Casema in Belgie?

Pagina: 1
Acties:

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik kwam vanmorgen iemand tegen in de Red Alert 2 lobby, vermoedelijk een cheater.
Ik heb twee IPs van hem 212.64.126.77, 212.64.126.112. Daarna speelde ik een paar games tegen iemand anders, waarvan ik een heel klein beetje vermoedde dat hij cheatte. IPs: 212.64.126.77, 212.64.126.153. Op het niet zo goed beveiligde officiele Red Alert 2 forum vergeleek ik het IP van weer iemand anders (andere nick name, 212.64.126.77), met deze IPs en het was een match. Ik heb deze twee spelers dus allebei op mijn black list geplaatst.

Het probleem is nu dat ik van een van deze twee spelers een email kreeg waarin hij claimde niet te cheaten. Hij zei ook dat hij uit België kwam. Mijn vraag is nu: "Moet ik dit geloven?".

1. Zijn IP komt overeen met een nederlander. Dit IP is 15 minuten voor en enige tijd daar na opnieuw geregistreerd bij dezelfde nederlander.
2. Tracert traced alle twee de IPs naar Casema (als ik niks fout heb gedaan). Zit Casema in België?
3. De naam die hij gebruikte heb ik teruggevonden op een examenuitslaglijst (ja, heel leuk) van Rijnlands Lyceum in Sassenheim. Dat ligt in Nederland toch? Het stond in ieder geval op http://www.leidschdagblad.nl/examen_uitslagen/pages/rijnland-sassenheim.htm

Oh, en IPs hoeven toch niet gecensureerd te worden?

• Boudi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-08 02:32

Boudi

Always Coca Cola

Dag Olaf, je zit toch niet de hele dag op de faculteit op je PC301D ofzo te RA2-en he? Want ook jij moet vast wel een paar hertentamens leren!! :)

Maar om ff antwoord te geven:

1) Misschien dattie ergens vlak bij een grens woont en zijn kabelaansluiting via Casema Nederland heeft lopen. Als het bv zo'n dorp is met een straat die de grens is en hij woont aan de verkeerde kans (no offence) dan kan dat allemaal best...

2) Casema levert Wanadoo en Wanadoo komt uit Frankrijk. Grote kans dus dat ook in Belgie Wanadoo zn diensten levert. IP ranges kunnen dus best van casema-apparatuur afkomen maar best van Wanadoo zijn

3) Sassenheim ligt inderdaad in Nederland, dat ligt vlak boven Leiden

Succes met je tentamens!

Met of zonder mayonaise?

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Ik heb nog wat communicatie met die cheater gehad en het is echt lachen wat die allemaal probeerd om er onder uit te komen.

Ik ga denk ik een pagina maken met alle communicatie en zal de URL nog wel posten.

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:53

Tourniquet

Hiya, fellas!

traceroutes naar die ip-adressen leveren dynamische ip-adressen op op bollfep9.casema.net. boll = bollenstreek = sassenheim >:)

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Oh, nog iets leuks. Maar er komt nog veel meer leuks aan.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op donderdag 09 augustus 2001 16:02 schreef OlafvdSpek het volgende:
Oh, nog iets leuks. Maar er komt nog veel meer leuks aan.
oow gezellig :D
Pagina: 1