Beveilingscamera's, in- en uitschakelregime.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiftesc
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-08 20:11
Beste mensen,
wellicht als meerdere mensen wil ik beveiligingscamera's buiten en in mijn huis ophangen. De beelden van de camera's wil ik remote, b.v. op mijn smartphone, kunnen zien. Dus de camera's worden verbinden met internet. Hoe gaan anderen om met het in- en uitschakelen van camera's in huis. Aantal overwegingen:
Continue aan: :) Geen in- en uitschakel probleem. :-( Risico om ongewenst anderen toegang te geven tot de beelden waar jezelf dan niet al te flateus op kan staan.
In schakelen als je de woning verlaat. :) Geen risico dat anderen meekijken waar jezelf dan op staat.
:-( Vergeten in of uit te schakelen.

Ik ben benieuwd wat hier voor een methodes voor worden gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:07

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je topic is een beetje karig, zou je misschien meer informatie kunnen geven over wat je zelf gevonden hebt en waar je een discussie over wil starten?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:08

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

shiftesc schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 19:49:
...Dus de camera's worden verbinden met internet
...
anderen toegang te geven tot de beelden waar jezelf dan niet al te flateus op kan staan
Ik denk dat je beter een bedrijf kan bellen om dit voor je te regelen; vanzelfsprekend (maar allicht dat dat in de meeste handleidingen ook staat), ga je natuurlijk niet de camera-beelden op "het internet" gooien waar iedereen en zijn spreekwoordelijke moeder ook bij kan.

Daarnaast zijn er nog wel een paar kleine regeltjes waar je even naar zou kunnen zoeken; het ongereguleerd opnemen van beelden buiten in de nabijheid van je eigen huis; dat kan ook niet altijd zomaar. Het antwoord "ja maar 40% is mijn eigen tuin" doet daar niet veel aan af.
In schakelen als je de woning verlaat
Dus zolang je thuis bent wil je dus geen beelden opnemen als er wel iemand in jouw tuin aan het graven is of alsnog probeert in te breken terwijl je onder de douche staat?

Wat is de exacte reden en gedachtengang om nu camera's op te hangen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiftesc
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-08 20:11
@Outerspace Er is veel (technische) informatie over het aanleggen van een camera systeem, wat ik in al die discussies mis is hoe er in de praktijk functioneel wordt omgegaan. Ik ben benieuwd naar praktische ervaringen van gebruikers.

@MAX3400
Een interessant artikel over de juridische toelaatbaarheid:
https://www.security.nl/p...27s+rond+huis+ophangen%3F

Twee reden voor mij om camera's op te hangen.
1:) Vanwege technische interesses, het installeren wil ik dit zelf doen vanwege de kosten. Het praktisch uitvoeren zie ik niet als een probleem, daarbij moeten er vooraf keuzes worden gemaakt die mede afhankelijk zijn van hoe er in de praktijk met een camera systeem wordt omgegaan. Een antwoord zou kunnen zijn dat het voor de modale burger (waar ik mij zelf onder reken) geen zin heeft om dit te doen.
2:) Het krijgen van een (wellicht misplaatste) gevoel van veiligheid en als het misgaat een hogere pakkans van eventuele daders.

Al redenerend kom ik tot de vragen:
  • In hoeverre heeft het zin om een camera systeem op te hangen in de eigen woning.
  • Draagt dit bij aan verminderde kans op inbraak o.i.d.
  • Als er een inbraak gebeurt, in hoeverre gaat politie om met het feit dat er dan goede beelden zijn (blijf je nummer de zoveelste waarbij is ingebroken).
  • Verhoogt dit de kans dat daders worden veroordeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:50
Ik zelf heb een draadloos systeem van Blink.
Daar kan ik gewoon een schedule aangeven wanneer hij uit en aan gaat, bij ons gaat hij standaard elke avond om 23:00 aan en om 7:00 weer uit.
Verder zit er in de app een grote aan/uit knop die ik altijd even indruk als we weg zijn.
Ik vermoed dat de meeste systemen wel zo'n "schedule" mechanisme hebben.

Systeem wat ik heb bevalt me prima, weinig moeite om aan te sluiten/op te hangen en prima regelbaar (ook wat hij wel en niet filmt, (het "blikveld" van de camera kun je in een raster verdelen waarin je vakjes uit en aan kunt zetten) .....
De beeldkwaliteit in het donker is wat matig, er zijn vast systemen die dat beter doen, maar ik vind het nog wel acceptabel.

De politie doet wel degelijk wat me de beelden, direct na oplevering kreeg de buurt regelmatig bezoek, en de politie vroeg dan altijd om beelden (die ik ook een keer toevallig had) om te zien of het een bekende van hen was.
Het helpt denk ik ook wel ter afschrikking, want degene die ik op camera had fietste onze oprit op, zag de camera en vertrok weer snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Draadloos lijkt wel handig ivm kabels maar iedere leek kan voor een paar euro een WiFi jammer van Ali halen of zelf maken en is je beveiliging oplossing in één klap weg.

Zet er dan lokaal verstopt achter slot en grendel een simpele NVR neer die bekabeld is aangesloten zodat je in ieder geval nog beelden hebt, al wordt je internet verbinding afgesloten.

Ik weet niet of het bestaat als cctv app maar ik neem aan dat je met een geofencing mogelijkheid al gered bent.

Anders kijken voor een IFTTT/Domotica oplossing die je systeem kan inschakelen op basis van Geofencing ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:30
shiftesc schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 21:56:
  • Als er een inbraak gebeurt, in hoeverre gaat politie om met het feit dat er dan goede beelden zijn (blijf je nummer de zoveelste waarbij is ingebroken).
  • Verhoogt dit de kans dat daders worden veroordeeld.
Je weet in ieder geval wanneer er is ingebroken. En als het een bekende is (buur/kennis) heb je snel zicht door wie.

[ Voor 56% gewijzigd door Zwartoog op 17-08-2020 10:03 ]

Pagina: 1