Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1987
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-07 12:00
Goedendag,

ik probeer op kantoor 3 Google home mini speakers te verbinden, gewoon om simpele radio af te spelen. Is dit überhaupt wel mogelijk ? We krijgen max 2 speaker verbonden maar de 3de speelt niet af, hij zit wel in het netwerk en we kunnen hem opdracht geven, maar muziek afspelen werkt niet. Dit moet met de technologie van vandaag de dag toch zeker wel kunnen ?

Beste antwoord (via Ben1987 op 03-08-2020 16:07)

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:09
Je kunt inderdaad 2 speakers koppelen voor stereogeluid, maar die optie moet je nu niet hebben.
Je moet in de Home app op het +je drukken (links bovenin) en dan een speakergroep maken. Daarin kun je zo veel apparaten gooien als je wil, en die zouden dan gelijk moeten lopen. Zo niet, kun je dat in de instellingen van de groep aanpassen.

Je moet overigens wel het commando geven "luister naar [radiozender] op [naam speakergroep]"
Anders speelt hij het alleen op de home mini waar je het commando aan geeft.

[ Voor 20% gewijzigd door TheFes op 03-08-2020 15:37 ]

Home Assistant configuratie

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:33

De Nelis

en anders maar niet...

Met speaker groepen zou je een 'onbeperkt' aantal home speakers moeten kunnen koppelen.

https://support.google.co....Platform%3DAndroid&hl=nl

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1987
thanks, ik heb ze nu alle 3 los gekoppeld en opnieuw in een groep gezet. Helaas krijg ik ze niet gepaired. Je moet ze nu alle 3 apart aanzetten met tot gevolg dat de audio niet synchroon loopt. Het pairen van speakers gaat maar met 2 speakers, zover ik kan vinden... :(

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:09
Je kunt inderdaad 2 speakers koppelen voor stereogeluid, maar die optie moet je nu niet hebben.
Je moet in de Home app op het +je drukken (links bovenin) en dan een speakergroep maken. Daarin kun je zo veel apparaten gooien als je wil, en die zouden dan gelijk moeten lopen. Zo niet, kun je dat in de instellingen van de groep aanpassen.

Je moet overigens wel het commando geven "luister naar [radiozender] op [naam speakergroep]"
Anders speelt hij het alleen op de home mini waar je het commando aan geeft.

[ Voor 20% gewijzigd door TheFes op 03-08-2020 15:37 ]

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1987
TheFes schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 15:35:

dank u !