Mijn vraag
Bij het kijken van films/series is het stemvolume te zacht ten opzichte van bijvoorbeeld spelende muziek of audio effecten. Ik zie de ondertiteling waaruit blijkt dat er gepraat wordt, en ik hoor het stemgeluid heel zacht op de achtergrond maar té zacht. Heb ik mijn instellingen verkeerd staan? Hoe los ik dit op?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Denon AVR-X2100W
Kef 3001 front/surround/center
Jamo sub
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Audyssey setup meerdere keren gedraaid met de microfoon op een statief. Afstanden worden goed berekend. Het aantal db van de speakers wordt te laag gezet dus dit heb ik handmatig aangepast naar:
Front L +4 db
Front R +4 db
Center + 6.5 db
Sur L +1 db
Sur R +1 db
Sub + 3.5 db
Crossovers allemaal op 90 hz, sub op 120 hz LFE+main.
Speakerformaat allemaal op 'klein'
Audio/dialoog niveau aanpassen op 'uit' >>> heeft het zin deze op 'aan' te zetten?
MultEQ XT 'flat'
Dynamic EQ 'aan'
ref. niveau 0 db
Dynamic Volume 'light'
Bij het kijken van films/series is het stemvolume te zacht ten opzichte van bijvoorbeeld spelende muziek of audio effecten. Ik zie de ondertiteling waaruit blijkt dat er gepraat wordt, en ik hoor het stemgeluid heel zacht op de achtergrond maar té zacht. Heb ik mijn instellingen verkeerd staan? Hoe los ik dit op?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Denon AVR-X2100W
Kef 3001 front/surround/center
Jamo sub
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Audyssey setup meerdere keren gedraaid met de microfoon op een statief. Afstanden worden goed berekend. Het aantal db van de speakers wordt te laag gezet dus dit heb ik handmatig aangepast naar:
Front L +4 db
Front R +4 db
Center + 6.5 db
Sur L +1 db
Sur R +1 db
Sub + 3.5 db
Crossovers allemaal op 90 hz, sub op 120 hz LFE+main.
Speakerformaat allemaal op 'klein'
Audio/dialoog niveau aanpassen op 'uit' >>> heeft het zin deze op 'aan' te zetten?
MultEQ XT 'flat'
Dynamic EQ 'aan'
ref. niveau 0 db
Dynamic Volume 'light'
[ Voor 3% gewijzigd door SX-Superfly op 03-08-2020 14:49 ]