corset schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:06:
[...]
Je bent zeker nooit te oud om te leren! Misschien tijd om te beginnen en accepteren dat andere mensen andere meningen hebben?
Ik geloof liever iemand met vak kennis dan "Yo ik heb al wat jaren een auto laten bijspuiten, maar daardoor weet ik er alles van".
Jij gelooft liever zijlijn amateur kennis, ik geloof liever vak kennis. Verschillende meningen

Ik zeg nergens dat ik er alles van weet. ik heb wel meer ervaring dan een gemiddelde. Je moet een bericht niet uit z'n verband trekken, en ik zeg ook nergens dat iemand
niet een andere mening mag hebben. Eigenlijk zeg jij dat
ik niet mag zeggen dat het te duur is, en dat de gehele deur spuiten niet nodig is. Omdat een forumlid zegt dat het schappelijk is, en dat hij deskundig is door zijn bericht. Dus moeten we dat maar volgens en ja zeggen. Mijn ervaring is anders, en dat geef ik weer hier.
FirePuma142 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 07:59:
[...]
Sorry, maar dat is regelrechte kwatsch. Als je deze redenatie volgt kun je geen enkele vakman serieus nemen aangezien deze altijd en alleen voor eigen parochie preekt. Als je zo veel schade moet laten herstellen is het misschien beter om voortaan de driewieler te nemen.
Je houding en eigenwijsheid kennende is het veel aannemelijker dat dit een prachtig voorbeeld is van het Dunning-krugereffect.
Ik verdien er mijn geld mee, al jaren. Je moet niet gelijk een bericht beoordelen als of ik zelf schaderijder ben. zo zie je maar hoe je ervoor staat hier, welke gedachtegang jij hebt.
SniperGuy schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:12:
[...]
Wat veel mensen vergeten is dat schade waardeverminderend werkt. Als de schade goed gerepareerd wordt is de waardevermindering nihil.
Als de schade niet gerepareerd wordt kan je de cash euro zien als compensatie voor de geleden schade door waardevermindering.
Volgens mij mag de tegenpartij altijd contraexpertiese uitvoeren als ze dat willen. Zomaar wat op de offerte zetten kan niet zomaar. (geen idee of de schadeexpert onafhankelijk is of niet)
Het klopt dat als je het slim speelt je er als benadeelde er een slaatje uit kan slaan (door bv een middagje te gaan hobbyen met een lakstift)
Van waardevermindering is vaak alleen sprake bij schade na aanrijding.
Er zijn mooie rekenvoorbeelden te vinden en uitleg.
https://www.nivre.nl/medi...autos-motorvoertuigen.pdf
Uitkering als je niet laat repareren is vaak lager dan schade-taxatie.
[
Voor 48% gewijzigd door
Hackus op 04-08-2020 09:40
]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.