Toon posts:

Temperatuur AMD TBird 1330@1440

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Dit is mijn eerste post, en ik bied op voorhand mijn verontschuldiginen aan als ik loop te :Z , en hier al ergens een review over staat. Mijn probleem (als je het zo wil noemen) is als volgt:

Ik lees in de diverse forums dat de temperatuur van de CPU (idle) met de meeste coolers zo rond de 30*C ligt. In mijn systeem (zie specs onder) zit een Target Coper Globe. Mijn Idle temp. is zo rond de 40*C is dit normaal of moet ik me zorgen maken :?.

• Overspeed
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 02:27
Nee hoor, is netjes.

Bij mij: TB1400 met Silverado (8V) idle 44 graden.

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
is normaal ga je maar zorgen maken als die over de 60 graadjes raakt

maar probeer m onder de 50 te houden.
dus met jou temp zit t wel goed

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:48

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Wel okeej moet ik zeggen. :)

[zeur mode]
Als je nog een keer post gebruik dan eerst de search.

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/i/topbar_uit.gif
[/zeur mode]

Whatever.

• Tmaster
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-07 19:52
Op woensdag 08 augustus 2001 22:08 schreef Turismo het volgende:
is normaal ga je maar zorgen maken als die over de 60 graadjes raakt

maar probeer m onder de 50 te houden.
dus met jou temp zit t wel goed
????????
zorgen maken als die over de 60 graadjes raakt?
een athlon mag 85 a 90 graden worden in de core..(als dixon verkoper zou je dat toch wel moeten weten!!?!) als ie daarBOVEN komt dan moet je je zorgen maken..
60 of 70c pfff BIG DEAL!
kijk hoe cooler hoe beter, ben ik met je eens. maar dat 60graden al te hoog is.. neuh.

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verplaatst van [forum=6] naar [forum=7] :).

Verwijderd

Hallo mensen,
Warmte van T-Bird valt opzich wel mee.
Het is in ieder geval veel minder als van een K7 (gossie wat worden die dingen heet..).
Maar ff terug komen :P, indien je een goede cooler hebt heb je jezelf met een T-Bird stukken minder zorgen te maken dan met een K7 :D.

Groetjes poisoning *D

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Op woensdag 08 augustus 2001 22:45 schreef poisoning het volgende:
Hallo mensen,
Warmte van T-Bird valt opzich wel mee.
Het is in ieder geval veel minder als van een K7 (gossie wat worden die dingen heet..).
Maar ff terug komen :P, indien je een goede cooler hebt heb je jezelf met een T-Bird stukken minder zorgen te maken dan met een K7 :D.

Groetjes poisoning *D
Moet ik dit nou serieus nemen of niet :?

Een T-bird is een K7 |:(

Alle proemn in n drek

Verwijderd

Volgens mij bedoelt ie de originele 0.25µ Athlons met 512kb off die L2 cache, de Slot A beestjes dus...

Verwijderd

Yo, nou ik vind dat niet hoog, en ene die zij van als die boven de 60 was dan zorgen maken???? weet zijn naam even niet.

Daar ben ik het heeeelleeeee maal niet mee eens.

Aangezien ik een amd athlon thunderbird 1.2 GigHZ heb, en die nu 59 graden wordt, en met spellen nog ietsjes hoger.

En als ik je dan zeg, dat al mijn vrienden hem zo rond de 60 hebben.

Dus ik ben dat niet met je eens.

Dus ik zou zeggen, maak je zeker geen zorgen.

Wat ik me wel afvraag is:
Hoe krijg jij hem zo laag????? waterkoeling??

Verwijderd

Op woensdag 08 augustus 2001 22:49 schreef Bierkameel het volgende:

[..]

Moet ik dit nou serieus nemen of niet :?

Een T-bird is een K7 |:(
T-bird is de K75 |:(

er zit wel degelijk verschil in, maar anderzijds worden T-bird echt wel WARMER dan de oude K7 proc's. Ze zijn wel koeler per clockcycle maar die nieuwe T-bird lopen veel hogere kloksnelheden. En zetten meer energie om ( = warmer ), maar de koeling is ook weer beter geworden.

Verwijderd

Op woensdag 08 augustus 2001 22:15 schreef Tmaster het volgende:

[..]

