Goedendag mede-Tweakers,
ik zit met een probleem/situatie.
het zit als volgt ik heb in de meterkast beneden een Ziggo connectbox
vanuit de meter kast gaan er 2 utp kabels naar 2 kamers op de 1ste verdieping, 1 utp daar de derde verdieping en een naar de begane grond.
nu heb ik op de 2de verdieping een routers staan als accespoint en een pihole
op de 1ste verdieping staat een router als node voor aimesh netwerk.
ik zou graag op de router op de 2de verdieping of de pihole als dhcp server gebruiken.
alleen wanneer ik dit instel krijgen apparaten beneden die met de connectbox verbinden over wifi geen ip meer.
is er een manier om de aanvragen te forwarden naar de router/pi-hole? (ik zit al te denken aan modem in bridge en extra router of zo maar dit is nog niet van toepassing nu.
Met vriendelijke groet,
Sander
ik zit met een probleem/situatie.
het zit als volgt ik heb in de meterkast beneden een Ziggo connectbox
vanuit de meter kast gaan er 2 utp kabels naar 2 kamers op de 1ste verdieping, 1 utp daar de derde verdieping en een naar de begane grond.
nu heb ik op de 2de verdieping een routers staan als accespoint en een pihole
op de 1ste verdieping staat een router als node voor aimesh netwerk.
ik zou graag op de router op de 2de verdieping of de pihole als dhcp server gebruiken.
alleen wanneer ik dit instel krijgen apparaten beneden die met de connectbox verbinden over wifi geen ip meer.
is er een manier om de aanvragen te forwarden naar de router/pi-hole? (ik zit al te denken aan modem in bridge en extra router of zo maar dit is nog niet van toepassing nu.
Met vriendelijke groet,
Sander