Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lithiumangel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-05 21:26
Ik heb echt een hele rare: Ik zat net in mijn ING app te kijken naar hoe m`n financien ervoor staan.
En het viel me op dat er vandaag 0,1 cent was bijgeschreven van een firma: "Forlease B.V."
Met in de description het volgende:

" Ontvang gratis 200 euro cash op uw rkeening bij aanchaf van een nieuwe bed vanaf 25 euro per maand. Kom naar www.bedrent.nl en profiteer "

Dus nu is men blijkbaar bezig met SPAM via een overboeking op je betaalrekening :? :X 8)7 |:(
Ik heb nooit zaken gedaan met dit bedrijf, noch doe ik aan producten leasen etc. Enige lening die ik ooit gedaan heb was via ING zelf.

Ik sta al 5 mins in de wacht bij ING; klaarblijkelijk erg druk daar. Iemand anders dit gezien ?
Ik denk dat ik het w.s. gewoon kan negeren maargoed.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Drs_Ben
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 21-05 16:02
Gratis geld is toch altijd goed? :) Mogen ze van mij wel 10.000x doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Klinkt echt enorm kansloos, maar heb er nog nooit eerder van gehoord. Lekker negeren en die cent incasseren lijkt me.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Mogelijk dat je rekeningnummer ergens via een database verkocht is, of misschien gelekt naar het internet.

March of the Eagles

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:33
Drs_Ben schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 14:17:
Gratis geld is toch altijd goed? :) Mogen ze van mij wel 10.000x doen.
Totdat ze dit doen op je zakelijke rekening en je ieder transactie mag koppelen aan je boekhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 677216

Creatief, maar geen nieuwe methode. Overigens geen manier om onder spam-wetgeving uit te komen, zie bijvoorbeeld hier.
Je kan een klacht indienen bij https://www.reclamecode.nl

Een rekeningnummer is overigens een persoonsgegeven dus privacywetgeving is ook relevant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lithiumangel
Net ING gesproken, stond aardig lang in de wacht. Maar bekend probleem bij hun, die worden daar vandaag over gebeld door meerdere mensen.

In princiepe had de meneer al een verhaaltje klaar staan: dat dit in princiepe mag en niks tegen te doen is volgens de wet aangezien ik (klaarblijkelijk) ergens toestemming heb verleend om mijn persoonsgegevens te gebruiken ergens; en dat dit een vorm van marketing is.

Zelf nooit zaken gedaan met Forlease dus nee? Maar zoals XWB al opmerkte, w.s. is mijn rekening nummer ergens naar buiten gelekt bij een webshop/winke/bedrijf en/of verkocht aan zo`n marketing partij.

Volgens de ING is het niet schadelijk in de zin dat er opeens geld uit je rekening word getrokken etc.
Het is letterlijk spam, via een overboeking.

Maar helaas wel irritant zoals com2,1ghz opmerkte, als je een zakelijke rekening hebt waar je alles moet verklaren en documenteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarkieNL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-05 16:41
What's next? Een spamfilter voor op je bankrekening? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
Anoniem: 677216 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 14:35:
Creatief, maar geen nieuwe methode. Overigens geen manier om onder spam-wetgeving uit te komen, zie bijvoorbeeld hier. Je kan een klacht indienen bij https://www.reclamecode.nl
Interessant, ik heb er even snel doorheen gelezen, verbaasd me dat KPN dat een keer gedaan heeft.
Goed, als ik klaar ben met werk ga ik zeker een klacht indienen via Reclamecode. Ik bedoel, grappig prospect als je 1000x 0.1 cent binnen "gespammed" krijgt. Maar die clutter kan ik niet in m`n ING app gebruiken

[ Voor 3% gewijzigd door lithiumangel op 03-08-2020 14:41 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:02

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Niet om het een of het ander, maar je kan toch geen één-tiende cent overmaken?
0,01 euro bedoel je, of 1 cent. Of zie ik het verkeerd?

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
AW_Bos schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 14:41:
Niet om het een of het ander, maar je kan toch geen één-tiende cent overmaken?
0,01 euro bedoel je, of 1 cent. Of zie ik het verkeerd?
Ik heb net m`n ING app weer geopend. Het is letterlijk " 0,01" Eur

[ Voor 10% gewijzigd door lithiumangel op 03-08-2020 14:43 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 13:17

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

0,01 euro is 1 cent. :z

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 17:02

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

lithiumangel schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 14:43:
[...]

Ik heb net m`n ING app weer geopend. Het is letterlijk " 0,01" Eur
En dat is dus GEEN 0,1 cent. ;)
Maar goed, het gaat dus om een enkele cent. :)

[ Voor 9% gewijzigd door AW_Bos op 03-08-2020 14:44 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lithiumangel
Ja klopt, was ff met teveel dingen door elkaar bezig 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
goedkoper dan google ads, 100% lees-score ... niet slecht bedacht :P

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:18

Sharky

Skamn Dippy!

AW_Bos schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 14:44:
[...]