????????
een athlon mag 85 a 90 graden worden in de core..(als dixon verkoper zou je dat toch wel moeten weten!!?!) als ie daarBOVEN komt dan moet je je zorgen maken..
60 of 70c pfff BIG DEAL!
kijk hoe cooler hoe beter, ben ik met je eens. maar dat 60graden al te hoog is.. neuh.
Je zegt het zelf al, een T-bird(athlon) mag 90 c worden in de core. En waar zit de temp sensor, juist in de socket tegen de onderkant van de proc. Geloof mij nou maar dat als het zaakje in de buurt gaat komen van de 60~65 graden, dat het dan ergens in de core echt wel heter kan zijn, en dat het goed mogelijk is dat die 90 c daar gehaalt wordt.

Voor iedereen die zijn Athlon zo heet heeft, die 90 c wordt door AMD gegarandeert, die proc kunnen waarschijnlijk nog een beetje meer hebben. Maar toch is 60 c niet echt bevordelijk voor je proc, misschien moeten jullie eens aan actieve koeling gaan denken:+

Met andere woorden koop een fopje ofzo, beetje pasta gebruiken, en druk die temp een beetje naar beneden.

Verwijderd

Die van mij 1333Mhz dondervogel zit ook rond de 60 graden, met een coolermaster cooler, een cooler die hier geschikt voor moet zijn volgens de specs.
Ik vind het zelf eigenlijk wel wat warmpjes.

• McFizban
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-08 01:49

McFizban

Hackito ergo sum.

Op woensdag 08 augustus 2001 23:07 schreef briezzer het volgende:
Die van mij 1333Mhz dondervogel zit ook rond de 60 graden, met een coolermaster cooler, een cooler die hier geschikt voor moet zijn volgens de specs.
Gelukkig ben ik dus niet de enige met dit probleem. :)
Even tot het einde van de maand wachten en dan een plens water in m'n PC (met omhulsel natuurlijk) ;)

Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.

• BrZ
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op woensdag 08 augustus 2001 22:58 schreef The Rapier het volgende:

[..]

T-bird is de K75 |:(
om ook maar die smily te gebruiken:
|:(

K75 is de 0.18 micron Athlon Classic...

De T-Bird is gewoon... de thunderbird.. Dat IS de codenaam... Bij AMD hebben ze het daarom gewoon altijd over Athlons....

• Alarmnummer
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Op woensdag 08 augustus 2001 23:07 schreef briezzer het volgende:
Ik had ook eerst een coolermaster, een ep-6i11 ofzo. En op de specs staat dat ie tot 1500 Mhz koelt. En dat doet ie ook, als je de kast eraf haalt en er een dikke kamer ventilator op laat blazen. Zonder ventilator koelt dat rotding voor geen meter. Je zit al gauw over de 60 graden en dat vind mijn computertje niet zo leuk. Heb nu nog 2 dagen een globalwin wbk 38 alias fohn, straaljager. En dat ding koelt dus echt retegoed, maar... dat ding maakt een HERRIE!!.. niet normaal. Kan hem op mijn buurmans kamer horen. Wou daarna een silverado kopen maar dat ding trekt mijn 1500 (en straks meer) denk ik niet. En als ik al 180 piek neerleg dan wil ik wel iets goeds. Ik ben uiteindelijk voor de swiftech mc462 gegaan met 34 dba. (Erg stil.. wbk38 maakt 46 dba) en daar betaal ik nu 220 piek voor. Maarja. krijg je wel een blok koper van 560 gram :) En een extreem goed koelende koeler. 8-)

Verwijderd

Op woensdag 08 augustus 2001 23:27 schreef Alarmnummer het volgende:

[..]

Ik had ook eerst een coolermaster, een ep-6i11 ofzo. En op de specs staat dat ie tot 1500 Mhz koelt. En dat doet ie ook, als je de kast eraf haalt en er een dikke kamer ventilator op laat blazen. Zonder ventilator koelt dat rotding voor geen meter. Je zit al gauw over de 60 graden en dat vind mijn computertje niet zo leuk
heb hier ook zo'n coolermaster liggen, enuhh prima dingetje.
heb je hem wel goed gemonteerd,want mijn Tb(1200@1350)wordt met deze koeler niet warmer als 43 graden stressed en 37 idle

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:40

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 08 augustus 2001 23:04 schreef The Rapier het volgende:
Je zegt het zelf al, een T-bird(athlon) mag 90 c worden in de core. En waar zit de temp sensor, juist in de socket tegen de onderkant van de proc. Geloof mij nou maar dat als het zaakje in de buurt gaat komen van de 60~65 graden, dat het dan ergens in de core echt wel heter kan zijn, en dat het goed mogelijk is dat die 90 c daar gehaalt wordt.
Juist. En hoewel dit al maanden lang verkondigd wordt zijn er nogsteeds mensen tot wie dit niet door wil dringen.

