Hallo allemaal,
ik zit met een aantal vragen.
Ik probeer een project op te starten op mijn werk en zou graag een inspectie robot willen bouwen.
Ik wil het geheel baseren op een Arexx 4WD platform / ofwel wild thumper.
https://www.conrad.nl/p/a...-roboterplattform-1515648
Robot functies welke ik wil gaan maken zijn:
ESP32 camera op een tilt/shift adapter. (of aparte wifi camera)
Led verlichting voor en achter met tilt functie.
mogelijk nog een luchtkwaliteitssensor.
evt. robotarm of scharend platform.
later evt nog meer.
Dit geheel wil ik aansturen met de ESP32 via Bluetooth of WiFi en besturen met een tablet Android/Windows.
Dus een GUI waarin de diverse controls komen voor het rijden en sliders voor de tilt/shift functies, een aantal meetwaardes presenteren en een live viewer van de ESP32-Cam (of aparte wifi camera).
Afzonderlijke delen heb ik deels al getest, ESP32 meetwaardes via bluetooth naar een zelfgemaakte app op mijn telefoon sturen bijvoorbeeld. Ook heb ik via WiFi en een browser een slider getest voor een servo motor. Dus ik denk dat dit allemaal wel gaat lukken.
Alleen is mijn grote vraag nog steeds hoe ik de vier DC motoren ga aansturen.
Het onderstel hoeft niet snel te bewegen.
Sturen kan door middel van de linker en rechtermotoren tegengesteld te laten bewegen.
Maar wat voor motor controller/drivers heb ik nodig en is leuk betaalbaar???
Zoek dus niet naar super uitgebreide controllers, ze moeten gewoon werken.
Mogelijkheden die ik bekeken heb zijn losse motor drivers en deze aangestuurd via de arduino/ESP32, of kan ik ook een RC snelheidsregelaar gebruiken en deze aansturen met de ESP32 i.p.v een RC transmitter.
Hopelijk is er iemand die mij de goede weg op kan helpen en die motoren op een goedkope manier weet aan te sturen.
ik zit met een aantal vragen.
Ik probeer een project op te starten op mijn werk en zou graag een inspectie robot willen bouwen.
Ik wil het geheel baseren op een Arexx 4WD platform / ofwel wild thumper.
https://www.conrad.nl/p/a...-roboterplattform-1515648
Robot functies welke ik wil gaan maken zijn:
ESP32 camera op een tilt/shift adapter. (of aparte wifi camera)
Led verlichting voor en achter met tilt functie.
mogelijk nog een luchtkwaliteitssensor.
evt. robotarm of scharend platform.
later evt nog meer.
Dit geheel wil ik aansturen met de ESP32 via Bluetooth of WiFi en besturen met een tablet Android/Windows.
Dus een GUI waarin de diverse controls komen voor het rijden en sliders voor de tilt/shift functies, een aantal meetwaardes presenteren en een live viewer van de ESP32-Cam (of aparte wifi camera).
Afzonderlijke delen heb ik deels al getest, ESP32 meetwaardes via bluetooth naar een zelfgemaakte app op mijn telefoon sturen bijvoorbeeld. Ook heb ik via WiFi en een browser een slider getest voor een servo motor. Dus ik denk dat dit allemaal wel gaat lukken.
Alleen is mijn grote vraag nog steeds hoe ik de vier DC motoren ga aansturen.
Het onderstel hoeft niet snel te bewegen.
Sturen kan door middel van de linker en rechtermotoren tegengesteld te laten bewegen.
Maar wat voor motor controller/drivers heb ik nodig en is leuk betaalbaar???
Zoek dus niet naar super uitgebreide controllers, ze moeten gewoon werken.
Mogelijkheden die ik bekeken heb zijn losse motor drivers en deze aangestuurd via de arduino/ESP32, of kan ik ook een RC snelheidsregelaar gebruiken en deze aansturen met de ESP32 i.p.v een RC transmitter.
Hopelijk is er iemand die mij de goede weg op kan helpen en die motoren op een goedkope manier weet aan te sturen.
[ Voor 0% gewijzigd door Delchrys op 03-08-2020 03:55 . Reden: typefouten ]