Firefox vraagt steeds reCAPTCHA bij iedere search

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:35
Ik heb de laatste weken steeds vaker last van Google die vraagt om te bevestigen dat ik geen robot ben (reCAPTCHA), in Firefox.

Ik heb dezelfde soort searches uitgevoerd via Duckduckgo en via Chrome zelf, en dan wordt er niet gevraagd om reCAPTCHA. Het lijkt dus iets in Firefox te zijn, maar ik kan niet ontdekken wat het is.
Ik heb alle extensies uitgeschakeld en heb het ook geprobeerd via een 'privevenster'. Ik blijf echter de vraag krijgen. Als ik eenmaal de de reCAPTCHA gedaan heb, dan blijft het wel werken (tot ik mijn browser afsluit en de geschiedenis automatisch gewist wordt).

Heeft iemand enig idee wat het binnen Firefox kan zijn? Ik draai ook een Pihole, maar mij lijkt dat ik het dan ook in Chrome zou moeten hebben, echter werkt het daar wel naar behoren.

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

FF via Google is dat vaak en als je VPN gebruikt. FF via Duck niet.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

ivootjuh schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 13:32:
dan blijft het wel werken (tot ik mijn browser afsluit en de geschiedenis automatisch gewist wordt).
Als je instelt dat Google je vergeet, zal die iedere keer opnieuw moeten testen of je geen bot bent. Feature, not a bug.

Als je cookies bewaart zal het niet hoeven (maar leert Google meer over je). En blijkbaar (?) heb je het of bij Chrome niet zo ingesteld, of Chrome onthoudt stiekem wel wie je bent (zoals omdat je bent ingelogd in Chrome zelf).

DDGo doet blijkbaar nog niet aan bot-bescherming, of idd misschien alleen bij VPNs of zo waar de kans op misbruik groter is dan bij je 'thuis-IP'.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06:49
Check je datum en tijd, als deze te ver uit de pas loopt krijg je ook die melding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:35
F_J_K schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 13:42:
[...]

Als je instelt dat Google je vergeet, zal die iedere keer opnieuw moeten testen of je geen bot bent. Feature, not a bug.

Als je cookies bewaart zal het niet hoeven (maar leert Google meer over je). En blijkbaar (?) heb je het of bij Chrome niet zo ingesteld, of Chrome onthoudt stiekem wel wie je bent (zoals omdat je bent ingelogd in Chrome zelf).

DDGo doet blijkbaar nog niet aan bot-bescherming, of idd misschien alleen bij VPNs of zo waar de kans op misbruik groter is dan bij je 'thuis-IP'.
Ik heb alleen mijn 'Cookies verwijderen' al jaar en dag aanstaan, en heb het nooit gehad.
Ik vind het dus zo raar dat het nu ineens iedere keer naar voren komt (heel irritant ook) Google kan toch gewoon Cookies plaatsten zodra ik weer iets zoek, en dan de Cookies eruit gooien als ik de boel afsluit!

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!