En dat is dus GEEN 0,1 cent. ;)
Maar goed, het gaat dus om een enkele cent. :)
Jij kunt hier een hoop lol en/of ergernis aan beleven:

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
lithiumangel schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 14:45:
Ja klopt, was ff met teveel dingen door elkaar bezig 8)7
Ik denk dat het voor de meeste mensen wel duidelijk is wat je bedoelde hoor.

Ik vraag mij af of dit wel verstandig is van die onderneming. Het lijkt mij toch erg hinderlijk en ik vraag mij af hoeveel klanten zij er aan over houden. Het is echt wel hele vervelende spam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:46
Ik zou ook even een klacht indienen bij KNAB inzake Forlease B.V. h/o Bedrent - ten minste als het bedrag van dit rekeningnummer afkomstig is. Dit gedrag valt m.i. buiten de zorgplicht van de klant zoals gesteld in de voorwaarden en ik kan me voorstellen dat de 1000 gratis transacties per maand hiervoor niet bedoeld zijn.

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:00
Je kan aan die toko vragen hoe ze aan je gegevens zijn gekomen, volgens mij moeten ze daar antwoord op geven.

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaLeX
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

Bockelaar schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 14:48:
goedkoper dan google ads, 100% lees-score ... niet slecht bedacht :P
Ik denk dat je de 30% nog niet aantikt, de gemiddelde Nederlander kijkt echt niet zo vaak naar de bankrekening.

Als er dan al verder gekeken wordt dan het saldo.

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
CaLeX schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 18:04:
[...]

Ik denk dat je de 30% nog niet aantikt, de gemiddelde Nederlander kijkt echt niet zo vaak naar de bankrekening.

Als er dan al verder gekeken wordt dan het saldo.
Bij ING kun je instellen dat je een notificatie krijgt van de app als er mutaties plaatsvinden op je betaalrekening. Best handig, want je bent verplicht om regelmatig je saldo te checken en op deze manier mis ik nooit wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:36
Die notificatie heb ik op mijn ABN rekening ook. Heb wel ingesteld dat ik alleen bijschrijvingen zie en alleen boven de 1000. Zo’n 1 cent zou me niet opvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:45
Misschien is deze gebruikt in de hoop dat het ze iets op kan leveren?

http://randomiban.com/?country=Netherlands

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:26
Dit is wel een hele interessante manier van adverteren!
Jouw gegevens hoeven overigens niet uit een ( gelekte ) database te komen waarmee dan dit soort '' reclame '' wordt verstuurd
Doordat er al een controlegetal zit in de IBAN nummers en de banken geen naam/nummer controle hoeven uit te voeren, zou dit heel simpel via een '' IBAN generator '' kunnen gaan en toevallig jouw rekeningnummer is gegenereerd.
Uiteraard zullen de meeste IBAN's niet in gebruik zijn, dan krijgen ze hun cent terug na een paar dagen, maar doe dit 1000 keer en er zal vast wel eens een bestaand nummer bij zitten.

@Napsju Precies, zit er dik in dat zoiets is gebruikt.

[ Voor 4% gewijzigd door JohanNL op 03-08-2020 20:02 ]

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05 20:00
Of.. ING heeft toch gegevens verkocht? Ik vind de uitleg van de klantenservice wat te gelikt en ING neemt 't niet zo nauw met ethiek.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Je moet hiervoor bij de bank van de verzender van het geld wezen, daar een klacht indienen, als dat de ING niet is kunnen zij hier ook niet zoveel mee.

Schijnt overigens wel vaker voor te komen: https://blog.iusmentis.co...tieve-manier-van-spammen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21-05 16:03
com2,1ghz schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 14:31:
Totdat ze dit doen op je zakelijke rekening en je ieder transactie mag koppelen aan je boekhouding.
Terugboeken: Onverschuldigde betaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Pizza_Boom schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 23:07:
[...]
En dan weten ze gelijk dat jij een actieve gebruiker bent van dat rekeningnummer, iets zoals de online content laden van een spam/phising mail of een link daarin aanklikken.

Maar ik zou even voor de gein kijken wat voor bedrijf TS die cent heeft opgestuurd.
https://forlease.nl

Het lijkt mij sterk dat dit bedrijf zelf een service aanbiedt direct aan haar klanten om " spam overboekingen " te sturen, laat staan dat ze dit helemaal op eigen houtje doen.
Ik denk dat een van de klanten het platform misbruikt/gebruikt op een manier hoe het oorspronkelijk niet de bedoeling was.
En als het rekeningnummer waarvan het is gekomen ook als ( een soort van ) payment provider dient, dan kun je ervan uitgaan dat je die cent gewoon doodleuk na een paar dagen weer terug krijgt, omdat zij jouw overboeking ook niet kunnen plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
JohanNL schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 01:10:
En dan weten ze gelijk dat jij een actieve gebruiker bent van dat rekeningnummer, iets zoals de online content laden van een spam/phising mail of een link daarin aanklikken
Maar sinds de IBAN controle weten ze dat sowieso. Alleen niet of het rekeningnummer daadwerkelijk actief is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Pizza_Boom schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 01:12:
[...]
Maar sinds de IBAN controle weten ze dat sowieso. Alleen niet of het rekeningnummer daadwerkelijk actief is.
Klopt, maar erop reageren = aangeven dat je dus actief bent en het wellicht loont om jou nog meer te spammen.
Daarnaast weten ze dan ook de naam die bij de IBAN hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
JohanNL schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 01:16:
Klopt, maar erop reageren = aangeven dat je dus actief bent en het wellicht loont om jou nog meer te spammen.
Daarnaast weten ze dan ook de naam die bij de IBAN hoort.
Nogmaals, die naam weet je sowieso, anders kan je (bij ABN iig) niet overschrijven.