Ik zelf vind 65C echt de limit. Het verschil met de core temperatuur is zo'n 20 a 25C, dus reken maar uit...

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• slacksoff
  • Laatst online: 18:58
tip: koop zon coolermaster idd.. die heb ik ook @1500@1.8v.

wat je doet: je zet er een grotere fan op, of gewoon een 2e fan. ik heb er nu 2 fans op. bij stresstest [als mn mobo 28graden is] komt ie niet boven de 60 uit. vind ik goed dus. iig voor een koeler van 30,- :).

maakt wel een beetje kabaal nu, maar ik weet ook niet hoe zon delta60hp fan klinkt, ik wil het niet weten

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:26

Convoy

g44p

die van mij is idle 42*c en stressed 48*c, vrij netjes, al zeg ik het zelf :P

Verwijderd

Op donderdag 09 augustus 2001 10:48 schreef freekweb het volgende:
die van mij is idle 42*c en stressed 48*c, vrij netjes, al zeg ik het zelf :P
Dan moet je mij toch eens zeggen hoe je dat ding zo koud krijgt, ik krijg hem met mijn 1200 @ 1200 idle 58 ongeveer, en stessed 60a65, dat verschilt, met een akasa silver mountain koeler, met 7000 toeren :)

Maar goed jij hebt hem zo koud en ik niet, explain.

• Alarmnummer
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Op donderdag 09 augustus 2001 10:30 schreef denny het volgende:

[..]

heb hier ook zo'n coolermaster liggen, enuhh prima dingetje.
heb je hem wel goed gemonteerd,want mijn Tb(1200@1350)wordt met deze koeler niet warmer als 43 graden stressed en 37 idle
Yep.. hij zat er goed op. Maar de fan is gewoon te klein.

• Bonzai
  • Laatst online: 22:41
mijn athlon 1.4Ghz met Zalman CNPS 2005 Alu is idle 48 graden en bij heavy duty 53,3
en dat zonder verdere koeling in mijn case

If Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around darkened rooms munching magic pills, listening to repetitive electronic music

• PhuSioN
  • Laatst online: 25-08 10:28

[..]

????????
60 of 70c pfff BIG DEAL!
bij amd site stond volgens mij dit idle: 65c max
stressed: 95c max

dus als hij 60 idle zo hebben zo stressed denk ik ook best hoog worden

als hij bij mij trouwens in de buurt van de 60c zou komen dan blijft ie gewoon hangen

• star-saber
  • Laatst online: 26-08 20:07

star-saber

Ryzen

nu op 1466Mhz

idle 31 stressed 36c

Verwijderd

Die onboard temp sensors zijn niet echt te vertrouwen. Ik heb al verschillende mobo's gehad. Mijn ervaring is dat Asus altijd een graad of 10 hoger aangeeft als een Abit of MSI. Denk dat de echte waarde er wel ergens tussenin zal zitten.
Ik had eerst mijn proc (1200/266T-bird) op een Asus A7A266 zitten..kreeg de temp met moeite onder de 55 graden. Nu zit diezelfde proc op een MSI K7T Lim. Ed. en komt ie niet boven de 44 graden terwijl hij nu op 1400 draait en op die asus gewoon 1200.
Beste manier is af en toe even voelen onderaan de koeler( vlak bij de core). Als je dat zonder problemen vast kunt houden zonder blaren te krijgen zit het wel goed.

• Convoy
  • Laatst online: 17:26

Convoy

g44p

Op vrijdag 10 augustus 2001 00:48 schreef Nightbat het volgende:

[..]

Dan moet je mij toch eens zeggen hoe je dat ding zo koud krijgt, ik krijg hem met mijn 1200 @ 1200 idle 58 ongeveer, en stessed 60a65, dat verschilt, met een akasa silver mountain koeler, met 7000 toeren :)

Maar goed jij hebt hem zo koud en ik niet, explain.
goeie case koeling en een straaljager van een prockoeler :P

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-08 08:20

[..]

????????
60 of 70c pfff BIG DEAL!
Dit is dus al 1 reden waarom ik nooit meer dan een spel bij dixons koop.

Als jij mensen gaat adviseren dat het allemaal prima is dat de cpu's 70/85 graden mogen worden, dan denk ik dat er veel mensen met een instabiel systeem zitten, overklokken is er dan ook al niet meer bij, dan brand ie af denk ik.

