Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:48

MrMarcie

CFMoto 650MT

Topicstarter
Ik heb die Redmi 3s nu denk ik al meer dan 3 jaar maar hij bevalt nog steeds goed. Ik bel ermee en gebruik wat apps e.d. Gamen doe ik er niet mee. Nu geeft mijn bankapp (ABN) aan dat vanaf 1 oktober mijn app niet meer werkt omdat ze vanaf die datum Android 6 niet meer ondersteunen. Aangezien ik ff op de kosten moet letten en die telefoon verder prima functioneert voor mij wil ik 'm nog even gebruiken tot einde van het jaar minimaal.

Ik heb in principe alle bestanden en de gebruiksaanwijzingen e.d. al klaar staan. Maar ben nog een beetje huiverig dat ik die telefoon verkloot.

Wil voordat ik dat ga doen al mijn 2FA sites ff uitschakelen zodat ik die weer kan instellen als mijn telefoon overgezet is.

Iemand ervaringen met die Lineage? Is dat wat en is het erg ingewikkeld of gaat dat meestal wel goed als je juist de stappen volgt van de gebruiksaanwijzing op Lineageos?

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Topicstarter
Weinig antwoorden, dan maar zelf geantwoord.
Na lang wachten toch maar eens geprobeerd en dat had ik veel eerder moeten doen. Met de aanwijzingen op Lineage en klein beetje googlen was het niet zo moeilijk. Natuurlijk moet je even de stapjes goed doen maar dat is het dan ook wel.

Bleef wel tijd hangen met dat overzetten van die zip files naar de telefoon. Kreeg steeds een error7. Na wat gegoogle bleek dat ik even in de terminal een folder moest aanmaken:

code:
1
2
3
in TWRP go to advanced > terminal, then create /cache/recovery with

mkdir /cache/recovery

Daarna ging de rest vanzelf. Vandaag bezig geweest om te installeren en daarna wat in te stellen maar het werkt echt als een zonnetje. Erg blij met deze ROM. Een aanrader dus om dat te doen als je ook nog zo'n Redmi3s hebt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JGvE9aPg9qjrGLYTTx4ZaZbm8BA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5R0UxT5nqrh1GOXN23R8NFzu.png?f=user_large

[ Voor 10% gewijzigd door MrMarcie op 25-08-2020 12:59 . Reden: Foto toegevoegd ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Topicstarter
En toen stopte de support van Lineage OS. Dus maar eens een andere rom zoeken. Kijk nu naar ArrowOS maar moet me nog inlezen. Zou leuk zijn als iemand zijn ervaringen daarmee kan delen. Want die telefoon doet het verder voor mij nog prima dus waarom zou ik in deze moeilijke tijd een andere telefoon gaan kopen?

[ Voor 7% gewijzigd door MrMarcie op 18-04-2021 12:13 . Reden: Link ]