Ik heb een ruimte boven de garage waar ik een mini bioscoop wil creeren. Ik heb hiervoor recent een LG55B9 TV aangeschaft en zoek nu nog naar een oplossing voor de audio. Een probleem hierbij is de kamer zelf...
Home cinema set. In principe geen voorkeur voor soundbar boven een 5.1 set, behalve dat binnen het budget een 5.1 set niet haalbaar lijkt. Of zijn die budget setjes van tegenwoordig zo slecht nog niet?
Wat is je budget?
Streefbudget is zo'n 300 euro. Eventueel op te rekken naar max 500, maar dan moet ik wel overtuigd zijn van de 'perfecte' oplossing... Daarboven wordt me echt te duur.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Puur om films te kijken (luisteren) en ik ben op zoek naar een zo goed mogelijke 'ruimtelijke ervaring' (binnen de beperkingen
). Dus geen gewone 2.1 set. ATMOS is geweldig en op papier mogelijk voor dit budget, maar ik ben wat skeptisch... Zit-afstand is ongeveer anderhalve meter. Muziek zal sporadisch zijn, dus minder relevant. Alexa, Siri etc heeft voor mij geen meerwaarde. In principe kijk ik media vanaf de WebOs apps op de TV.
Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb aardig wat rondgestruind op internet en bijvoorbeeld de volgende gevonden:
Yamaha YAS 209. Virtual surround, geen atmos,
LG SL8YG - atmos/virtual surround. Zelfde merk als TV (schijnt voor gebruik van ARC wel handig te zijn...), uitbreidbaar met rear speakers.
HW-Q70R - atmos, goede reviews, maar geen rear speakers
Aangezien ik twijfel of een subwoofer gaat werken, zag ik ook deze nog. Qua budget wat vriendelijker en heb goede reviews gelezen (maar ook minder goede).
Sony HT-X8500
Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
- Ten eerste is vloer/dak tussen deze kamer en de garage gewoon een houten vloer die dus veel geluid door laat. Qua isolatie is dat geen probleem, maar ik vraag me af wat een subwoofer gaat doen als die op deze vloer staat. Gaat dat wel werken?
- Ten tweede is het dak schuin, waarbij de linkerkant van de TV zeg maar onder de nok staat en bij de rechterkant het dak vlak langs de TV gaat (weet niet hoe ik dit beter kan beschrijven). Onder die omstandigheden ben ik bang dat naar bovengerichte (atmos) speakers beperkt nut hebben omdat de weerkaatsing niet zoals verwacht zal zijn. Daarnaast verwacht ik dat dit ook voor 'normale' surround lastig zal zijn.
Home cinema set. In principe geen voorkeur voor soundbar boven een 5.1 set, behalve dat binnen het budget een 5.1 set niet haalbaar lijkt. Of zijn die budget setjes van tegenwoordig zo slecht nog niet?
Wat is je budget?
Streefbudget is zo'n 300 euro. Eventueel op te rekken naar max 500, maar dan moet ik wel overtuigd zijn van de 'perfecte' oplossing... Daarboven wordt me echt te duur.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Puur om films te kijken (luisteren) en ik ben op zoek naar een zo goed mogelijke 'ruimtelijke ervaring' (binnen de beperkingen
Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb aardig wat rondgestruind op internet en bijvoorbeeld de volgende gevonden:
Yamaha YAS 209. Virtual surround, geen atmos,
LG SL8YG - atmos/virtual surround. Zelfde merk als TV (schijnt voor gebruik van ARC wel handig te zijn...), uitbreidbaar met rear speakers.
HW-Q70R - atmos, goede reviews, maar geen rear speakers
Aangezien ik twijfel of een subwoofer gaat werken, zag ik ook deze nog. Qua budget wat vriendelijker en heb goede reviews gelezen (maar ook minder goede).
Sony HT-X8500
Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Elvis is dood, Mozart is dood, Einstein is dood en ik voel me ook niet zo lekker...