Verder maak je hier natuurlijk gewoon melding van bij de bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Pizza_Boom schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:12:
[...]
Nogmaals, die naam weet je sowieso, anders kan je (bij ABN iig) niet overschrijven.

Verder maak je hier natuurlijk gewoon melding van bij de bank.
Jawel hoor, banken hoeven geen naam/nummer controle meer uit te voeren.
Wellicht dat die bank jou verplicht een naam in te voeren, dan vul je sinterklaas in bijvoorbeeld <+:) :+ , het komt gewoon aan maar de verzender weet de bijbehorende naam niet van dat rekeningnummer, en komt dat ook niet te weten zolang je niets terug stuurt.
Alleen bij ABN naar ABN was het volgens mij zo dat de correcte naam altijd op je bankafschrift komt te staan, ook al vul jij een foutieve naam in.

En ja melding bij de bank doen is altijd een goed idee (y)
Alleen zal dat in dit geval bij de bank van de verzendende partij moeten, kan me niet voorstellen dat dit is toegestaan wat TS overkomt.

[ Voor 7% gewijzigd door JohanNL op 04-08-2020 15:31 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
Wijnands schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 20:13:
Of.. ING heeft toch gegevens verkocht? Ik vind de uitleg van de klantenservice wat te gelikt en ING neemt 't niet zo nauw met ethiek.
Precies, super verdacht dat ING al een antwoord klaar heeft op een vraag die ze meerdere keren hebben gekregen. Stel je voor dat elk bedrijf dat zou doen, een pasklaar antwoord op een veel gestelde vraag. Dat straalt onbetrouwbaar uit. Zelfs als een of andere marketingmeneer het dan iets flitsend als "frequently asked questions" gaat noemen of nog erger het gaat afkorten tot "faq" bleh. Hoe kom je er ook bij, antwoorden verzinnen op veel gestelde vragen, daar moet wel iets achter zitten.

Het was beter geweest als ING net deed alsof dit voorval nieuw voor ze was en hem hadden afgewimpeld met 'we gaan het uitzoeken'. Niks betrouwbaarder dan een onwetende partij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-05 22:11
Mooie nieuwe feature voor de toekomst (bij banken). Inkomende betalingen onder X bedrag weigeren. Gewoon onder 5 cent of onder 50 cent gewoon niet toestaan. Dan is die marketing ineens te duur voor die spammers :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:19
slijkie schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:57:
Mooie nieuwe feature voor de toekomst (bij banken). Inkomende betalingen onder X bedrag weigeren. Gewoon onder 5 cent of onder 50 cent gewoon niet toestaan. Dan is die marketing ineens te duur voor die spammers :-)
Moet het wel een functie zijn die je makkelijk kan togglen, want PayPal stuurt bijvoorbeeld ook 2 a 3x een paar cent voor rekening verificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Pizza_Boom schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 23:07:
[...]
Het kost je op een zakelijke rekening al snel meer dan 20 cent om die ene cent te ontvangen. Dan nog eens meer dan 15 cent erachteraan om er van af te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289295

Vorige week ook gehad van dezelfde partij, mijn rekening loopt bij de rabo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05 20:00
Droefsnoet schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:53:

Het was beter geweest als ING net deed alsof dit voorval nieuw voor ze was en hem hadden afgewimpeld met 'we gaan het uitzoeken'. Niks betrouwbaarder dan een onwetende partij.
Dat kreeg ik toen ik probeerde uit te zoeken hoe het komt dat ING binnen 10 minuten wist dat ik een nieuwe sim card van T-mobile had gekregen. Stelletje ratten ontkende in eerste instantie alles. Pas na 5 keer zeer gaf men zeer schoorvoetend toe een dealtje met de grote providers te hebben gemaakt,

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289295

Wijnands schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 21:23:
[...]

Dat kreeg ik toen ik probeerde uit te zoeken hoe het komt dat ING binnen 10 minuten wist dat ik een nieuwe sim card van T-mobile had gekregen. Stelletje ratten ontkende in eerste instantie alles. Pas na 5 keer zeer gaf men zeer schoorvoetend toe een dealtje met de grote providers te hebben gemaakt,
Ah. Zo ben ik recent van Telfort naar Vodafone overgestapt. Ik krijg sindsdien ook af en toe spam via sms. Dat zal wel enige relatie hebben dan.
Pagina: 1