Maar ja, ik geloof dat ze bij dixons geen amd cpu's los verkopen, maar alleen van die hp en sky gevallen, en die blijven meestal wel onder de 65 graden.

Mijn advies is, houd je amd cpu onder de 60 graden en als je wil overklokken is lager tuurlijk altijd beter voor (meestal) meer winst.

Verwijderd

star-saber, dat is wel heel erg laag.

Mijn Athlon 1200@1417 @ 1.85v wordt met mijn swiftech (met MP fan i.p.v. HP fan, blaast lucht OP koelblok i.p.v. weg van koelblok) ongeveer 50 graden full load. Aangezien de temp. in de bios al 5 graden hoger is direct na opstarten moet dit er nog van af, dus 45 graden. Op zich netjes, maar jouw temp is helemaal geweldig.

Bij de weg, natuurlijk met AS2 :P

Verwijderd

Op vrijdag 10 augustus 2001 11:34 schreef freekweb het volgende:

[..]

goeie case koeling en een straaljager van een prockoeler :P
Ja dat is een goede.

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-08 07:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Op woensdag 08 augustus 2001 23:16 schreef McFizban het volgende:

[..]

Even tot het einde van de maand wachten en dan een plens water in m'n PC (met omhulsel natuurlijk) ;)
Dus ook de emmer... :D

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• BrZ
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Ik heb dus sinds vandaag ook een TBird 1333 :D maar die haalt maar 1500 :(

Hij is idle zo'n 33 graden en stressed 52 graden... En dat met een Alpha PAL6035MFS + Delta 60HP

Verwijderd

Nouja, ik snap niet dat mensen hun procje beneden de 50*C kunnen houden met een coolermaster coolertje van 30.-
Ik heb vandaag een Spire 5E34B3 van m'n werk meegenomen om even te testen, koelde gaan graad beter dan m'n naamaak chrome orb.
Dat is zo'n 60*C idle/68*C stressed gemeten met Asus PCProbe, 3*C minder met sisoft sandra. (zelfde als bios dus)
Ik wou eerder al een fop32-1 kopen maar kan em niet vinden in de buurt van Almere :( Heeft iemand trouwens ervaring met de fop32-1 t.o.v. van een chrome orb of de boven-genoemde spire cooler??
Ik heb een AMD Athlon 1ghz btw.

Ennuh als de temp sensor in het socket zit en dus de onderkant van je proc meet is de core temp natuurlijk hoger dan de temp die je bios aangeeft (lees ik net in deze thread)
Maaaaaaaar kan je de temp van je core ook 'exact' meten m.b.v. een temp sensortje dat je tussen core en heatsinkt plaatst?
En hoe lees je de temp dan af? Hangt er een klein lcd-schermpje uit je case ofzow? zou wel handig zijn!

• Glival
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:09
Omdat m'n superorb meer geluid maakt dan een voor-oorlogse stofzuiger, heb ik nu 1 fan aangesloten ipv 2. Na 15x de 3DMark2000 CPU-benchmark te hebben gedraaid (wordt dat bedoeld met 'stressed'?) wordt 'ie ong. 60 graden. Na een uur Quake3 nog wel meer denk ik :(

Verwijderd

waar meet iedereen de temp mee op ?? Zelf kijk ik in de bios en gebruik ik MBM5 in Windows, bios geeft 3 tot 4 graden meer aan.
AS pasta is een must, kan tot wel 10 graden schelen mits goed toegepast. Geen klodders erop, maar een dunne strakke strijklaag op de core.
Ik heb een alphaPAL6035MFC&delta60MP in de kast liggen, twijfel nog of ik die ga gebruiken aangezien ik met deze 30 gulden kostende coolermaster 6i11 prima rond de 44 graden stressed zit.... 8-)

• Wessie
  • Laatst online: 22-08 15:10

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Ik ben de trotse 8-) bezitter van een AMD 1,4 ghz.
Mijn bak wordt idle ongeveer 62° en stressed ligt dat een paar graadjes hoger (tot een max van ongeveer 68°).
Dit schijnt overigens normaal te zijn ... al stond ik er eerst wel ff vreemd van te kijken (zo warm :? :? :?). Maargoej hij deut ut.
>:)

Wessie ... member of the Noizy Cows !!!

Verwijderd

AMD 1333

IDL 65 C
STR 75 C

ASUS A7A266

Zorgen Maken?

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-08 08:20
Op zondag 12 augustus 2001 14:16 schreef DJErwinski het volgende: