Klopt het dat het niet alle bluetooth hetzelfde is?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hummertje
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13-11-2022
Hoi!

Onlangs de volgende koptelefoon gekocht: Philips SHB4805. Gewoon een prima ding. Nu is het zo dat ik het wel met mijn telefoon kan verbinden, maar niet met mijn laptop (Asus Vivobook) en niet met mijn smart tv (LG LG 43UK6400PLF). Ik begrijp er niks van want voor de rest kan wel alles met alles verbonden worden.

Net met Philips gebeld, en de medewerker legde uit dat het klopt, omdat niet alle bluetooth hetzelfde is. Maar waar kan ik dat terugzien als ik een nieuwe koptelefoon zou willen? Waar moet ik op letten? En klopt het wel wat hij zegt?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 08:28

FeaR

In GoT we trust

Dat er verschillende versies van Bluetooth zijn had een simpele Google je ook kunnen vertellen. We zitten nu op Versie 5. Maar in principe zou dat niet uit mogen maken aangezien het backwards compatible zou moeten zijn. Wat ik me voor kan stellen is dat men doelt op dat Bluetooth niet altijd twee richtingen op werk. Zo heb je devices waarmee je bijvoorbeeld via een mobiele telefoon wel audio naar toe kan streamen maar die niet als bron kunnen fungeren richting bijvoorbeeld een Bluetooth headphone. Mogelijk dat het met de TV ook zoiets is. Dat deze wel connectie kan maken met bijvoorbeeld een mobiele telefoon om media naar toe te streamen maar niet met een bluetooth hoofdtelefoon om audio naar toe te sturen. Dat zou je moeten kunnen vinden in de handleiding. Een laptop zou mijns inziens toch altijd wel tweerichtingsverkeer moeten zijn.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:01
Bij deze TV zou Audio over Bluetooth ook moeten kunnen: http://kr.eguide.lgappstv...__audiotype_e_a__dut.html

Onder het kopje Geluid/Geluiduitgang staat wat je zou moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hummertje
FeaR schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 15:56:
Dat er verschillende versies van Bluetooth zijn had een simpele Google je ook kunnen vertellen. We zitten nu op Versie 5. Maar in principe zou dat niet uit mogen maken aangezien het backwards compatible zou moeten zijn. Wat ik me voor kan stellen is dat men doelt op dat Bluetooth niet altijd twee richtingen op werk. Zo heb je devices waarmee je bijvoorbeeld via een mobiele telefoon wel audio naar toe kan streamen maar die niet als bron kunnen fungeren richting bijvoorbeeld een Bluetooth headphone. Mogelijk dat het met de TV ook zoiets is. Dat deze wel connectie kan maken met bijvoorbeeld een mobiele telefoon om media naar toe te streamen maar niet met een bluetooth hoofdtelefoon om audio naar toe te sturen. Dat zou je moeten kunnen vinden in de handleiding. Een laptop zou mijns inziens toch altijd wel tweerichtingsverkeer moeten zijn.
Bedankt voor je uitleg.
Ik kan het helemaal volgen. Had ook verwacht dat het zeker wel met de laptop zou werken, maar niet dus. Van de handleiding ben ik niet wijzer geworden; er staat daar niks over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hummertje
bas-r schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 16:04:
Bij deze TV zou Audio over Bluetooth ook moeten kunnen: http://kr.eguide.lgappstv...__audiotype_e_a__dut.html

Onder het kopje Geluid/Geluiduitgang staat wat je zou moeten doen.
Yep! Ook geprobeerd. Helaas..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Wat ook mee kan spelen is dat sommige apparaten met slechts 1 bron gekoppeld kunnen worden, andere apparaten kun je gelijktijdig met meerdere bronnen gekoppeld hebben. Misschien moet je de headset eerst ontkoppelen van je telefoon voordat je hem met je laptop of TV probeert te verbinden.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik denk dat de oudere Sony-modellen noise cancelling dat bv. ook niet ondersteunen. De Boses bv. wel. Dat lijkt inderdaad een feature te zijn die het apparaat expliciet moet ondersteunen.

M'n muis kan ik bv. ook met maar één apparaat tegelijk koppelen.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Pagina: 1