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 999,63

Dankjewel!

Beste antwoord (via ichigoDoux op 03-08-2020 22:03)

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:57
hou er rekening mee dat mATX wat kleiner is. Dus als je dan een ATX kast pakt met zijraam, dan ziet dat er wat "raar" uit.

ps, als je de nr400 pakt, pak dan ook 2x pricewatch: be quiet! Pure Wings 2 PWM, 140mm . Even ter vergelijking van jouw kast, deze bestaat ook nog pricewatch: be quiet! Pure Base 500 Window Wit . (voorkant is anders).

MEESTE RGB zit in de fans - en die zijn onafhankelijk van de case, dan eindig je bij
pricewatch: Scythe Kaze Flex 140 RGB PWM (1800rpm), 140mm ,
pricewatch: Cooler Master MasterFan MF140R ARGB, 140mm of
pricewatch: NZXT Aer RGB 2, 140mm
(let even op, de laatste heeft net andere LEDs

als je meer fans pakt dan je mobo kan aansturen kan je casefan splitters kopen: pricewatch: Akasa PWM fan splitter let op, zorg dat de fans "gekoppeld" (bijvoorbeeld beiden voorkant voor inflow). Beide fans worden namelijk op dezelfde snelheid gezet.

[ Voor 14% gewijzigd door 99ruud99 op 03-08-2020 21:51 ]

Alle reacties

• Thehope
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 05-03-2024
Korte samenvatting argb is een 3 pin 5v header op je mobo. Rgb is een 12v 4 pin header op je mobo. Sommige bedrijven zoals corsair gebruiken hiervoor controllers die je via de usb 2.0 aansluiting op je mobo kan gebruiken. Er bestaat ook nog zoiets als fansplitters voor jouw probleem met de fans.

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-11 22:38
pricewatch: Thermaltake Commander FP

Daar kan je 10 aparte fans op aansluiten.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • Beste antwoord

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:57
hou er rekening mee dat mATX wat kleiner is. Dus als je dan een ATX kast pakt met zijraam, dan ziet dat er wat "raar" uit.

ps, als je de nr400 pakt, pak dan ook 2x pricewatch: be quiet! Pure Wings 2 PWM, 140mm . Even ter vergelijking van jouw kast, deze bestaat ook nog pricewatch: be quiet! Pure Base 500 Window Wit . (voorkant is anders).

MEESTE RGB zit in de fans - en die zijn onafhankelijk van de case, dan eindig je bij
pricewatch: Scythe Kaze Flex 140 RGB PWM (1800rpm), 140mm ,
pricewatch: Cooler Master MasterFan MF140R ARGB, 140mm of
pricewatch: NZXT Aer RGB 2, 140mm
(let even op, de laatste heeft net andere LEDs

als je meer fans pakt dan je mobo kan aansturen kan je casefan splitters kopen: pricewatch: Akasa PWM fan splitter let op, zorg dat de fans "gekoppeld" (bijvoorbeeld beiden voorkant voor inflow). Beide fans worden namelijk op dezelfde snelheid gezet.

[ Voor 14% gewijzigd door 99ruud99 op 03-08-2020 21:51 ]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• ichigoDoux
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-11 10:54
Hey hope, bedankt.
Ondertussen was ik er ook uit dat het mobo niet voldoende aansluitingen had om de 3 fans te voeden, dit vond ik op de MSI site.

1 x 4-pin CPU fan connector
2 x 4-pin system fan connector
1 x RGB LED strip connector

Ruud,
Die versie van kast is ook zeer knap, exact wat ik zoek, En die kast komt er zeker mee weg ook al zonder leds. Daar ga ik me even wat meer over opzoeken!
Het begint me allemaal wat duidelijker te worden hoe dit RGB gebeuren werkt, Bedankt hiervoor

Hackus, inderdaad dat is een goed voorstel om meer fan aansluitingen te hebben alvast.

Bedankt, ik heb weer wat leesvoer ;)
Pagina: 1